Er is geen kloof tussen de burger en de politiek, nee, …het is een ravijn.
Eigenlijk is het zelfs een trog, een onderzee ravijn, het is niet zichtbaar meer voor de haast blind geworden politiek die steeds maar weer maatregelen verzinnen hoe ze het volk financieel leeg kunnen trekken. De meest recente absolute hoax is de globaal warming waarbij de wetenschap het definiete eindoordeel zegt binnen te hebben. Tenminste, dat zegt de politiek, maar aan de andere kant van het spectrum maakt men dat compleet belachelijk. Het wordt echter weer een duur belasting plaatje. Ik heb mijn zonnepanelen en warmtepomp echt niet voor het milieu gedaan maar voor de eigen portemonnee, dat is, … als de overheid op termijn weer niet iets anders verzint wat mijn investering weer gedeeltelijk gaat ondermijnen zoals de bijtelling bij de ontroerend goed belasting of de saldering?
Zekerheid heb je nooit in het leven, bij de politiek is onzekerheid bijna een garantie.
Maar, ik heb hoop, heel veel hoop zelfs.
Dat er een andere wind gaat waaien in de wereld, een geheel andere wind. Nog niet zichtbaar voor een ieder, maar wel emotioneel voelbaar voor velen dat het zo absoluut niet langer kan.
De Gilets Jaunes beweging is iets wat dat voor de wereld al wel zichtbaar maakt, voelbaar, emotionele gevoelens van empathie oproept voor de getroffenen. Een ingrediënt, ‘empathie’ dat in de politiek welhaast lijkt te zijn verbannen. De beweging die in Frankrijk massale steun en goedkeuring ontvangt vanuit 80% van de bevolking. Wat zegt dit, welke boodschap geeft dit af aan de politiek.
De boodschap is: “Jullie dagen zijn geteld”
http://gedachtenvoer.nl/er-is-geen-kloof-tussen-de-burger-en-de-politiek-nee-het-is-een-ravijn/