Obesitas?!!

simone

New member
Ik ken een vrouw, heeft eerder maagverkleining gedaan en allerlei dieëten en dan neemt ze ook nog medicijne zoals anti depressiva maar dan zie ik haar koffie of thee halen en ja hoor een tabletje aspartaam erin en water uit plastice flessen drinken. Ze eet ook niet goed.

Ze is redelijk gezet, ik schat tegen de 130 kilo en omdat ze zoveel lichamelijke klachten heeft wilt ze nu een bypass wat niet meer omkeerbaar is gaan doen.

Ik heb haar al een keer over voeding aangesproken maar daar doet ze denk ik (nog) niet zo veel mee. Ik vind het jammer omdat het een aardige vrouw is en dan denk ik ik zie haar vandaag de laatste keer zal ik er dan over beginnen dat ze ook een andere keuze heeft om gezond te zijn en af te vallen maar dan denk ik weer ja kan dan een antwoord krijgen zo van waar bemoei je je mee en wat zou ik dan voor adviezen kunnen geven?

Ik weet het wel maar ja en als ik het vandaag niet zeg, ze komt de volgende week niet meer omdat ze een paar weken moet voorbereiden en dan wordt ze geopereerd. Wat erg denk ik dan. Hoe zou eenieder van jullie het aanpakken qua taktiek en adviezen?

 
Goedemorgen Haluk,

Als ze jou respecteert zou je jouw inzichten nog een keer met haar kunnen delen.

Het is dan aan haar om de volgende stap te zetten.

Als ze het dan niet doet, is het trekken aan een dood paard, dan zou ik het hierbij laten.

Het probleem is waarschijnlijk, door dat ze zo ondervoed is, dat ze niet goed na kan denken.

Wij zijn er achter, dat je zaadjes kunt planten, door mensen op de hoogte te brengen van goede voeding e.d.

Maar het kan best zijn dat die zaadjes heel lang opgeslagen liggen voordat ze een voedingsbodem vinden bij die mensen.

Het kan ook zijn dat die zaadjes daar liggen tot st. Juttemis, dus nooit uitkomen.

In het begin dat wij op het pad van gezonde voeding kwamen wilden we ook zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte brengen.

Vooral de mensen in onze nabijheid, je familie.

We zijn er achter gekomen dat hoe enthousiaster je bent, hoe meer men het afweert.

Nu praten we er rustig over als men ons iets vraagt, we laten wel eens wat vallen van waar we mee bezig zijn maar als we merken dat diegene er niet voor open staat (dat merk je gauw genoeg) dan gaan we op een ander onderwerp over.

 
Moeilijk, je wilt uiteraard graag helpen, maar mensen moeten vooral geholpen willen worden. Dus ervoor open staan, anders zit jij met de frustraties.

Blijkbaar maak jij je drukker om haar welzijn dan zijzelf.

Je zou nog kunnen proberen te wijzen op de feiten, sinds wij onverzadigd moeten eten is er pas obesitas en veel/heel veel mensen met hart en vaatziektes.

Maar ook diabetes en kanker niet te vergeten.

je kunt uitleggen hoe de lever werkt(vetverbrander, maar als het geen vet/verzadigd vet krijgt, dan gaat de lever dit zelf maken uit koolhydraten/suiker).

Succes ermee, maart het blijft haar eigen keus/haar eigen lichaam.

 
Quote:
We zijn er achter gekomen dat hoe enthousiaster je bent, hoe meer men het afweert.


Poekie zegt bovenstaand dat mensen er moeite mee hebben als je hen adviezen geeft, helemaal als je enthousiast bent.

Ik bedacht me gisteren dat als je zo enthousiast bent heb je zulke overweldigende energie al, dat is mogelijk een overkill voor sommige mensen.

Het is iets waar ik zelf ook mee zit naar anderen toe.

Maar ook andersom: als mensen mij iets willen aandragen vanuit zichzelf raak ik vaak ook op mijn hoede (mijn probleem ook deels).

Mensen bepalen toch hun eigen evolutie of revolutie.

Je kunt niet sneller gaan.

Moeilijke les ook voor mij!

De sleutel is denk ik informatie delen als de ander erom vraagt liefst, dat gaat het effectiefst.

Informatie is de sleutel.

Dus dat zijn die kleine zaadjes.

En vooral aan jezelf werken en aan je eigen levenswijze.

Die is misschien het meest besmettelijk voor vooral naasten om iets over te vragen etc.

Bij mij is blijven hangen dat de moeder van onze buurvrouw met kanker onze sapcentrifuge leende en ermee van de kanker afkwam.

Die sapcentrifuge is daarom wel blijven hangen:)

En dan soms verbaas je je weer dat mensen ineens wel over de streep zijn.

Dat er wel kwartjes vallen.

Het heeft geen zin aan dode paarden te trekken.

Maar ze zijn niet allemaal even dood als ze misschien lijken, alleen misschien moeten ze zelf ook een teken van leven geven.

 
Ik heb zojuist het laatste stukje gezien van Focus op Ned 2. om 19.30.

Ik ga de hele uitzending nog eens nakijken. Hoewel ik het al weet. Het is eindelijk een goed programma over suiker enz.

Ik hoop dat veel mensen in Nederland dit hebben gezien. 500.000 miljoen mensen te dik.

 
Ik heb het laatste half uur gezien, ik werd er blij van, suiker zwaar onder vuur. Het kijken waard.

 
Ik heb het opgenomen, ik ga het in de vakantie eens kijken.

 
500.000 miljoen mensen te dik.

wanneer je goed kijkt zie je dat er steeds meer mensen om je heen te zien zijn die duidelijk te dik zijn/worden. verder valt het op de vooral heel veel jeugd dikke begint te worden.

Ik plaats regelmatig een comment op een engelstalige site over vnml.training,maar ook voeding is een thema. Een van de personen die daar ook commentaren plaatst is een US burger die vaker in Europa komt en ook in nederland.Hij schrijft dan altijd dat de mensen hier zo gezond ogen en er weinig dikke menmsen rondlopen.Verder valt hem op dat we met z'n allen nochal aktief zijn .Veel te voet of op de fiets.Nu weet ik ook dat het in de US extreem slecht gesteld is met de gezondheid en overgewicht(obese).Maar als de situatie zoals die nu in nederland is als redelijk goed gezien wordt door mensen uit andere landen en wij ons nu al zorgen maken dan staat ons nog veel ellende te wachten.Niets nieuws voor de mensen die met voeding bezig zijn,maar ik ben benieuwd of de massa ooit iets gaat veranderen.

ad

 
Hier de link naar het programma:

http://programma.ntr.nl/10132/focus/detail/aflevering/6000006497/Wie-maken-je-dik?

 
https://www.ortho.nl/orthomoleculaire-bibliotheek/artikel/9076/Dik-door-gifstoffen-

Dik door gifstoffen?

Ik vind het een beetje vreemd dat het alleen bij meisjes zou zijn.

Maar voor afvallen is zorgen voor een goed werkende lever en nieren geen luxe?

En wat zouden goede ontgift protocollen zijn?

 
Quote:
Based on years of data from studying centenarians, Barzilai reports that when analyzing the data from his particular pool of centenarians, at age 70:

37 percent were overweight

8 percent were obese

37 percent were smokers (for an average of 31 years)

44 percent reported only moderate exercise

20 percent never exercised at all

Despite this, centenarians as a population have 60 percent lower rates of heart disease, stroke, and high blood pressure.9 Depression and other psychiatric illnesses are almost nonexistent. Barzalai is quick to emphasize you should not disregard the importance of making healthy lifestyle choices (such as keeping your insulin level low). He explains:

"Today's changes in lifestyle do in fact contribute to whether someone dies at the age of 85 or before age 75. But in order to reach the age of 100, you need a special genetic make-up. These people age differently. Slower. They end up dying of the same diseases that we do—but 30 years later and usually quicker, without languishing for long periods."

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/01/09/centenarians.aspx?e_cid=20140109Z1_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20140109Z1&et_cid=DM37329&et_rid=393599667

 
Deze spreekster ziet als belangrijkste reden van overgewicht: suikerziekte: als deze vergevorderd is ga je vanzelf afvallen en krijg je ook dorst (om toxinen af te voeren) en je gaat weer vanzelf betacellen aanmaken als je beneden een bepaald gewicht komt.

?t=929
via
(filmpje begint waar het gaat over overgewicht in relatie tot diabetes)
http://www.leefbewust.com/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan