natuurlijke pijnmedicatie bij Hernia.

Xandra Brouwers

New member
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes over pijnstillers.
ik heb een pijnlijke hernia op het niveau L4-L5 die het grotendeels
paramediaan links bevindt met compressie op de wortel L5 in de recessus.
men huisarts schrijft dan 4 x daags 1000mg paracetamol voor met nog andere medicatie die ik niet goed kan verdragen. en niet helpen tegen de pijn.
de pijn was zo erg dat ik niet meer kon en niet meer kunnen slapen.
dus s`avonds heeft me vriend ziekenhuis gebeld, kreeg morfine en diclofenac in me bil gespoten.
ik ben er zo ziek van geweest dat ik zo beroerd werd dat ik over moest geven een aantal keren dus weer een spuit gekregen voor misselijkheid pffff.
ik heb een wortelblokkade gehad maar dat is zo pijnlijk bij mij geweest dat ik dat nooit meer doe. heb er nu nog last van geen gevoel in me tenen en me vel op me voet en kuit heb ik nog steeds geen gevoel in.
het is niet meer zo erg maar is nog niet terug.
en de kracht in me linkerbeen was weg en had nog meer pijn als voor de spuit.!!
heb nu weer fisio maar het wil nog niet erg vooruit.
ben zo bang voor een operatie dat ik niet durf echt niet durf.
dus op internet gekeken en weet niet of het goed is en welke ik moet slikken voor de pijn.
1: natuurlijke pijnstiller PEA pure.
2:eek:f wietolie. (maar waar vind ik de echte goede en waar kan ik die bestellen en hoeveel moet ik dan nemen.!
3: of de natuurlijke pijnstrips. (www.pijnstrips.nl)
4: weten jullie een oplossing voor pijn zodat ik hopenlijk geen operatie moet ondergaan.
5: zit het ook in voedsel voor de ontseking.( het is ook een ontsteking en kan niet tegen medicatie)

alvast heel erg bedankt voor de reacties.
Liefs Xandra.



 
Hallo Xandra,
Jaren geleden heb ik ook een hernia gehad, L4/L5. Vreselijke pijn, kon niet meer zitten, alleen voorzichtig lopen of liggen. Maar de pijn was goed onder controle als ik op bed bleef liggen. Ook ik had bijna geen kracht en gevoel in linkerbeen.

Na weken bedrust (was toen nog voorschrift) was alleen een operatie nog een optie. Maar via een vriend ben ik uiteindelijk bij een Osteopaat terechtgekomen.
Na een aantal behandelingen kon ik alweer aardig uit de voeten. Nooit meer een operatie nodig gehad.
Dus voor echte pijnstilling heb ik geen oplossing, maar voor behandeling van de hernia kan ik je echt een osteopaat aanbevelen.
Succes
 
Een chiropractor of ostropaat kan inderdaad wonderen doen.

Na een aantal behandelingen zul je je zowel lichamelijk als geestelijk een stuk beter voelen.

De meeste zorgverzekeraars vergoeden voor een paar honderd euro per jaar.

Ga wel van tevoren na of de osteopaat/chiropractor aangesloten is bij een erkend... weet niet meer hoe het heet..
Waardoor je niet alles zelf hoeft te betalen.
 
Dag Xandra,

Dat klinkt niet best.
Biologische CBD (wiet) olie van 4% kun je bijvoorbeeld kopen bij Zamnesia.
http://www.zamnesia.nl/359-cbd-olie

Ze hebben vaak aanbiedingen en als je hun liked op facebook krijg je 5% korting.

Je kan beginnen met 1 druppel onder je tong te doen (of via theelepel innemen) en dat 2x per dag bijvoorbeeld. Als dat goed gaat, kun je na een paar dagen 2 druppels per dosering innemen. Je kan je eigen maximum opzoeken, maar 3 of 4 druppels per doses is voor veel mensen wel de max. Ik krijg last van m'n maag vanaf 3 druppels en niet zo'n beetje ook.

Sterkte!

Mark
 
Voor de pijn zou je idd CBD olie kunnen proberen dat krijg je online, mocht je wietolie met thc nodig hebben dan kun je dit zelf maken, internet staat vol met filmpjes. Manuele behandelingen zeker ook gaan doen.
 
hallo gif-vrij,
ik zit al aanstaande maandag 14 weken binnen,alleen als ik voor controle moet bij het ziekenhuis of fysio.
ik heb het geprobeerd hier lopen maar ging na 2 dagen mis kreeg weer meer pijn en kon daardoor bijna niet meer lopen, dat komt omdat het hier overal scheef is en hier ga je naar beneden of omhoog dus mag van fysio dus even niet lopen hier.
helaas word het binnen liggen nu na aanstaande maandag 14 weken wel erg veel nu. alleen de achterdeur tot de buitendeur buiten lukt alleen om te lopen.dus het is een beetje afzien ben geen lig mens ben een doe mens.
ik heb al fysio begin jullie dat ging zo goed, maar hij ging op vakantie en iemand van zijn praktijk nam het 1x over (ze heeft me zoon pijn gedaan)en sinds die tijd kan ik niet meer een hele nacht door slapen constant pijn, mijn eigen fysio ging op vakantie dus die heeft geprobeerd om het goed te krijgen maar ging van kwaad tot erger dus ik verwijsbrief gevraagd en hop na men huisarts om foto`s te laten maken die het niet nodig vond het was maar een spier in men linkerbovenbeen grrrr ik heb gehuild van de pijn bij der.
ze wilde na een aantal keren opdringen voor foto`s te maken deed ze het toch .
de uitslag heb ik dus niet gered van de pijn zat in het ziekenhuis en daar onder scan geweest en toen was het een grote hernia.
en kreeg ik die pijnblokkdade waar ik nu nog spijt van heb.
had geen kracht meer in me been het deed zo zeer nog meer klachten erbij gekregen daardoor kon ik ook bijna niet lopen dus liggen liggen liggen met nog meeer napijn, nu een paar x weer fysio gehad en ben weer beetje op de been, maar mag niet zitten en lang staan. dus als ik weer moe ben in me benen hup weer liggen. en dat gaat is nu echt niet leuk meer het is afzien met pijn.
snachts word ik ook een paar x wakker en dan weer een pijnstiller nemen anders nog meer pijn soms niet leuk meer dat ik bijna niet slaap meer. echt niet fijn.

maar fijn dat jij ervan af bent die gemene pijnlijke hernia.
weet je nog welke osteopaat jij heb gehad?
en kreeg jij oefeningen mee voor thuis en zo ja welke oefeningen moest jij doen ik hoor graag van jou.
en bedankt voor het reageren geeft me weer een beetje hoop.
groetjes Xandra
 
Hoi Xandra,

Rugpijn is afschuwelijk. Echt heel rot voor je! Ik zeg: bel Roelof Baart in St. Maartensdijk, maak een afspraak (€ 120,-- voor een afspraak die circa anderhalf uur duurt). Vraag je scans en medische gegevens op en neem die mee. Mijn ervaring: na drie maanden ondraaglijke rugpijn (hernia L3-L4, discopathie, scoliose, wortelcysten sacraal), grote hoeveelheden pijnstillers waarvan alleen morfine matig 'hielp', bezoeken aan fysiotherapeuten, een osteopaat, een masseur, en tot slot een neuroloog die me zei dat ik maar moest leren leven met deze rug/deze pijn/een leven op bed, was ik het beu. Ik ging me niet neerleggen (...) bij deze diagnose.

Na veel zoeken op internet kwam ik hier op Westonprice.nl terecht. Ik ging anders eten! Dat was stap één om me in ieder geval geestelijk veel beter te voelen. Lichamelijk kon ik nog steeds vrijwel niets zonder pijnscheuten waar het zweet me van uitbrak. Tegelijkertijd ontdekte ik bij toeval (nou ja, wat is toeval) Roelof Baart. Ik verwachtte er niet al te veel van, was nogal sceptisch, maar toen ik één keer bij hem ben geweest, had ik acuut géén pijn meer. Ongelooflijk maar waar. Sindsdien heb ik geen pijnstiller meer genomen, ik voel me goed, ik heb me beter leren ontspannen, ik eet WAPF, mijn rug is een gezond onderdeel van mijn gezond lichaam. Ik loop, ren, dans, leef weer. Wie weet is deze tip ook iets voor jou. Sterkte!
 
Naast alle goed adviezen hierboven wil ik graag het boekje "How to deal with back pain & rheumatoid joint pain" van Batmanghelidj aanraden. Hierin staat een manier om de hernia door middel van oefeningen te genezen.
Zolang de pijn nog ernstig is kan je DMSO op de pijnlijke plek doen. Dat werkt pijnstillend.
 
Hallo Xandra,
14 weken is inderdaad al een hele tijd en ik herken heel veel in je verhaal. Ik zelf was totaal niet gebaat bij fysiotherapie en destijds ook diclofenac en pijnstillers gehad wat allemaal niet hielp. Alleen de osteopaat heeft de beknelling en daarmee de pijn weg kunnen halen. Ik zat bij Osteopaat Rob Seelen in Voorschoten. Ik weet niet waar je woont maar er zijn genoeg prima osteopaten, kijk wel of ze aangesloten zijn bij de ned. ver. van osteopaten.

Ik kreeg destijds ook oefeningen, maar die weet ik echt niet meer, het is al een tijd geleden. Ondanks dat de osteopaat mijn hernia heeft verholpen had ik regelmatig (zeg 1 x per 2 jaar) weer flinke rugpijn, waardoor ik soms weer een week op bed lag. Ik heb toen ook zooltjes in mijn schoenen laten aanmeten en dat hielp prima.

Echter sinds ik bekend ben met Weston Price en mijn voeding aanzienlijk heb verbeterd heb ik ook zelfs mijn zooltjes uit mijn schoenen kunnen verwijderen. En mocht ik eens rugpijn hebben (zoals gisteren na een dag dozen inpakken en tillen ivm verhuizing) dan ben ik het de volgende dag al weer kwijt.

Ik zou ook niet te lang wachten met hulp, want hoe eerder de beknelde zenuw weer vrij komt des te beter.

Sterkte en succes met je keuze.
 
Xandra: slik je al glucosamine/chrondroïtine/msm en gelatine?
Heeft mij erg geholpen toen ik begin 2013 kampte met hevige hernia-klachten,
naast fysiotherapie.
 
Hoi Hoi Natuur

Ik zit heel erg te overwegen om naar Roelof Baart in St. Maartensdijk te gaan, (€ 120,– voor een afspraak die circa anderhalf uur duurt).
het enige probleem is dat het 50 minuten rijden is en ik haal dat niet zittend.
ik mag ook nog niet zitten van de fysio , het doet dan ook vreselijk pijn in me linkerbeen en enkel.

trouwens ik had vitamine D te kort na bijna 1,5 jaar Devaron te hebben geslikt kreeg ik last van me maag branden deed het, en het hielp bijna niet ik voelde dat het weer gezakt was de D waardes.
weer naar de dokter, moest ik maar rennies slikken voor me maag en met Devaron.
ik gezegd dat ik niet tegen rennies kan, dat vond ze maar raar.....
ik kreeg ampullen voor vitamine D te kort ik heb het geweten was er ziek van moe slapen naar kon me ogen niet open houden en viel af en toe zomaar weg. en heb een jaar geen honger gevoel gehad is net pas 5 weken gelukkig weer terug.
ik toch op internet kijken weer en kwam gelukkig bij mike donkers zoveel gelezen en ben toen stapje voor stapje gezonder gaan eten, weer vlees (geen vlees van de supermarkten )bio-eieren keltisch zout bioroomboter en nog meer gezond eten en voelde me zachtjes aan weer hoe ik me vroeger voelde geen E-nummers en andere troep.
en binnen 1,5 maand was me vitamine D wel 15 waardes omhoog gegaan daardoor, wat de artsen en internist nog niet geloven. en die hebben dan geleerd pfff.

maar nu over de Pijn van de vreselijke hernia. ik hoop dat ik snel van de pijn af ben en geen pijnmedicatie meer hoef te nemen daarvoor.

en ben blij dat jij van de pijn er in een keer vanaf was , ben zo blij als dat bij mij ook lukt hoe dat weer voelt zonder pijn te leven.
 
zoals ik al eerder schreef hebben ze me alles bijna gegeven wat pijnstillers ,maar ik kan er slecht tegen me maag is er overstuur van en geef dan over.
 
Hoi Xandra,

Over de reis naar Roelof Baart: ik kon ook niet zitten, maar mijn vriend draaide de rugleuning van de passagiersstoel helemaal omlaag en legde daarop een matrasje/kussens zodat ik in de auto kon liggen.
Over pijnbestrijding: CBD-olie werd er hier geopperd. Ik zou dat nu ook gebruiken, maar toen wist ik van het bestaan niet af.
Fijn dat je Mike Donkers ontdekt hebt, en dat je anders bent gaan eten en leven. Je bent zelf op zoek gegaan en dat heeft je gezonder gemaakt, da's mooi. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel van je rugpijn af bent!
 
Hallo Natuur,

Wat voor therapie geeft Roelof Baart in St. Maartensdijk?
en raar dat dat niet vergoed word als je naar hem toe gaat.
ik hoor graag van je groetjes Xandra.
 
Hoi Natuur,

Mijn scans en medische gegevens heb ik net opgevraagd.
de Papieren worden opgestuurd en de scan word op cd gezet en kan ik maandag
door iemand laten ophalen en kost 15 euro!!!!!!

Wie heeft er nog meer baat gehad bij Roelof Baart in St. Maartensdijk.

Groetjes Xandra.
 
Dag Natuur.
Je had het in 2015 over Roelof Baart. Hoe gaat het nu met je rugklachten? Kun je mij iets meer over Roelof Baart vertellen ? Wat doet Roelof precies? Ik heb ook ernstige rug en nek klachten. Maar volgens de huisarts is het geen hernia maar slijtage. Mee leren leven dus. Hooguit pijnpoli. Denk jij dat het nuttig is om een afspraak mer Roelof? Ik zou je reactie erg waarderen.
Alvast bedankt.
Fred.
 
Sorry ik zit verkeerd te reageren. De reactie moet bij Natuur staan.
Maar misschien ben jij ook wel bij Roelof Baart geweest.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.634
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan