New! Chantie

@Chantie,
Quote:
Heb vandaag boeren boter van wederom en zuivel,erg lekker, die is toch okay?



Wat is wederom en zuivel?

Lia

 
Ik denk dat ze Weerribbenzuivel bedoelt en daar de boerenboter van

 
Ha Henk, daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben, de wiekten zullen bij nader inzien wel eiwitten zijn als ik het in de context plaats lijk dat het enige logische. 't is wel een puzzel zo Chantie ;)

 
Quote:
Krijg je soms hele rare woorden als je niet goed oplet



Ja dat blijkt wel :wink:

 
Haha wilde ik net zeggen,Chanteur? :)

Ik typ ook op de ipad,en moet regelmatig bewerken;)

 
Maar soms kan je niet meer bewerken. Net als ik vandaag. Kreeg telefoon, 3 uur later.... Tja, dan ben je veel te laat :lol:

Weet niet wat je bedoelt met Chanteur :mrgreen: ik zie t nergens staan :p

 
Yes chantie loves dr iPad!

Klopt helemaal die correctie die jullie gemaakt hebben, weerribben en eiwitten...haha .. Zal Dr geen hints meer van maken voortaan...

Maar nog wel graag even als jullie dr nog zijn... De antwoorden op deze vragen...

Hoe zit het eigenlijk met als je koolhydraten eet, kan je dat het beste met vet doen of met eiwitten of met allebei?

Heb vandaag boeren boter van weerribben en zuivel,erg lekker, die is toch okay?

 
Koolhydraten sowieso met vetten combineren. Zelf heb ik geen last van alles door elkaar eten, dus dat doe ik ook. Er zijn mensen die er baat bij hebben geen koolhydraten met eiwitten te combineren, omdat dat maag/darmklachten oplevert. Totdat je je darmen hebt hersteld en je maagzuur verbeterd zou je dus die twee gescheiden kunnen houden.

Van oudsher hebben mensen waarschijnlijk alles wat ze vingen en vonden opgegeten zonder daar rekening mee te houden, vandaar dat voedselcombinaties hier als onzin wordt beschouwd.

Boerenboter van weerribben is zeker okay.

 
Die koeien van Weerribben hebben, geheel volgens de biologische richtlijnen, toegang tot weidegrond. Als er echter niet of nauwelijks iets op die wei staat, gaan ze natuurlijk met z'n allen naar binnen, waar ze zich tegoed doen aan hooi en granen. Heb je de producten van Weerribben wel eens goed bekeken? Het ziet allemaal zo wit als sneeuw i.p.v. die mooie gele graskleur (betacaroteen)!

Mike

 
Ik heb boerenboter van een niet-biologische boer, via m'n kaasboer op de markt die is wel mooi geel en heeft zo' n 'kazig' smaakje (heerlijk), toch vind ik het niet optimaal, omdat het niet biologisch is (meer weet ik er niet van, moet ik toch nog eens navragen). De kleur is toch ook niet zaligmakend? Pesticiden e.d. worden toch juist in het vet opgeslagen denk ik dan weer.

 
Okay maar Mike is het dan juist goed die produkten van weerribben? .... Eet half pakje boeren boter met zee zout par dag!.? Heerlijk

En thx tanje voor je duidelijke uitleg antwoord!

 
Nee, niet goed dus. De beste biologische boter uit de natuurwinkel die ik heb kunnen vinden is die van Proef Nu! en de grasboter.

Mike

 
Quote:
Jeetje hey....wat is het risico?....

Is het vet dan niet goed?


Je krijgt dan teveel tweedehands granen binnen en dus gluten en omega-6 vetzuren.

Mike

 
Helder! Nou heb er net gister 2 gehaaald dus die maak ik op en ik zal gras boter van proef nu halen!!

Verder zit ik hoog in de kokosolie en ghee.....

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.480
Berichten
506.023
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan