Nood middelen

G

Guest

Guest
Over het algemeen vind ik de meeste middeltjes die hier op dit forum genoemd worden veel te langzaam werken of helemaal niet of niet direct het gewesnte resultaat geven.

Indien je dus ineens/acuut last van krijgt van bepaalde lichamelijke klachten, welke middelen helpen je dan direct?

Die chemische pillen van de dokter helpen vaak wel, ook al is het vaak een symptoombestrijding maar op dat moment helpt het wel en kun je gelukkig weer verder.

Bij de natuurlijke/alternatieve middelen heb je pas resultaat na weken, zelf maanden en al die tijd weet je dus niet of je wel goed bezig bent...

Moet in een spoedgeval dan misschien de dosis verhoogt worden van de natuurlijke middelen?

 
Je zou beter zorgen dat het geen spoedgeval wordt. Dat is eigenlijk het belangrijkst. Verder is geneeskunst vaak alleen maar symptoombestrijding, al is het door amputatie.

Ik ben het niet met je eens dat met alternatieve middelen pas na weken resultaat hebt, met homeopathie is het helemaal niet uitzonderlijk dat je meteen genezing of verlichting ziet. Het is wel zo dat een probleem dat lang tijd nodig had om te ontstaan ook tijd nodig heeft om te genezen, maar dat is altijd zo, wat voor medicijnen je ook gebruikt.

 
We willen te snel genezen. Doktoren zijn leuk maar vaak kunnen ze niet veel meer doen dan sympthoombestrijding. Ik denk dat het alleen maar verstorend werkt op het lichaam wat weer complicaties kan geven die we geen eens in de gaten hebben. Iets dat langzaam komt gaat ook langzaam weer weg. Herstellen duurd vaak lang. Persoonlijk ben ik tegen chemische medicijnen. Ze werken ook nog eens verslavend en vaak lost het niks op.

 
Ik heb altijd bitterzout in huis! En ben ik een nacht van huis, dan gaat er ook bitterzout mee. Ideaal als je een galsteenaanval krijgt.

Nadat ik een aantal weken geleden ben gevallen heb ik nu ook in huis:

Gedroogde wilg om pijnstillende thee van te zetten

Bach rescue om de stress naar beneden te halen (ook de lichamelijke)

Traumeel

Asperine (gelukkig niet hoeven te gebruiken)

Vitamine C

Gedroogde lavendel, hop en zoethout voor bij de wilg, als smaakmakers en voor de rustgevende werking.

Vloeibaar vet in de vorm van slagroom (kan bij erg gevoelige lever acuut verlichting geven in mijn geval)

Is leuk gezegd, zorg dat je niet in een lichamelijke crisis komt. Maar de meesten van ons hier op t forum komen hier terecht, omdat ze lichamelijk niet meer verder komen. Zelf kwam ik hier doordat ik 24/7 pijn had en onbewust wist dat mijn lichaam vet nodig heeft. En dan is het "kwaad" allang geschied. Wat ik hier heb geleerd is bitterzout te nemen bij koliekaanvallen ipv de verslavende en verstorende medicatie.

En tja, een ongeluk zit in een klein hoekje, zeker met de gladheid. Voorkomen is beter dan genezen. Maar als je toch gaat, ga je hard. En zo loop ik nog steeds met een pijnlijk stuitje rond. Maar dankzij de tips van het forum hoe dit op een natuurlijke manier te ondersteunen heb ik niet reguliers hoeven doen. Daarnaast heeft de voeding me in de loop van de tijd dusdanig gesterkt dat ik daadwerkelijk naar mijn lichaam heb geluisterd en hele kleine stapjes heb durven zetten naar genezing toe. En dat is nog steeds het geval.

 
Quote:
Indien je dus ineens/acuut last van krijgt van bepaalde lichamelijke klachten, welke middelen helpen je dan direct?


Rust.

Rauwe melk.

Sole van keltisch zeezout.

Levertraan met boterolie.

Biergist.

Magnesium.

Vitamine C.

Als dit tezamen niet wil helpen, wordt het misschien tijd om ook eens de mening van een huisarts te gaan horen...

 
Want wat kan de huisarts dan voor je doen Ufo?

En wat doen biergist en magnesium in acute situaties en in welk tijdsbestek?

 
Alexandra,

Quote:
Want wat kan de huisarts dan voor je doen Ufo?


Geen idee. Daarom kies ik er ook voor om de beste man zo min mogelijk te bezoeken.

Ik zoek liever zelf naar oplossingen.

Magnesium werkt heel snel bij spierkrampen en ontstekingen. Binnen enkele uren kun je dat al ervaren.

Biergist kan wat langer duren, maar er zitten vele verschillende B vitamines in, dus als je het slikt, weet je in ieder geval dat je daar geen tekort aan hebt.

Je bent zo sterk als de zwakste schakel. Om optimaal gezond te worden dien je geen tekorten te hebben.

 
Biergist dus niet als noodmiddel, maar als basis als ik je post goed lees.

Jij schrijft dat t dan een optie is om de huisarts te bezoeken, dus ik dacht, je weet dan ook waarom. Ik zou niet weten wat de man (of vrouw) voor me kan betekenen, behalve dat t raadzaam kan zijn om daar ook aan dossiervorming te doen ivm bijvoorbeeld je werkgever. En vervolgens je eigen route uit te stippelen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan