olie

Dirtsa

New member
De laatste dagen is het even weer bar en boos met de stoelgang, gister ontzettende krampen tot vanmorgen toe.. Nu weet ik dat lijnzaadolie zou kunnen helpen, maar lees er ook verschillende verhalen over. Nu vroeg ik me dus af welke olie (koudgeperst) goed te gebruiken zijn om de stoelgang op weg te helpen..

Lijnzaadolie? olijf? teunisbloem? en is wonderolie goed voor je lichaam?

 
Olie om de stoelgang op weg te helpen? Hoe bedoel je dat? Mijn stoelgang doet het heel erg goed op een volledige soepdag. Eventueel nog zonder olie en/of vet ook! Dat is het enige moment dat ik helemaal niks voor de stoelgang hoef te gebruiken.

 
Rapunzel,

Ik zit op dit moment niet op een volledige soepdag. Ik eet ook wat 'gekookte/ gestoomd of gesmoorde groenten. Maar toen ik alleen soep at kon ik helemaal niet naar de wc. Schijnbaar heb ik daar toch iets eetbaars voor nodig om de boel op gang te houden.

 
Ikke,

Denk je nu nog steeds teveel vanuit plantaardige vetten? Als iets de galblaas aanduwt dan is het wel dierlijke, verzsdigde vetten.

Mike

 
ja dat begrijp ik Mike, maar ik dacht even meer richting het budwigpapje. Hier zat ook lijnzaadolie in. Maar er hangt me iets van bij dat lijnzaad een hormoonachtige stof bevat en dus voor vrouwen niet goed zou zijn?

 
Lijnzaad is een fyto-oestrogeen. Lijnzaad werkt echter wel synergetisch met kwark of hüttenkäse op dezelfde manier als de boterolie en levertraan van Weston Price dat deden. Het zit 'm in de combinatie van vetzuren (verzadigd vet met omega-3).

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.759
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan