New! Chantie

Chantie

New member
Goedemorgen !

Na heeel veeel te hebben gelezen toch besloten om me in te schrijven! Leuk

Leef sinds paar maanden ws. Fijn dat mijn suiker schommelingen zo n beetje weg zijn, voelt lekkerder!

Zat waarschijnlijk te laag in kh, want ik ben alleen maar aangekomen...nou heb ik sind gister mijn kh verhoogt, met 70 gram droog rijst te nemen..Nou moet ik wel even mijn verleden vertellen, ben nu 39, ben ongeveer 14 jaar niet ongesteld geweest,nam geen goede vetten,nam amper vet was er bang voor nu niet meer!voelt veeel beter. Voel ook wel dat mijn lijf aan het stabiliseren was , is.... Goed teken ! Alleen die kilo 's.....ik heb er echt wel vertrouwen in! Het moest een inhaalslagmaken...dus iedere maand wel weer een feestje voor deze vrouw! Half jaartje weer ongesteld ...Haha

Vandaag neem ik een halve zure appel bij het ontbijt,ivm de koolhydraten .

Graag wil ik wel advies en tips van jullie ontvangen!

Mijn dag vandaag ziet er als volgt uit:

O Begin met theelepel natr bi. Dan 1 beker rauwe melk en 1 beker volle ah yogurt blenden met 1 el kokosolie dan 2 rauwe eieren erdoor roeren met gember en kaneel en een klodder ah slagroom ,halve zure appel. Van de eiwitten maak ik een papje met sole ,kaneel en 30 gram boekweit en klein schepje kokosmeel en 1 eetlepel kokosolie en wat kokos Cream, dat doe ik in de oven ,word een soort cake...hmmmm

L in ghee,el gebakken witvis met sla. Peper en Keltisch zeezout,klodder crème fraiche en kurkuma. Beker thee en of sole.

Als ik tussendoor trek heb dan neem ik een eetlepel kokosolie,soms laat ik wat hard worden in de koelkast dan is het net een snoepje...Of neem stukje kaas.

A in ghee botersaus asperges met 1 ei en stuk van brie.

Voor t slapen gaan kwark beker ah met slagroom met eetlepel kokosvet en een rauw ei.

Gister wat meer vlees gegeten , dus dan vandaag zo.!

Graag advies tips ! Fijn! Dank!

 
Volgens mij eet je prima. Neem je ook al levertraan? Dat zou je zeker nog kunnen toevoegen. Alleen dat je aankomt door te weinig kh... Ik dacht dat mensen juist aankwamen als de kh worden opgehoogd.

 
Hey hoi eli, hoezo levertraan?

Weet iemand trouwens hoe de winkel met biologisch vlees en boeren boter heet in kwadijk?ben op zoek naar dit adres,dank alvast!

 
Hi Chantie, welkom.

Als je 14 jaar niet ongesteld bent geweest, was dat dan door ondergewicht? In dat geval hoop ik dat je je geen zorgen gaat maken over de kilo's, want je hebt niets aan een slank lijntje als die je gezondheid ondermijnt.

Wat je eet lijkt me prima. Over levertraan is al heel veel geschreven, op de site van Poekie staat hiervan wat bij elkaar: http://www.voedingisgezondheid.nl/levertraan.html

 
Chantie, welkom

Kwadijk dat is dicht bij ons. 26 mei a.s. komt Mike (moderator) naar Noord-Holland om een lezing te geven in Midwoud.

Is het iets voor je, het is in ieder geval aan te bevelen wil je meer weten over goede voeding en zo.

Opgeven kan bij mij: lezingmikedonkers@gmail.com

Je hebt heel veel gelezen, heb je ook het 'alleen lezen forum' van Mike tot je genomen en de 'richtlijnen voor nieuwe leden' van Dennis.

Op mijn site www.voedingisgezondheid.nl vind je veel informatie vanaf dit forum overzichtelijk bij elkaar.

Lia

 
Ik weet niet van een biologische boer in Kwadijk maar wel de volgende adresjes:

*biol-dyn. vlees, brood en meer bij de fam. Waal, Volgerweg 41 in Middenbeemster

is 6km van Kwadijk. We kopen hier o.a. rauwe melk en vlees

*grasgevoerd vlees, rauwe melk, karnemelk, roomboter en rauwmelkse kazen: gebroeders Verdegaal, Dorpsweg 68 in Oudendijk.

is 12km van Kwadijk. Ze zijn niet biologisch maar wel goed bezig. Wij kopen hier ons vlees, roomboter, rauwe melk en kaas.

*Vrolijk vlees van de Klaverhoeve, Oosteinde 74 in Oosthuizen: http://www.klaverhoeve.com/vrolijkvlees/bestellen.html

is 8,3 km van Kwadijk. Met dit adres ben ik verder niet bekend.

Bij handige adresjes en links op mijn site vind je meer.

Lia

 
Hoi Tanja, dank je voor t meedenken. Ja denk toch wel ondergewicht...Weet eigenlijk wel zeker...

Was tijdje aan het hardlopen, maar dat kan ik even niet meer opbrengen. Sporte heel veel, achteraf putte ik mezelf uit...

Nu ben ik tevreden met lekker buiten wandelen en fietsen met de hond, zuurstof! Nature!

Poeki thks! Zal vanavond me in het forum lezen verdiepen,leuk! En dank voor de adresjes!

In de toekomst ga ik idd naar een lezing!

 
Hoi Chanti,
Quote:
Gister wat meer vlees gegeten , dus dan vandaag zo.!



Hoeft niet perse hoor, ik heb gisteren wat meer vlees gegeten en vandaag nog iets meer :wink:

Quote:
Kan iemand me vertellen hoeveel slagroom per dag en kwark jullie nemen?



Ik meestal niets, soms wat slagroom met aardbeien. Maar ik drink wel zo'n liter rauwe melkkefir per dag

 
Ik doe beide. Moet je zeker gaan doen hoor, echt een aanrader.

 
Okay!

En ik heb zoete aardappel gekocht,daar doe ik dan droog voor t koken wegen , 50 gram van, om aan de kh te komen,zo is het de bedoeling hè?

 
By THE way , moest ik de koolhydraten van uit kwark yogurt kefir ook mee tellen? Van slagroom en rauwe melk doe ik dat niet..

 
Tja dat ligt er een beetje aan hoeveel khd je wil eten. In kwark, yoghurt en kefir zit in ieder geval minder khd dan in melk..

 
In zoete aardappel zit 20 gr kh/100gr. Verder ongeveer in 1 schaaltje yoghurt (150 ml)6

1 schaaltje kwark (150 ml )4 in een glas melk 200 ml 10.

 
Hoe zit het eigenlijk met als je koolhydraten eet, kan je dat het beste met vet doen of met wiekten of met allebei?

En hoe zit het met spelt vlokken is dat net als amaranth en gierst gluten vrij?

Heb vandaag boeren boter van wederom en zuivel,erg lekker, die is toch okay?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.327
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan