olijfolie ozoneren

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Ik heb gelezen dat ge-ozoneerde olijfolie erg effectief kan zijn bij huidproblemen. Mijn zoontje heeft droge huid onder zijn ogen, lijkt wat exzeemachtig. geen jeuk. Maar hij vindt het vervelend als hij erop aangesproken wordt, of hij te laat naar bed is gegaan of zo. ( lijken een beetje op wallen)

Hoe ozoneer je de olijfolie precies en hoe bewaar je dit het best. Moet je het slangetje van apparaat in de olijfolie hangen, en met of zonder het steentje eraan. En hoe lang?

 
Je moet idd gewoon het slangetje in de olijfolie hangen en wachten maar. Ik gebruik het steentje niet als ik olijfolie ozoneer. Je kunt het net zo lang doen als je maar wilt. Ik heb pas nog sesamolie geozoneerd. 4x 40 minuten. Dit gebruik ik voor oil-pulling. Korreltje zout erbij, heerlijk. Ik denk dat ik het binnenkort nog een paar keer 40 minuten ga ozoneren. Ik vind de smaak nog best lekker ook!

Voor de huid kun je natuurlijk ook een beetje kokosolie/rode palmolie mix ozoneren. Dit zijn meer verzadigde vetten en nog beter voor de huid. De rode palm zit ook nog een bomvol vitamine E, ook super voor de huid. Niet teveel rode palm gebruiken, anders loopt je zoontje straks met een oranje koppie rond :mrgreen:

 
Leuk....ik heb geen rode palmolie in huis, wel kokosolie. Die smelt je dan eerst neem ik aan.

 
Yep, niet gaan koken of zo, maar gewoon even op de verwarming zetten tot het gesmolten is, zo blijven alle voedingsstoffen ook bewaart(d)(dt)(??)

Ik doe het meestal in een klein potje en zet het potje dan in heet water, zodat het niet gaat stollen tijdens het ozoneren.

 
Quote:
bewaart(d)(dt)(??)


Ik vul altijd een vervoeging van het werkwoord "lopen" is als ik twijfel. Dan hoor ik meteen in mijn hoofd hoe het moet worden. In dit geval:

zo blijven alle voedingsstoffen ook gelopen

Voltooid deelwoord => dus langer maken

bewaarde => bewaard

zo blijven alle voedingsstoffen ook bewaard

 
Of gewoon met 't kofschip. Als de stam van een zwak werkwoord (hele werkwoord min -en)) eindigt op één van deze letters, dan eindigt het voltooid deelwoord altijd op een -t. Als een andere letter dan één van de letters van 't kofschip (of 't fokschaap: wordt ook gebruikt) de laatste letter van de werkwoordstam is, dan eindigt het voltooid deelwoord op een -d.

Let erop dat je als stam niet de ik-vorm neemt, want dat gaat fout bij woorden die bijvoorbeeld een -v- als laatste letter van een werkwoordstam hebben (durven bijvoorbeeld; vergelijk "durfde" (correct) met "durfte" (niet correct).

Een voltooid deelwoord kan NOOIT op -dt eindigen.

Verder eindigt een 3e persoon enkelvoud (hij/zij/het/de stof/*vul een willekeurige naam in*) ALTIJD op een -t. Het kan een -dt zijn, maar NOOIT alleen een -d.

Tot zover de basale werkwoordspelling. De rest (en de correcties ;) ) laat ik aan Mike over.

 
ik ben nu kokosolie aan het ozoneren. leuk geluidje geeft het.

Maar blijft de zuurstof er ook inzitten?

ik ben nu een klein potje (100 ml)aan het ozoneren. Hij staat nu op 30 min. Hoe lang zou dit moeten?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan