Neuropathie genezen?

Alan

New member
De gaps faq schrijft dit:
Wat zijn u gedachten over het behandelen van de ziekte van Charcot Marie Tooth (CMT) (ook HMSN) met het GAPS-dieet?
Ik ken een aantal mensen met perifere neuropathie die volledig hersteld zijn door het volgen van het GAPS-programma. De ziekte van CMT is een vorm van perifere neuropathie en wordt beschouwd als een genetische afwijking. Volgens de nieuwe wetenschap van de epigenetica worden we echter geboren met een grote verscheidenheid aan genen. Het hangt af van wat voor soort milieu we in onze lichamen tot stand brengen welke genen geactiveerd worden en welke inactief blijven. Het GAPS-programma verandert je ‘inwendige milieu’ aanzienlijk, dus je lichaam zou andere genen kunnen gaan gebruiken. Voor iemand met deze ziekte of een andere ‘genetische’ aandoening zou ik aanraden om het te proberen.

Wie weet hier meer over of kent iemand hiermee die door diet er op vooruit is gegaan?
 
Waarop doel je met "hier" of "hierover" precies in dit verband?
Ik heb zelf neuropathische klachten gehad, maar geen ervaring met het syndroom dat jij noemt noch met gaps (maar ken wel het boek, dat heb ik gelezen).
Dus vandaar mijn vraag.

Verder: https://www.fatsforum.nl/topic/neuropathie/
Kijk eerst in de zoekfunctie of er niet al een rubriek bestaat op dit forum die gaat waarover jij een discussie wil starten.
Ook die rubriek over of melk gezond is: dat bericht had je heus wel ergens anders bij onder kunnen brengen hier op het forum.
 
Ik kon niks vinden over cmt en hmsn. Ik vroeg me af of genetische aandoeningen echt genezen kunnen worden en of de theorie van epigenetica klopt, genen aan- en uitzetten adhv dieet. Maar epigenetica komt weer wel in het archief voor zie ik, zal eens kijken.

Dat melk topic was mijn eerste, zal niet meer gebeuren zonder eerst gezocht te hebben.
 
hoi Alan, er zijn genoeg aandoeningen waarvan men zegt dat ze zuiver genetisch zijn, waarvan mensen genezen. Dus daar begint het al: hoe groot is de overdrijving dat genetische factoren een rol spelen bij een willekeurige aandoening. De reguliere geneeskunde en de medicijnenindustrie hebben meer te winnen bij mensen die het heft niet zelf in handen nemen bij hun genezing. Dat genetica-argument is koren op hun molen. Er zijn zoveel aandoeningen waarvan men alleen een set symptomen op een rijtje zet, er een etiket op plakt en waarbij men de oorzaak zegt niet te kennen. Dat is de volgende manier van mensen zand in de ogen strooien.
 
Mijn aandoening is zogezegd puur genetisch, maar bij een dna onderzoek hebben ze de verantwoordelijke genen niet gevonden bij mij en m'n ouders. Een andere variant, zeggen ze. Ik heb een cmt variant, daarom ben ik nieuwsgierig hiernaar, wil ook wel genezen, en als dat met dieet kan is dat geweld, maar ben toch sceptisch. :) medicijnen heb ik hiervoor nog nooit gekregen.
 
hoi Alan, als je het gaps-boek hebt gelezen, dan heeft men het daarin ook over de heersende oorzaak van autisme : genetica (in dat boek wordt die oorzaak naar het rijk der fabelen verwezen min of meer omdat voor genetische veranderingen wel wat meer jaren nodig zijn, dan het tijdsbestek waarbinnen de huidige autismeexplosie heeft plaatsgevonden onder de bevolking). Dit terwijl de schrijfster van het boek haar autistische zoontje van die genetische aandoening heeft weten te verlossen.

Wat is je skepsis als ik vragen mag?
 
Ik ga het even doorlezen, bedankt

Sceptisch als in: het kan officieel niet, maar wil het best geloven, dus kom maar op met bewijs. De blauwdruk voor axon aanmaak is defect. Ik kon iig niks vinden over gaps + cmt
 
"dus kom maar op met bewijs"

hoi Alan, ja dat heet met recht skeptisch. Je hebt alleen jezelf ermee, als je de bewijslast vanwege je eigen ongeloof op anderen afschuift.
 
Ik hoef geen hard bewijs te zien, maar een claim van Campbell wat officieel niet kan, zonder verder er iets over te vertellen neem ik geen genoegen mee. Verhalen van mensen die genezen zijn van genetische aandoeningen door dieet vind ik ook goed. Dus naast google, vroeg ik me af of er hier mensen zijn die er mee bekend zijn.
 
http://inclinedbedtherapy.com/my-research/multiple-sclerosis-research/53-new-multiple-sclerosis-circulation-theory-links-posture-and-gravity-as-primary-cause (dit gaat ook over myeline)

There are several possibilities for the reported improvements for people with ms using IBT.
-Placebo, which is unlikely given the long lasting improvements in excess of 12 years and placebo cannot affect a person who is sleeping on an incline any more than it can sleeping flat.
-The myelin liquid crystal is significantly restored to become functional and close the gaps / plaques that signals from and to the brain have to jump. I suspect that this may be the case and that the liquid crystal myelin behaves much the same as when bark is removed from a tree. Over time the bark flows over the damaged area and circulation of sap is restored. IBT has been reported to smooth out surface scar tissue that has been present for many years.
- The damaged area is bypassed and signals find a new route to and from the ms affected areas. This could be why some people with spinal cord injuries have reported substantial improvements. Here the scar tissue is often far greater and concentrated than in a person with ms.
- IBT Increases tension in the blood within the veins (observed with varicose veins) and increased velocity of blood flow in the arteries stimulates an increase in cerebrospinal fluid circulation and this accelerated circulation throughout all the circulatory pathways increases the power of the electrical neurological signals affording them the capacity to bridge / jump the damaged areas of myelin.</blockquote

Dit is een ervaringsverhaal van iemand met het syndroom waarover je het hebt:
Drinking apple cider vinegar lowers inflammation which is a big issue with CMT. I have cmt and have been figuring out my own natural cures that I swear helps. CMT is mainly caused by cells in the brain that don't send signals into the body in which causes pretty much everything that comes with CMT. I've tried so many treatments and research everything I put into my body and I'm doing amazing. There's so much you can do what I honestly would consider as treatments and can tell just by the way it makes my body feel.

- See more at: http://answers.earthclinic.com/family-history-with-charcot-marie-tooth-disease.html#sthash.nwh7v2fw.dpuf
 
een claim van Campbell wat officieel niet kan

Een claim?
Deze neurologe, voedingsexpert en moeder van een kind die haar kind verlost heeft van autisme, beschrijft wat ze heeft zien gebeuren: dat mensen op een gaps-dieet gezondheidswinst boekten, ook mensen met jouw aandoening dus.

Het is niet verboden om ervaringsverhalen te delen. Dat zijn nu juist de verhalen waar je naar op zoek bent volgens mij.

Volgens mij gaat het hier meer over jouw ongeloof dan over informatie die niet deugt.
,
 
Het gaat niet om ongeloof of foute informatie, ben benieuwd naar verhalen uit eerste hand, of er resultaat mee is geboekt, naast de auteur. (defecte genen omzeilen)
 
Heb je weleens iets van Bruce Lipton gelezen of gezien Alan?
Hij is de grondlegger van de epi(=voor)genetica.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan