Nieuw hier + hulp nodig bij afstuderen

pjmhoogreef

New member
Hallo allemaal,

Ik ben Philip, 23 jaar, momenteel aan het afstuderen aan de TU Delft. Ik ben nu bezig met een onderzoek over het kopen van voedsel en wat mensen hierbij motiveert.

Als u mijn korte online onderzoek zou willen invullen, zou u mij daarmee ontzettend helpen! Onder de deelnemers worden 5 waardebonnen verloot. Zie voor meer informatie en deelname deze link.

Alvast heel erg bedankt!

 
Beste Philip, je eerste vragen gingen over merken van voedingswaren.

Hoever ben je als mens al niet afgedreven van je wezen als je je daarop moet richten?

Het spijt me maar ik ben gelijk afgeknapt.

Veel sterkte desalniettemin met je onderzoek, maar de doelgroep van dit forum lijkt me niet echt aansluiten bij jouw onderzoek.

 
Hallo pjm, ik eet geen voedingsproducten, maar uitsluitend voedingsmiddelen, dus ik kan je ook niet verder helpen.

 
Ik dacht toch echt dat ik vanmiddag hier op had geraegeerd. Ik ben ook gelijk afgehaakt, omdat ik de eerste 2 vragen niet kan beantwoorden. Succces met je onderzoek, maar ik denk dat je vanuit hier geen antwoorden gaat krijgen.

 
de introductie is ook wel een beetje kort. Ik heb toch de eerste vraag even gelezen uit nieuwsgierigheid. Vooruit dan, mijn favo merk Aman Prana. Ik ben ook niet merkvast. Het gaat om de ingrediënten en bewerkingen en niet om het merk.

 
Ik heb ook alleen de eerste twee vragen bekeken en bedacht me toen ook dat dit heel erg gericht was op doorsnee 'supermarkt-lemmings', zoals Ron Fonteine ze noemt. Wij zijn hier al een flink stuk verder op de evolutionaire ladder, dus verspil je tijd hier niet met je 'onderzoek'.

Mike

 
Ik ben ook afgehaakt bij de 2e vraag. Ik vindt het idee wel goed hoor, om te onderzoeken wat mensen motiveert, maar zou die vraag wellicht eerder gaan om andere aspecten van voedsel dan het merk? Hoe kan je met je studie al bezig zijn met het bewust maken van mensen in de zin van de relatie tussen voeding echte gezondheid?

Wat wil je met je studie? Ik denk dat er toekomst ligt in steeds meer bewustwording op dit gebied en wat dat betreft heb je de tijd mee: het is al aan de gang en steeds meer mensen kiezen voor betere voeding. Duidelijke informatie hierover is meer dan ooit graag gezien.

Daarbij speelt ook duurzaamheid een belangrijke rol, zowel op het gebied van voeding als ook op het gebied van wat je er aan bij kunt dragen.

Succes!

 
Ik zat ook te denken, misschien hooguit manuka honing van 'De Traay' of andere producten die niet makkelijk vers of lokaal te verkrijgen zijn. Maar dat is erg lastig. Ik kom sowieso niet aan 3 merken per 1e 2 vragen. Ik ben ook niet loyaal aan merken in welke strekking dan ook.

Ik heb in ieder geval ook een poging gedaan, maar merken zeggen me totaal niets in het kader van voeding. Vulling daarentegen.....

 
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. De eerste vragen van de enquete gaan niet alleen over voeding, maar merken in het algemeen. Als je geen favoriete merken hebt, kun je de vraag ook beantwoorden met bijvoorbeeld een '-'.

De enquete is bovendien slechts klein deel van mijn totale afstudeeronderzoek, later worden een aantal onderwerpen nog verder onderzocht. Echter, om iets te weten te komen over het belang van merken (ook bij voeding) zal ik er toch naar moeten vragen, vandaar vraag 1 en 2. Bij vraag 3 is verder de gelegenheid om in te vullen bij welke winkels (in de breedste zin van het woord; supermarkt, speciaalzaak, bakker/slager, markt, bij de boer) je boodschappen doet.

Andere aspecten over voeding en het kopen ervan komen ook later in de enquete aan bod.

 
Hoi Philip,

Omdat ik het waardeer dat je netjes wat extra uitleg geeft heb ik de enquete toch voor je ingevuld. Je enquete mist echter een belangrijk onderdeel. Iedere enquete zou als laatste vraag een open veld moeten hebben voor overige opmerkingen/toelichtingen.

 
hoi,

ik had gisteren niet veel tijd, wel geprobeerd in te vullen, dus door wat "valse" antwoorden lukte het toch om door de vragenlijst te komen.

Het was erg gericht op mensen die "in de stad" en supermarkt komen en dat zijn mijn minst favoriete plekken :)

Dus lijst maar weg geklikt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan