niet goed in je vel

margaretha

New member
Hallo Allemaal,

Ik zal mij even voor stellen.Ik ben Margaretha moeder van een prachtig jongetje van 5 jr.Ons zoontje heeft Pdd nos in combi met een ontwik.achterstand van 16 mnd.Nu las ik pas geleden dat Keltisch zee zout heel goed is voor kinderen met autisme.Dus ik ben het gaan gebruiken voor onze zoon.Sinds wij het gebruiken vind ik onze zoon dromeriger,minder alert,assertief, sneller huilen en hij heeft van de week al 3 keer in zijn broek gepoept terwijl hij helemaal zindelijk was.Onze zoon krijgt het zeezout nu om de andere dag.Ook krijgt hij visolie 2x een capsule van een heel goed merk,multivitamine 2x op een dag.En spirulina.Hiernaast krijgt hij ook nog bach bloesems.Heeft iem. hier ervaring mee?

vriendelijke groet Margaretha

 
Hoi Margaretha:
Quote:
visolie 2x een capsule van een heel goed merk


Mag ik vragen van welk merk?

 
Hoe weet je nu of het aan het zout ligt en niet aan een of meerdere van de andere dingen die je hem geeft?

Mike

 
Hier ook een moeder van een ASS-zoon.

Als ik al iets zou verdenken zou het niet het zout zijn, maar de spirulina. Ik zou met alles stoppen tot hij weer 'normaal' is. Dan beginnen met keltisch zeezout. Langzaam opbouwen in 7 dagen en dan nog een paar dagen aankijken. Daarna hetzelfde met de visolie. En tenslotte de spirulina.

Ik ben niet zo van de supplementen en de bloesems, dus ik zou het hierbij laten.

Manon

 
Manon: goed punt: ik kan niet goed tegen spirulina noch chlorella. Mogelijk vanwege dat mijn lichaam onvoldoende cellulase aanmaakt: het enzym om cellulose af te kunnen breken. Gekookte of gebakken groente gaat bij mij weer wel.

 
Lievergezond,

Ik had laatst (op dit forum?) gelezen dat spirulina en chlorella bestaan uit door sommige mensen lastig te verteren eiwitten. Als het goed is zijn de celwanden van deze algen al kapot gemaakt zodat die barrière al is genomen, maar dan blijven toch nog de eiwitten over.

Manon

 
Bij autisme zou ik eerder denken aan magnesium(citraat) en goede traditionele voeding. Probeer granen met gluten te laten staan, evenals gepasteuriseerde melkproducten en nachtschades. Ik zou een jong kind niet zoveel supplementen geven. De magnesiumcitraat kun je gemakkelijk in een beetje appelsap geven.

 
Even een aantal antw.de visolie die ik geef is van More epa de junior variant.Ik zat er al aan te denken om met de spirulina te stoppen,alhoewel ik deze al ruim een half jaar op advies geef.Mijn zoontje krijgt alleen rijst melk van oat en geen producten waar melk in zit.Ook eet rick spelt brood ipv gluten.Waarvoor is magnisiumcitraat goed als ik vragen mag?En in het verleden heb ik mijn zoontje magnesium gegeven en daar ging hij heel erg van aan de diaree,ook heeft hij toen vetoplosbare vit c gehad van aov meen ik.Sinds ik de vit.van solgar en de more epa ben gaan gebruiken en de bachbloesems heeft hij echt hele sprongen gemaakt en praat nu 4 a 5 woordzinnen,is heel sociaal en behulpzaam en vrolijk

 
Rijstemelk is je reinste bewerkte rommel! Ik vind ook dat-ie op veel te jonge leeftijd veel te veel supplementen krijgt. Waarom niet iets structureel aan de VOEDING doen?

Mike

 
Wat is volgens jouw dan het beste Mike?Als moeder wil je het beste voor je kind en doe ik ook super mijn best om het juiste te vinden en ga je op advies van een deskundige af!

 
hoi Margaretha, de reacties van je kind sturen je eigen deskundigheid.

Niemand heeft het patent op deskundigheid.

Jij kiest je adviseurs als het goed is op basis van je eigen deskundigheid.

Wat ik heb begrepen uit het boek "Supplementen onder de loep" (Brian Clement) is dat gemiddelde visolie zo bewerkt wordt dat deze niet goed meer is voor consumptie.

Een goede manier van visolie bewaren is fermentatie: dan kom je uit bij de levertraan van het merk green pasture.

 
liever gezond,Hoe weet jij dan zo zeker dat die levertraan goed is?(boek brian Clement?)En welke levertraan moet je dan nemen?die met kokosolie?De more epa hebben wij op advies van kinderarts en heb zelf ook op internet gezocht en kon er weinig negatiefs over vinden.

 
Margeretha: hier hoor/zie je het Brian Clement zelf zeggen:

De levertraan van het merk green pasture is een goede omdat deze levertraan niet bewerkt is en alle voedingsstoffen (waaronder belangrijke enzymen) nog intact zijn.

Brian Clement is zelf een vegetarier, dus die komt met vegetarische oplossingen, maar daarmee mis je de toegevoegde waarde van epa/dha, die ook belangrijk zijn voor de gezondheid.

Over je kinderarts: heeft die orthomoleculaire scholing gehad?

De meeste artsen zijn alleen geschoold op het gebied van medicijnen en ziekten: ze weten nauwelijks iets over supplementen of voeding noch over gezondheid.

 
Volgens mij zei mike: volwaardige voeding. Dat is volgens WAPF verzadigde vetten op 1, eitwit op 2 en koolhydraten op 3. Meer info lees je op dit forum bij het alleen leze topic en op de site van Poekie. Www.voedingisgezondheid.nl.

Veel lezen en voelen wat bij jou past. Zoals liever gezondheid zegt, niemand heeft het patent op deskundigheid.

In het begin is het heel erg zoeken en voelen wat bij jou en je zoon past.

 
Hoe lang krijgt hij al zeezout?

Een meisje van ruim 2 in mijn omgeving reageert sterk op homeopathie:

Veel slapen, huilerig en ongelofelijke stink poep. Als je het mij vraagt ontgifting, terwijl er volgens Nederlandse maatstaven super gezond en volgens onze maatstaven redelijk goed gegeten wordt. Na een paar weken zijn de klachten sterk verminderd.

Wat je merkt kan ook positief zijn, alleen lastig om dit zeker te weten.

 
Moestuin:Heel erg bedankt voor je antw.Ik ben mij juist heel erg bewust van het eten.Zo krijgt mijn zoontje SPeltbrood en pap van teff.Eet altijd verse groente alleen uit de EU en niet daar buiten.Ik Let op e num.Ook geef ik mijn zoontje rijstmelk omdat Melk niet goed verteerd.Daarnaast krijgt mijn zoontje geen snoep maar fruit of rozijntjes rijstewafeltje.Omdat ik vele artikels gelezen heb dat de groente en fruit zo weinig goede vitamine's meer bevat vond ik het wel noodzakelijk dat er een goede multi vitamine bij moest.Solgsr staat bekend om zijn natuurlijke grondstoffen,zijn die er niet dan worden er ook geen vitamine's geleverd.Dus het is echt niet zo dat ik maar gewoon wat doe,ik overweeg alles heel goed.

 
JP hij krijgt nu ruim 1 week het zee zout,en zijn poep stinkt inderdaad erg.Hij heeft roffelige armpjes(uitslag)Ik denk alleen dat de combi en en en te veel is.Dus wat Manon zegt stoppen met alles en dan rustig opnieuw met het zee zout beginnen.Lief dat jullie allemaal zo met mij mee denken:)

 
Groenten fruit en granen zijn geen volwaardige voeding. Vetten, volledige eiwitten en daarmee de vetoplosbare vitaminen en de mineralen haal je uit boter, kaas, eieren, vis, vlees, yoghurt, melk, kokosolie. Je hebt de tip al gekregen om op de site van poekie te gaan kijken, daar staan wat richtlijnen.

Misschien vind je hier ook wat tips:

https://www.fatsforum.nl/topic/leerstoornis-voeding

Verder zijn er meer forumleden met een labeltje die baat hebben bij deze manier van eten. Even weston price en pdd nos door je zoekmachine (google) gooien en lezen maar.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan