Neurofeedback en ADHD

G

Guest

Guest
Weet iemand of dit echt helpt?? miscchien in combi met LTO3???of is dat niet verstandig??

grt lola

 
mijn oudste zoon heeft zgn. licht ADHD, ik vond het meer ADD als je dan toch etiketten wil plakken. Hij heeft ook dyslexie. Ik ben ongeveer 27 keer met hem naar een Neurofeedback therapeut geweest in Nijmegen en hij heeft daar heel veel baat bij gehad. Van veel schrijf- en zinsfouten naar bijna geen schrijffouten meer. En als hij echt even nadenkt weet hij meestal ook wel waarom hij dan nog een schrijffout maakt.

Hij heeft nog steeds wel sterk de neiging om veel in een lange zin te proppen. Dus geen punten, komma's en alinea's.

Ik zou hem nu niet meer zien als dyslectisch.

Mijn beleving/ervaring is dus dat het goed werkt.

Met de jongste ben ik ook geweest voor zijn concentratie. Het signaal vanuit de hersenen verloopt iets (fractie van een seconde)vertraagd, waardoor hij bv heel slordig schrijft, geen lange attentie voor een tekst te lezen, moeilijk kan drummen, net iets te laat op een bal reageert (tennis en voetbal). Hij raakt de bal wel redelijk maar net niet genoeg voor een flitsend effect zeg maar. Stoot ook makkelijk iets om op tafel enz.

Voor hem heeft het niet gedaan wat ik verwachtte maar wel veel weerbaarder. Laat zich niet pesten wat voor die tijd wel het geval was bij sommige kinderen.

Hij kan zich wel iets beter concentreren ook op een tekst.

Allebei mijn zonen zijn nog steeds geen lezers en willen graag vooral lichamelijk actief zijn en minder met hun hoofd.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan