Nederlandse politiek

Ik hoorde laatst Paul Frentrop in het Ongehoord nieuwscafë het idee opgooien om enkel vrouwen in de Eerste Kamer te zetten en alleen mannen in de Tweede Kamer.
(min 10)

Het zou een vele malen beter idee zijn om alleen mannen in de 1e en 2e kamer te zetten die, of een universitaire graad hebben, of hun plek veroverd door "trial by combat"
 
Het zou een vele malen beter idee zijn om alleen mannen in de 1e en 2e kamer te zetten die, of een universitaire graad hebben, of hun plek veroverd door "trial by combat"
Juist niet de witte jassen en papiertjes mentaliteit die is nu al dominant. Juist mensen vanuit de praktijk en met levenservaring.
 
Wat mij betreft 1 Kamer van 120 leden waarvan 108 via districtenstelsel direct worden verkozen en per provincie willekeurig iemand met politieke interesse, maar zonder partijlidmaatschap geloot.
 
In Oost-Groningen hebben bijna 30 VVD-leden hun lidmaatschap opgezegd uit onvrede over onder meer de stikstofplannen en het asielbeleid, onder wie oud-raadsleden, steunfractieleden en een bestuurslid. In een brandbrief slaken ze een noodkreet over het beleid van de VVD onder premier Rutte, schrijft RTV Noord.


“De VVD verkeert in heel zwaar weer. Menig lid koestert nu al de wens dat het kabinet valt omdat de VVD zich volledig heeft laten beïnvloeden en ringeloren door D66,” valt te lezen in de brief. De ondertekenaars klagen ook over een gebrek aan democratische discussie binnen de partij.
 
Nooit gedacht dat ik Bouterse zou steunen.


Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.356
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan