Wiegel leidde handig de aandacht af van de vraag die hem werd gesteld met deze tactiek, zodat hij zelf geen duidelijk antwoord hoefde te geven.
Thierry had hetzelfde truukje kunnen uithalen door Wiegel te vragen waarom hij achter de extreem-linkse beleidsmaatregelen van deze coalitie staat. Thierry had hem klem kunnen zetten door te stellen dat de VVD onder Wiegel veel liberaler was en dat Wiegel daarom nooit akkoord zou zijn gegaan met dergelijke akkoorden. Wiegel heeft nota bene zelf een kritische column geschreven over partijgenoot Nijpels en gaf Thierry ook nog eens gelijk over die volkomen onhaalbare klimaatdoelstelling van 0 emissies in 2050.
Thierry had het op scherp kunnen zetten door te vragen waarom Wiegel dan nu zo makkelijk over het bereikte compromis over het huidige klimaatakkoord heen stapt. Idem met het kinderpardon, dat was er onder Wiegel nooit zo makkelijk doorheen gekomen. Thierry moet leren om wat gemener te leren vechten, hij doet teveel zijn best om fatsoenlijk te blijven.
Over het algemeen vond ik Thierry echter wel behoorlijk sterk, moet ik zeggen. Hij diende ook die Rick Nieman van repliek op basis van logica en feiten en eens te meer is duidelijk dat het 'rechtse' WNL vooringenomen meningen heeft die volkomen overeenkomen met de heersende opvattingen die ons via de reguliere media en de politiek door de strot worden geduwd, elke dag weer. Hoezo is WNL een rechts tegengeluid?
Waar ik echt niet goed van werd waren die twee dames die daar zaten, die doodleuk verkondigden dat Hennis zich 'aanpast' als ze een hoofddoek omdoet in Irak als ze in gesprek is met geestelijken aldaar. Zo zie je maar weer dat vrouwen als het puntje bij het paaltje komt altijd kiezen voor hun eigen onderdrukkers. Uiteraard moeten we volgens deze vrouwen ook gewoon in de EU blijven, want consensus is veel belangrijker voor vrouwen dan tegen de stroom in durven roeien.
En toen een van de twee begon over een 'partij van de liefde' haakte ik af en heb ik de TV uitgezet. Hopeloos, die vrouwen met hun 'liefde'. Is het liefde om een symbool van onderwerping te dragen? Is het liefde om de macht aan Brussel te geven en hordes met vrouwenverkrachters toe te laten tot Europese landen? Als dat liefde is, dan zeg ik: neem vrouwen hun stemrecht af!
Mike