Nederlandse politiek

https://www.ninefornews.nl/het-kartel-stort-voor-onze-ogen-in-elkaar-het-politieke-systeem-is-aan-het-einde-van-haar-latijn/
 
Via Telegram. Ben bang dat Kaag inderdaad haar kans schoon ziet…
van tevoren in scene gezet lijkt mij. Kaag moet op plek van Rutte komen. Zo doe je dat. Was toch al duidelijk voor de verkiezingen.
 
Tmyzzsk9ru3l6vmwehcqp7i1q429laksg.jpg
 
Ik lees hier allerlei op Twitter geplaatste schrikverhalen. Ze zijn de grondwet aan het veranderen. Ze proberen Kaag er in te fietsen als MP. Ja, ze proberen de grondwet aan te passen en daar hebben ze twee kabinetten voor nodig, dus ze zijn gevaarlijk dichtbij nu Rutte 3 'demissionair' is verklaard en Rutte 4 aanstaande is omdat ze de verkiezingen hebben 'gewonnen'. En ja, ze proberen het zo te spelen dat Rutte het stokje kan doorgeven aan Kaag. Maar laten we even kijken naar het staatsrechtelijke aspect:

Allereerst, hoewel we waakzaam moeten zijn m.b.t. grondwetwijzigingen is het door hen gewenste tweede kabinet er nog niet. Er is nu een crisis gaande omtrent het verkenningsproces die maximaal wordt benut door Baudet om ons een snelcursus staatsrecht te geven. Rutte werkt zich steeds verder in de problemen. Eerst wist hij zogenaamd van niets en gooide hij Ollongren onder de bus. Nu zegt hij over de feiten te hebben beschikt nog voordat de rest van het parlement is ingelicht, terwijl hij een demissionaire status heeft en dus gewoon een parlementslid is als ieder ander kamerlid. Staatsrechtelijk is dit niet in de haak en Baudet dringt er terecht op aan om Rutte deze keer niet weg te laten komen met zijn leugens en het lek te achterhalen. Als Rutte en Ollengren dit niet zijn geweest, dan dus Koolmees en/of Van Ark, de twee nieuwe verkenners.

Voor wat betreft Kaag als gedoodverfde opvolger van Rutte, ik zie niet hoe ze dit nu even snel gaan regelen. Er wordt gesuggereerd dat Ollongren en Rutte een plannetje hebben gesmeed om dit mogelijk te maken, waarbij ze allebei zogenaamd gezichtsverlies lijden door hun 'blunders' en op de achtergrond verdwijnen, zodat Kaag in het zadel kan worden gehesen. Dat zullen ze ongetwijfeld willen proberen, maar kan het staatsrechtelijk ook? Kaag is momenteel noch minister, noch vice-premier en Rutte is geen premier meer, in dit verkenningsstadium zijn ze allebei parlementsleden. Hoe kan het ene parlementslid dat geen premierstatus meer heeft nu het stokje overgeven aan een ander parlementslid dat (nog) geen vice-premierstatus heeft? Ik zie in de verste verte niet hoe ze dit kunstje gaan flikken. Bovendien zal Baudet hier een stokje voor gaan steken en indien nodig zelfs de gerechtelijke weg bewandelen als de parlementaire weg faalt.

Dan is er nog een belangrijk staatsrechtelijk aspect dat onderbelicht blijft. De koning moet zijn goedkeuring verbinden aan een kabinet als er eenmaal sprake is van een formatie die leidt tot een coalitie. Zover zijn we nog helemaal niet, de kans bestaat dat er nu zoveel wantrouwen is ontstaan over het verkenningsproces dat geen enkele partij zijn vingers hier nog aan wil branden en dan gaan we met z'n allen opnieuw naar de stembus. Gaan ze dan weer de boel flessen? Dat zal deze keer nog lastiger worden want ik denk dat FvD met de dag meer punten scoort bij de massa, ze hadden het beter zo kunnen laten! Maar wat nou als de koning zijn goedkeuring helemaal niet verbindt aan het zo gevreesde kabinet Kaag? Moeten we de recente uitspraak van Willem-Alexander dat de coronamaatregelen niet mogen worden gebruikt om fundamentele burgervrijheden in te perken in dit licht worden gezien, is dit een voorbode? En is het niet zo dat de grootste partij de premier levert? Dat is volgens de 'officiele' uitslag de VVD, niet D666.

Ik kan maar 1 conclusie trekken op basis van het spel zoals ik het momenteel doorzie: ze weten van voren niet meer waar ze het van achteren moeten zoeken! We maken het totale faillissement van de Rutte-doctrine mee, het spel is uitgespeeld en hoe meer ze proberen ze uit dit zelfgecreeerde wak te komen, hoe erger ze zich er in draaien. Ik ben heel benieuwd hoe dit nu verder gaat en als ik details over het hoofd zie sta ik uiteraard open voor op- en aanmerkingen, maar eerlijk gezegd ben ik optimistisch gestemd want wat ze ook proberen, het is per definitie gedoemd om te mislukken!

Mike
 
Ik begrijp het niet helemaal

https://nos.nl/collectie/13861/artikel/2375088-rutte-meer-onder-vuur-dan-ooit-maar-zijn-vierde-kabinet-is-nog-niet-uitgesloten

Is de zaak nu weer uit de lucht omdat er geen motie van wantrouwen is?

Gaat hij de zaak weer aan elkaar lachen/liegen?

Dorothé
 
Nu de motie van wantrouwen het niet heeft gehaald kun je er ook vanuit gaan dat er vrolijk door wordt verkend en geformatteerd. Alle stoere woorden ten spijt zullen de gangbare partijen gewoon meewerken alsof er niets is gebeurd. Maar toch hoor ik geluiden om me heen van normies die m.i. veelzeggend zijn. Men noemt het een 'drama' en 'theater' wat er is gebeurd. Het faillissement van de politiek is op het Binnenhof weliswaar nog niet tot uiting gekomen, maar bij de bevolking wel. Gezien het langzame tempo van de ontwaking moet dit wel degelijk als een overwinning beschouwd worden. Het is echter een zege in termijnen, elk klein stapje leidt uiteindelijk tot de sneeuwbal die straks razendsnel verandert in een lawine. Ook dit is dus nodig om de massa te laten zien dat de overheid helemaal niet het beste met hen voor heeft, maar uitsluitend zijn eigen belangen dient. Hetzelfde zagen we al eerder met de 'verloren' rechtszaken van Viruswaarheid, deze dienen om de corruptie van de rechtspraak bloot te leggen. Nu nog een groot mediaschandaal en uiteraard de 'wetenschap' ook nog...

Mike

 
Ja Mike, het is zo. Maar al die kleine trippeltjes maken het wel heel erg tergend.

Het is bijna zo alsof ons ego (dus van de 'complotdenkers') tot op het uiterste puntje van rekbaarheid getest wordt en afgebroken.

Van de ene kant goed, want zo leren we uiteindelijk anders voelen en dat het ons niet meer uitmaakt wat de ander van ons denkt. De slapende ander zal ons nu nog wel belachelijker maken en zeggen, hahaha waar komt nu je verhaal. Van de andere kant is dit natuurlijk pijnlijk zolang als ons ego nog existeert.

Wij worden eigenlijk dubbel gestraft. Allereerst omdat wij als wappies uitgemaakt worden en ten tweede omdat we mee de afgrond ingetrokken worden. De normie heeft dus niet dat hij belachelijk gemaakt wordt en het feit dat hij de afgrond ingetrokken wordt, merkt hij niet.

Gisteren was ik nog in Duitsland en een vrouw sprak me aan. Ze vroeg of ik nog de grens over mocht. Ja, gaf ik als antwoord en als ik een zelftest moet gaan doen, dan houdt het voor mij op. Ze antwoorde dat die testen toch goed waren. Ik zei nee, want hoe meer je test, hoe meer positief resultaten en dus meer maatregelen. Ze keek me aan en zei, nee, het is goed dat er zoveel getest wordt, want dan kunnen we de zaak bestrijden, en zei ze, u heeft u mondkapje niet goed op. Klopt, want ik had dat wit mondkapje omgeklapt zodat het tegen mijn gezicht aanzat met opening en niet alles afsloot. Ik besloot de eer aan mezelf te houden en de stressfactor achter me te laten en ging verder.

Ik hoop steeds dat de mensen het gaan inzien, maar ik zie nog waanzinnig veel domheid om me heen. Jammer.

Dorothé

 
Doe als Willem Engel, hij droeg laatst in een interview een T-shirt met de opdruk: Proudwappie. Het is een geuzennaam, draag hem met trots.

Mike

 
@Dorothe.... mijn dochter van 6 werd nageschreeuwd op straat dat ze niet buiten mocht komen omdat ze in quarantaine moet. Kind is gezond. Hoe triest is dat. Mijn man heeft teruggeschreeuwd of ze bang waren dat ze nu dood zouden gaan als mijn dochter op 5 meter afstand van ze fietst 🙊.

Ja er is nog veel domheid...

maar gelukkig ook een gedeelte dat nog gezond verstand heeft 😀.

 
Voor wie de tijd heeft: drieënhalf uur durend gesprek bij De Blauwe Tijger over de vnl. kwestie Omtzigt. Moet het zelf nog kijken, dus ik heb nog geen samenvatting paraat :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.822
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan