Omvolking

Past dit bij Omvolking?
Een documentaire over een Haagse staatbende uit de jaren 90 en 2000, de Crips.

 
Zelf nog niet bekeken:

Tom en Mariska gaan op safari in Ter Apel in het kader van Mariska's project om de hele migratieroute tot aan Servië te bezoeken. Wat ze zien stemt niet vrolijk. Ze interviewen Mohammed uit Algerije die net vandaag door de IND uit de opvang is gezet met een OV-dagkaart en een verblijfskaart van 1 jaar. Ook worden mensen met bussen voor het aanmeldcentrum afgezet en even later rijdt er een Maybach het COA-terrein op en verdwijnt achter de slagboom. Er stappen drie piepjonge Syriërs uit. Waarom rijden die in een auto van een slordige 5 ton? Volgens de bewoners van het AZC zijn het de mensensmokkelaars die komen checken of hun 'waar' is aangekomen, en willen ze betaald worden. Waarom hebben die toegang tot achter de slagboom? Je hebt namelijk een pasje nodig om binnen te komen! Faciliteert het COA soms mensensmokkelaars tot in het Aanmeldcentrum? Mariska en Tom bellen daarom met de persvoorlichter van Ter Apel die uiteindelijk in paniek ophangt.
 
In een winkelcentrum in Delft hebben ze ook last van ‘hangjongeren’ zo stond het in de krant. Ze vernielen, maken lawaai, laten rommel achter, steken leenscooters in brand, winkelruiten worden ingegooid. Ondernemers zitten met de handen in het haar. Politie doet vrij weinig.
Als ik richting mijn ouders ga kom ik weleens langs dit winkelcentrum en ik kan je vertellen: dit zijn jongeren met migratie achtergrond maar dat was al niet zo verrassend natuurlijk.
 
In een winkelcentrum in Delft hebben ze ook last van ‘hangjongeren’ zo stond het in de krant. Ze vernielen, maken lawaai, laten rommel achter, steken leenscooters in brand, winkelruiten worden ingegooid. Ondernemers zitten met de handen in het haar. Politie doet vrij weinig.
Als ik richting mijn ouders ga kom ik weleens langs dit winkelcentrum en ik kan je vertellen: dit zijn jongeren met migratie achtergrond maar dat was al niet zo verrassend natuurlijk.

Laat me raden, dat is De Hoven Passage?
Buitenhof is ook zo'n fijne wijk in Delft:
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.484
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan