netipot en zeezout

Poekie

Administrator
Wij hebben een netipot (neusspoelingen) gekocht.

Daar willen we uiteraard een zoutoplossing in gebruiken.

Iemand enig idee hoe de verdunning moet.

Op internet kom ik tegen 3 gram per 3 dl.

Lijkt me wel veel, een sterke oplossing.

En H2O2, hoeveel en van welk percentage doe je er in?

We kunnen het zelf gaan uittesten, daar zijn we niet bang voor.

Maar waarom zou je het wiel nog een keer uit gaan vinden.

 
Bij de netipot die ik destijds heb gebruikt zat een maatschepje voor 't zeezout, komt ongeveer overeen met een halve theelepel per inhoud van de netipot, geen idee hoeveel dit aan gewicht is. Ben nooit zo van 't preciese afmeten, is me teveel gedoe. Inderdaad gewoon proberen en ervaren wat je prettig vindt. H2O2 weet ik niet, nooit gedaan.

Spoel ze!

 
Poekie,

Ken je nog die ouderwetese theelepeltjes uit grootmoeders tijd? Dat is hooguit een halve moderne koffielepel, als het niet een kwart is. Zoveel doe ik aan Sole in lauwwarm water om mijn neusholtes mee te spoelen. Ik gebruik de rhino horn:

http://www.rhinohorn.nl/

Ik heb ook al eens gespoeld met H2O2 maar ik gebruikte een oplossing van 1% of 1,5%, dat weet ik niet meer precies, en daarvan ook zo'n ouderwets theelepeltje. Werkte prima voor mij, hoewel in het begin wat heftig (zowel het zout als de waterstofperoxide).

Maar dat komt ook omdat mijn gezichtsholtes mijn zwakke plek zijn, daarin ligt nog ik weet niet hoeveel slijm dat elke ochtend van taai en dik dun en waterig wordt om door mij te worden weggesnoten. Dit dagelijkse proces is voor mij nog niet klaar omdat ik dit slijm al van jongs af aan heb opgebouwd door systematische blootstelling aan sigarettenrook. Soms ruik ik ook sigaretten binnenshuis, terwijl er niemand in huis rookt en de ramen en deuren dicht zijn (geen rook van buitenaf). Ik ruik dan oude sigarettenrook die loskomt. De rhino horn (netipot) helpt om hier versneld vanaf te komen.

Mike

 
Ik gebruik zelf de saltpipe maar dat is alleen een zoutoplossing en dan kan je niet echt spoelen.Maar deze tip kreeg ik van een ayurvedische arts.

 
Ik ben dus niet gek aan het worden! Ik ruik altijd rook als ik onder de douche sta maar ik ben de enige in huis. Mijn holtes zitten continue verstopt en het is al zo lang gaande dat ik niet eens weet wanneer het precies begonnen is. Mag ik vragen hoe het nu gaat met de holtes Mike? En gebruik je nog steeds de rhino horn?

 
Ik gebruik de netipot nog sporadisch. Met mijn holtes gaat het weliswaar beter, maar ik ga d.m.v. biofotonentherapie hier volgende maand specifiek mee aan de slag.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan