Nederlandse jongeren slapen veel te weinig

Gezondheid

New member
Tweederde van de Nederlandse jongeren slaapt minder dan de volgens de universele richtlijnen aanbevolen 9,2 uur per nacht. 20 procent van de jongeren tussen de 12 en 19 jaar heeft zelfs een chronisch slaaptekort.

http://www.nu.nl/gezondheid/3490638/nederlandse-jongeren-slapen-veel-weinig.html

Hoe zou dat toch komen? Omdat er teveel druk op jongeren wordt gelegd om van alles nog wat mee te moeten doen om erbij te mogen horen en dat heeft allemaal met de geestelijke mentaliteit van de maatschappij(mensen!) te maken die al ver in degeneratieve toestand bevindt. Social media, sportschool(alsof veel sporten goed voor de gezondheid is, echt niet), steeds hogere eisen van school en studie, de snelheid van digitalisering bijhouden, alles moet pietje precies, naast studeren ook werken en ga zo maar door, maar veel jongeren studeren ook op tijden terwijl het dan bedtijd is. Dit stressvolle leven wat veel jongeren hebben houdt ook in dat het autonoom zenuwstelsel te overactief is, vooral de sympathicus is overactief en parasympaticus juist te zwak, omdat het autonoom zenuwstelsel overbelast is door jaar in en jaar uit steeds maar je hoofd boven het water te houden om ook mee te doen met de maatschappij, maar door overbelaste autonoom zenuwstelsel kan je moeilijk in slaap komen en ook haal je minder voedingsstoffen uit je voeding, waardoor het overspannen lichaam met nog minder moet doen.

Laat nou net de voeding de hoofdoorzaak van dit alles zijn, want als de maatschappij degenereert dan zullen er steeds meer mensen zijn die zich niet meer kunnen redden en dan wordt de druk nog verder verhoogd bij mensen die nog jong zijn en zich wel kunnen redden om de maatschappij en de economie draaiend te houden(alhoewel voor hoelang nog?). Daardoor is er voor veel jongeren ook steeds minder de gelegenheid om voldoende nachtrust te nemen, maar natuurlijk niet te vergeten het ontbreken aan gezonde voeding, dat geldt zowel voor de maatschappij zelf en jongeren die daar in opgroeien.

En dan heb ik nog niet over mensen die opgeleid worden om arts te worden en mensen beter te maken, want er komen steeds meer gebrekkige en zieke mensen erbij als gevolg van degeneratie en daardoor wordt de werkdruk op artsen nog verder opgevoerd. De zorgkosten stijgen ook door degeneratie.

Het ontbreken aan echt gezonde voeding hangt nauw samen met gestreste maatschappij die daarbinnen zowel ongezonde en gestreste mensen creëert en dat gaat ten koste van slaapkwaliteit, zowel door ongezonde voeding als door de druk van de al te ongezonde maatschappij die ook de weerspiegeling van ongezonde voeding is.

 
Chapeau!!! Gezondheid. Je hebt het bij het juiste eind. Deze jonge mensen zullen heel wat (gezondheid)offertjes moeten brengen voordat ze WAKKER worden.

Dus ben jij maar blij dat jij op tijd het licht hebt gezien of moet ik zeggen Het donker zodat je op tijd kunt gaan slapen :wink: Flauw grapje. Ik ben wel al een oude doos maar ik ga nu toch mijn bedje opzoeken. Welterusten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan