Natuurlijke pijnstillers

G

Guest

Guest
Ik ben hier al een tijdje naar wezen zoeken. Niet dat ik zelf pijn heb, maar er zijn genoeg mensen die ondraaglijke pijnen moeten doorstaan en dan toch grijpen naar wat de medici of apothekers bieden.

Ik ben geen voorstander van symptoombestrijding en pijn stillen kan belangrijke signalen van het lichaam onderdrukken. Daar ben ik me wel van bewust en ik spoor ook niemand aan klakkeloos pijnstillers te gebruiken.

Dat gezegd hebbende, wil ik mensen die alternatieven zoeken voor de meest bekende pijnstillers, deze lijst niet onthouden:

Top 10 natuurlijke pijnstillers

 
Ik las eens in zo'n boek van Oma's gezondheidstips:

-Gember tegen hoofdpijn en migraine - thee van maken of opeten?

-Kruidnagel tegen kiespijn - gewoon op kauwen met je zere kies

 
Pijn is wel zeer individueel, de een kan meer hebben dan de ander. Er is altijd een punt waar het reduceren van pijn met farmaceutische middelen meer voordelen heeft dan met pijn blijven lopen(stress). Neemt niet weg dat , wanneer een alternatief middel dit ook kan doen, dat de betere keuze is. Nog belangrijker is de oorzaak te bestrijden(chronische pijn bv).

ad

 
Pijn is contractie (samentrekking). Deze naar binnen trekkende yin-energie wordt veroorzaakt door stress. Onder stress moeten niet alleen negatieve emoties en gedachten worden verstaan, maar ook fysieke of geestelijke (0ver)belasting door factoren buiten jezelf om. Het is een natuurlijk signaal van je lichaam dat er iets mis is. Wat zich fysiek uit, is in werkelijkheid een gebrek aan evenwicht in je energielichaam. Mind over matter werkt wel degelijk, maa uiteindelijk kun je niet weglopen voor deze onbalans. Pijn is een fysiek signaal dat niet of nauwelijks meer te negeren valt en dat je hieraan herinnert. Het heeft dus een nuttige functie. Het probleem is dat menigeen zich identiciewert met de pijn en dus masochistisch ingesteld is. Met negtaiviteit krijg je nu eenmaal meer aandacht dan met positiviteit in deze wereld.

Mike

 
@ DenniS

Ik heb extract gemaakt van kruidnagelen, door het als een soort bouillon op lage temperatuur te laten trekken. Toen ik kiespijn kreeg, werkte het goed ter verzachting. Pas later, toen de kies niet meer te redden was, ging ik aan de paracetamol. Dus kruidnagel werkt zeker.

 
Co-enzym q10 verdunt het bloed net als aspirine dat doet en is daardoor pijnstillend: alleen dan zonder de bijwerkingen van aspirine.

 
Ik had vannacht een beginnende oorontsteking. Ik werd wakker van de pijn en ik merkte al snel dat het niet zo 1.2.3 over zou gaan.

Ik ben toen uit bed gegaan en eerst geprobeert mijn oor te spoelen. Dat hielp helemaal niets, de pijn werd door de druk groter.

Toen heb ik maar een beetje olijfolie gepakt en dat met een pippetje er in gedruppeld. Dat verzachte het wel een beetje vanwege de ibuprofen dat er in zit.

Toen dacht ik: ik heb nog Inflammaresponse, een tinctuur op basis van o.a. curcuma. Dit heb ik toen gemengd met het laatste beetje olijfolie en toen dat er in gedruppeld.

Binnen enkele minuten werd het warm en nog even later was de pijn helemaal weg. Ik heb toen de rest van de nacht gewoon kunnen slapen.

 
Een verdriedubbeling van doden door pijnstillers in slechts 20 jaar tijd:

http://naturalsociety.com/deaths-prescription-painkillers-triple-20-years-whats-going/

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.783
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan