Oma hier

PaulaR

New member
Hallo allemaal,

Al sinds enige dagen kijk ik regelmatig hier op het forum.

Toen ik zag dat er een 'aanbieding' was voor Kefir korrels (van lid Rateltje), heb ik me maar aangemeld, want die zou ik graag willen hebben.

Ik woon in Cuijk, ben getrouwd, heb 3 kinderen en 1 kleinkind.

 
Hallo oma, welkom.

Is er een aanleiding (buiten de kefirkorrels) dat je hier op het forum bent?

Ik zal zo het emailadres van rateltje naar je toemailen.

Lia

 
Hoi Poekie, dank je voor het welkom.

1 Maand geleden ben ik gestopt met roken. Sindsdien krijg ik daarvan lichamelijke reacties.

2 dagen nadat ik gestopt ben, kreeg ik een heel pijnlijke tong. Daarna viel mijn smaak weg; dat wil zeggen, alles smaakt vies. :x Het enige wat ik momenteel nog lekker vind, is speculaas ... de rest heeft geen smaak of is vies.

Ik drink 's morgens al 2 eetlepels appelazijn op 1 glas lauwwarm gefilterd water en ga 3x per week in de sauna. Dit alles in de hoop dat mijn lichaam snel ontgift.

Sinds vorige week heb ik een mond schimmel.

Dat is de reden waarom ik op zoek ben gegaan naar ontgiften en zo op dit forum terecht ben gekomen.

 
Ontgiften is prima, maar als je je voeding niet aanpast dan komt je lijf niet toe aan het wegwerken van oude rotzooi en mag je blij zijn dat je de vulling die je tot je neemt eruit weet te werken.

Appelazijn heeft niet als doel ontgiften. Sauna kan vast ondersteunend werken (ik heb me er totaal niet in verdiept) maar je zal de basis aan moeten gaan pakken. Geen bewerkte vulling, vetten, vetten en vetten tot je nemen. Met een beetje eiwitten en minimaal koolhydraten.

Kijk eens op de site van Poekie voor voedingsadviezen wat meer gestructureerd. www.voedingisgezondheid.nl

 
poets je tanden met kokosolie, keltischzeezout en een beetje natriumbicarbonaat (maak je een papje van)

stop met suiker eten, schimmels houden van suiker

 
@Alexandra:

Ik wil mijn lichaam ontgiften van de schadelijke stoffen van het roken.

@Rateltje:

Suiker ben ik al stevig aan het minderen.

En kokosolie?? Er is niets dat ik zo vies vind als kokos ... :oops:

 
Dus de sauna helpt te ontgiften van het roken? Zoals ik al zei, ik heb me in de sauna nog helemaal niet verdiept. Maar als die specifiek werkt op de schade van het roken, dan moet ik er ook maar aan! Ben nu een maand of 10 gestopt, dus ik zal nog vol met troep daarvan zitten!

Maar ik denk dat het belangrijk is je niet te richten op 1 punt, roken/niet roken. Ik ga uit van het geheel. En het geheel is dat ik van kinds af aan slechte dingen heb gegeten, de pil sinds de pubertijd heb gebruikt en andere medicatie, rotzooi en rommel, stress. En daar wil ik allemaal vanaf.

 
Wat ik begrepen heb, is dat de sauna helpt ontgiften, op welke manier dan ook. Dit door het zweten wat je doet. Dus niet specifiek op roken schade maar op allerlei toxines.

Daar zou de appelazijn ook bij moeten helpen

Quote:
Dagelijks wat appelazijn met wat honing vermengd in water of limonade draagt bij aan een goed evenwicht. Appelazijn ontgift ook je lichaam en kan in het begin wat laxerend zijn


 
Welkom oma,

Azijn met limonade lijkt me dan weer niet zo'n goed plan, het is misschien om aan de smaak te wennen handig om het aanvankelijk met een klein beetje honing te mengen, maar ook te drinken zonder toegevoegd 'zoetje'.

Zoals Alexandra al zegt, met een beetje appelazijn ga je de schade van het roken niet wegwerken, als het toch zo eenvoudig was...

De speculaas bevat (naast heel veel suiker welke inderdaad de candida/schimmel in je mond voedt) kaneel en andere kruiden. Misschien een idee om dit soort kruiden aan je volle boerenyoghurt toe te voegen, wellicht dat dit je wel smaakt.

 
Quote:
Azijn met limonade lijkt me dan weer niet zo'n goed plan,


????????? :roll:

Ik maak van de appelazijn geen limonade hoor. :wink:

2 eetlepels appelazijn op 1 glas lauwwarm gefilterd water is geen limonade naar mijn standaard. Ik doe er 1 druppel stevia in voor de smaak.

Speculaas eet ik bijna niet, maar het is het enige wat ik op het moment nog lekker vind en het enige wat smaakt zoals het is. Werkelijk alle andere producten/levensmiddelen smaken niet (lekker) op het moment.

 
Quote:
Dagelijks wat appelazijn met wat honing vermengd in water of limonade



Was een reactie op je citaat.

Quote:
Vitamine-mineralendeficiëntie: een van de symptomen van een vitamine-A-deficiëntie is een slecht reuk en/of smaakvermogen. Een tekort aan zink heeft hetzelfde effect.


Oesters en rood vlees bevat veel zink, Vit A vind je in lever en levertraan (gefermenteerde blue ice)

 
Quote:
Dagelijks wat appelazijn met wat honing vermengd in water of limonade

Was een reactie op je citaat.


Dat vermoedde ik al, echter was dat ook een citaat van ergens anders. :)

Wat betreft het smaakverlies: Ik vermoed dat dat toch echt komt van ontwenningsverschijnselen van het stoppen met roken.

 
Oma, kokosolie vies? Ik heb een zoon die heeft het nog nooit geproefd en zegt: bah moet ik niet.

Het ruikt iets sterker dan het smaakt, vind ik in ieder geval. Als ik een eitje bak in kokos proef ik er absoluut niets van en in pannekoeken proef ik het ook niet. Soms moet je even doorzetten. Geen ontgeurde olie gaan kopen!!!!. Het blijft erg lang goed en is voor meerdere dingen te gebruiken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan