marjolein6983
New member
Iedereen heeft het steeds over de juiste balans van omega 3 6 9. Nou dacht ik dat wij in deze wereld veel te veel omega 6 binnenkrijgen, dus dat je juist moet zorgen dat je oa je omega 3 omhoog gooit. Op advies van mijn therapeut gebruik ik nu de perfect balance omega 3 6 9 olie van witsenberg... toen ik 'm kocht was ik op de verpakking al op zoek naar samenstelling/ingredienten... niet te vinden... toch maar gekocht omdat mijn therapeut hamerde op het belang van deze olie... Sinds ik deze olie 's ochtends neem heb ik ineens veel meer last van allergie/histamine!! Gelijk na inname 's ochtends hele dikke en hele pijnlijke keel, klieren opgezet (alsof ik 2 pingpongballen in mijn hals/keel heb) verstopte neus, kortom voelt als (zware) voorhoofdsholte-ontsteking...
Dacht eerst dat het aan mij lag, dat het gewoon door aanbreken van hooikoortstijd kwam... Toevallig gister niet die olie gehad (vergeten...) en voelde me veel beter! Echtt veel minder last... Vanmorge wel weer de olie en boem, gelijk alles dicht en opgezet! Nu op internet gaan zoeken naar ingredienten; zonnebloemolie, lijnolie, pompoenpitolie, rijstekiemolie, teunisbloemolie, borageolie, kokosolie, sesamolie.
Werd ik helemaal niet blij van toen ik het las... :-( had toch wel verwacht dat er gezondere (vis)olieen in zouden zitten...
Nou zat ik te denken; zou de reactie komen doordat ik allergisch reageer op 1 van de ingredienten (kan dat nog bij olieen of zijn alle allergenen daar wel uit gefilterd...), of omdat ik nu teveel van de onststekinsbevorderende omega 6 binnen krijg...
Dacht eerst dat het aan mij lag, dat het gewoon door aanbreken van hooikoortstijd kwam... Toevallig gister niet die olie gehad (vergeten...) en voelde me veel beter! Echtt veel minder last... Vanmorge wel weer de olie en boem, gelijk alles dicht en opgezet! Nu op internet gaan zoeken naar ingredienten; zonnebloemolie, lijnolie, pompoenpitolie, rijstekiemolie, teunisbloemolie, borageolie, kokosolie, sesamolie.
Werd ik helemaal niet blij van toen ik het las... :-( had toch wel verwacht dat er gezondere (vis)olieen in zouden zitten...
Nou zat ik te denken; zou de reactie komen doordat ik allergisch reageer op 1 van de ingredienten (kan dat nog bij olieen of zijn alle allergenen daar wel uit gefilterd...), of omdat ik nu teveel van de onststekinsbevorderende omega 6 binnen krijg...