Nederlandse politiek

Nooit gedacht dat ik Bouterse zou steunen.


Mike
Ook over Bouterse zijn we waarschijnlijk flink voorgelogen vroeger. Of halve waarheden gehoord net hoe het de Nederlandse regering uit kwam, net als met Saddam, Kadhafi etc. Zie ook boekjes en interview met Willem Oltmans. Daarmee zeg ik overigens niet dat Bouterse zuiver is maar ik zou Rutte per direct voor hem inruilen.
 
Zal wel een lening zijn, net als aan de horeca is verstrekt. Later beschuldigen ze je van fraude en knijpen ze je alsnog uit.

Mike
 
Ze zegt veel onzin, maar een punt wil ik even belichten wat ze juist zegt:

Wokisme

Ze noemde daarna twee bewegingen die volgens haar harder en explicieter moeten worden tegengesproken omdat ze de rechtsstaat bedreigen. In de eerste plaats het 'wokisme', dat is overgewaaid uit de VS. Ze zei dat emancipatiebewegingen die pleiten voor gelijke rechten en inclusie haar steun hebben, maar dat ze zich zorgen maakte over wokisme dat zich volgens haar richt op uitsluiting.
"Mensen die vinden dat zij mogen bepalen welke informatie of mening juist is en wat niet juist is. Of wat kwetsend en wat niet kwetsend is. Wie wel deugt en wie niet deugt. Die onder het mom van inclusie alleen maar bezig zijn met uitsluiten." Het komt volgens haar neer op het beperken van kritiek, onder meer op de universiteiten, en "dat legt een enorme druk op de vrijheid van meningsuiting."
Volgens Yeşilgöz heeft de vrije samenleving een open debat nodig, "waarin je woorden met woorden bestrijdt. Open debat waarbij argumenten bepalen of je gelijk krijgt, en niet de lengte van je tenen. Man of vrouw: vind een paar ballen en wees weerbaar, zou ik zeggen. In een open samenleving moet je een schild ontwikkelen."


Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.706
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan