niet meer tegen giftige stoffen kunnen?

Pops

Member
Hier wil ik toch even een nieuw topic over starten. Afgelopen weekend heb ik zaterdagavond ocharme 3 rode wijntjes en 1 sigaret (jaja ik weet het is niet goed) ? Op, en zondag heel de dag zwak ziek en misselijk geweest, lees kater gevoel.wel de laatste 2 weken griep enzo gehad en ook niet gerookt Heb dit al vaker gemerkt, dat het net lijkt of ik er niet meer tegen kan. Zou dit aan de gezonde voeding kunnen liggen wat ik nu zo 2 jaar doe? Dat je lichaam geen gifstoffen meer kan handelen?
 
hoi Pops, als je vroeger wel tegen alcohol kon en nu niet meer: dan zou ik eerder denken aan een overbelaste lever en/of hypoglykemie http://tinyurl.com/32vdlyx
Je lever heeft na een griep ook heel wat te verduren gehad.
Ik heb zelf ook last gehad van niet tegen alcohol kunnen terwijl dat daarvoor wel kon.
Dit is nu wel gestabiliseerd bij mij overigens.
 
Misschien kan het ook specifiek aan de wijn gelegen hebben die je dronk? Er mogen namelijk tot 60 chemische en niet-chemische stoffen worden toegevoegd. Wellicht zat er een stof in waar je niet tegen kon?

https://www.mmv.nl/nieuws/veel-stoffen-wijn-zonder-dat-we-‘t-weten

Ik viel serieus van mijn stoel toen ik de documentaire zag. Natuurlijk verwacht je bij de goedkopere wijnen dat er dingen worden toegevoegd, maar het schijnt te gelden bij 95%! van alle wijnen.
 
hoi Pops in biologische wijn zit vaak ook nog steeds wel sulfiet



[...] het drinken van wijn zonder sulfiet [is] beter. De sulfiet in wijn maakt het je lichaam lastiger maakt om alcohol te verwerken. Deze verwerking van alcohol wordt namelijk gedaan door een set enzymen, waarvan het zeer belangrijke glutathione het veel lastiger heeft als er sulfiet in de buurt is. (bron: University of Southampton – department of Human Nutrition (“Sulfur dioxide: a potent glutathione-depleting agent”) [...]) De Voedsel & Waren autoriteit verwijst ook naar deze werking in haar kennisbank over Sulfiet. Bovendien geeft de Voedsel & Waren autoriteit aan dat sulfiet vitamine B1 in het maagdarmkanaal kan afbreken, waardoor het een negatieve invloed heeft bij mensen die risico hebben op tekorten aan dit vitamine. http://tinyurl.com/q3ega4s
 
Pops, een aantal mensen met ME/CVS ontwikkelen ook moeite met zwavelverbindingen in het algemeen: sulfiet valt daar dan natuurlijk ook onder. Maar het kan ook puur alcoholintolerantie zijn die niets te maken heeft met sulfiet. Lastig uitvinden wat waar door komt. Een reactie op rode wijn kan bijv. ook te maken hebben met histamine.
 
Hoi pops
Ook ik kan niet meer tegen alcohol en roken doe ik al zestien jaar niet meer maar ik verdaag ook geen rook meer in mijn buurt! Vroeger kon ik veel drinken. Ik denk dat het enerzijds met goede voeding maar ook met mijn bewustzijn te maken heeft. Ik ben veel gevoeliger door mijn lange zoektocht naar mezelf en schoner en bewuster eten hoort daarbij. Daardoor kan ik steeds slechter tegen onnatuurlijk voedsel, rook, harde geluiden, drukke mensen die geen echt contact maken etc. En aangezien je bij drie wijntjes wellicht ook niet meer echt contact maakt zou dit ook van invloed kunnen zijn. Zo ervaar ik het.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan