Natuurlijke anticonceptie

Halloikweetniet

New member
<p style="text-align: center;">Bestaat er zoiets? In het licht van wat er nu naar buiten komt over de medische industrie moet ik zeggen dat ik de pil niet echt meer vertrouw. Jaren terug was er nog gedoe rondom de diane pil vanwege gezondheidsklachten.</p>


Ik las dat sommige vrouwen gebruikmaken van de app ' flo'  en op vruchtbare dagen geen sex hebben. Maar ook dit lijkt me best risicovol.
<p style="text-align: left;">Vandaar de vraag, zijn er echt geen natuurlijke oplossingen om zwangerschap te voorkomen, bepaalde kruiden bv? Ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Ik zou het liefst op een zo natuurlijke manier met mijn lichaam willen omgaan zonder allerlei chemicalieen met bijwerkingen te gaan slikken of eigenlijk gewoon iets dat je natuurlijke cyclus in de war schopt. Iets zegt me dat dit niet echt goed kan zijn.</p>
 
App 'Clue' werkt prettig, ook de gratis variant. Algoritme moet jou leren kennen en verbetert gedurende de periode van gebruik. Afhankelijk van de regelmatigheid van je cyclus kun je met redelijke zekerheid inschatten wat de "gevarenzone" is. Je bent inmmers maar 1 dag per maand vruchtbaar + sperma kan enkele dagen overleven tot het moment van de eisprong. Dus ongeveer een week alles bij elkaar. Dan kun je zelf nog wat extra veiligheidsmarge aanhouden, zodat je op - ik noem maar wat - 11 dagen per maand onthouding/condoom uitkomt.

 
Buiten die gevarenzone bestaat er dan geen kans op zwangerschap? Is het niet eerder zaak om je eigen lichaam te kennen iplv een app? Tenminste ik begrijp dat er op een app gewezen word? Andere optie is nog sterilisatie. Dan is er geen gevarenzone. Alleen als je zeker weet geen kinderen te willen natuurlijk.
 
Een app is niets meer dan een moderne variant van het klassieke dagen tellen, alleen met een intelligent algoritme (afhankelijk van welke app). Wel weet ik dat je ook kunt werken met je temperatuur op het moment van opstaan. Pin me niet vast maar uit mijn hoofd is de temperatuur een fractie hoger op het moment van de eisprong. Dit vraagt wel weer de nodige discipline...
 
En wat ga je dan doen als die app het niet meer doet? Of zoals nu misschien staat te gebeuren in het licht van de verkiezingen het internet plat gaat? Ben je dat niet overgeleverd aan het vertrouwen en intelligentie in je eigen lichaam? Gewoon zoals het er in de natuur ook aan toe gaat? Waarom vertrouwen mensen tegenwoordig alleen nog maar op technologie iplv het lichaam zelf? Intelligente Technologie zit ook in de mens zelf. De natuur. Vrouwen kunnen nu eenmaal zwanger worden. Het maakt mij verder niet uit waar je op wilt vertrouwen. Eigen algoritme of die van de vrouw zelf. Kans op zwangerschap is uiteraard aanwezig wanneer de app weg valt.
 
Wat dacht je van een pessarium? Moet je wat handigheid in krijgen en op de juiste manier gebruiken. Zo moet ie na de daad een bepaalde tijd inblijven maar moet ook niet te lang inblijven. Bij meerdere keren op een dag seksen misschien een condoom erbij.
 
Thanks voor de tips! En inderdaad wat iemand hierboven zei, het is idd wel vreemd om helemaal uit te gaan van apps als ik het handmatig zelf ook kan berekenen/ inschatten!
 
Je kan het trouwens berekenen maar er zijn ook methoden waarbij je allerlei lichaamssignalen volgt, zoals baarmoederslijm en een test doen. Lijkt me dan nog vrij link als je niet zwanger wil worden en bij stress kan de boel in de war geschopt worden. Zo was ik rond crematie van vader ongeveer anderhalve dag zo half ongesteld en had ik vruchtbaar slijm aan eind en twee weken later weer ongesteld. Mijn moeder zei een keer tijdens menstruatie zwanger geworden te zijn. Kwam zoiets ook eens in een boek tegen.
 
<p style="text-align: left;">Hier een aantal jaar gebruik gemaakt van de sensiplan methode, het vroegere NFP.  Cursus gevolg met mijn man en nadien elke cyclus bijhouden en interpreteren. Dat omvat dagelijks temperaturen voor het opstaan en slijmwaarnemingen doen. Alles registreren op cycluskaart. De bedoeling is om dit samen met je partner te doen. Aan de hand van de interpretatie worden je vruchtbare dagen duidelijk.</p>
 
https://www.ninefornews.nl/video-werd-stevia-overwogen-als-middel-om-de-bevolkingsgroei-terug-te-dringen/

 
En wat ga je dan doen als die app het niet meer doet? Of zoals nu misschien staat te gebeuren in het licht van de verkiezingen het internet plat gaat? Ben je dat niet overgeleverd aan het vertrouwen en intelligentie in je eigen lichaam? Gewoon zoals het er in de natuur ook aan toe gaat? Waarom vertrouwen mensen tegenwoordig alleen nog maar op technologie iplv het lichaam zelf? Intelligente Technologie zit ook in de mens zelf. De natuur. Vrouwen kunnen nu eenmaal zwanger worden. Het maakt mij verder niet uit waar je op wilt vertrouwen. Eigen algoritme of die van de vrouw zelf. Kans op zwangerschap is uiteraard aanwezig wanneer de app weg valt.
Thanks voor de tips! En inderdaad wat iemand hierboven zei, het is idd wel vreemd om helemaal uit te gaan van apps als ik het handmatig zelf ook kan berekenen/ inschatten!

Beetje late reactie, mijn excuus, maar de afhankelijkheid van deze technologie valt wel mee. Je kunt het als hulpmiddel gebruiken om de signalen van je lichaam eenvoudiger op te merken. Het is alleen minder werk t.o.v. het bijhouden van een schriftje...
 
<p style="text-align: center;">Bestaat er zoiets? In het licht van wat er nu naar buiten komt over de medische industrie moet ik zeggen dat ik de pil niet echt meer vertrouw. Jaren terug was er nog gedoe rondom de diane pil vanwege gezondheidsklachten.</p>


Ik las dat sommige vrouwen gebruikmaken van de app ' flo' en op vruchtbare dagen geen sex hebben. Maar ook dit lijkt me best risicovol.
<p style="text-align: left;">Vandaar de vraag, zijn er echt geen natuurlijke oplossingen om zwangerschap te voorkomen, bepaalde kruiden bv? Ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Ik zou het liefst op een zo natuurlijke manier met mijn lichaam willen omgaan zonder allerlei chemicalieen met bijwerkingen te gaan slikken of eigenlijk gewoon iets dat je natuurlijke cyclus in de war schopt. Iets zegt me dat dit niet echt goed kan zijn.</p>
Ik heb zelf slechte ervaringen met de pil. Vanaf mijn 18e tot 38e geslikt. De laatste 15 jaar bijna non stop met maar twee stop periodes per jaar. Dit ivm zware menstruatie klachten en endomitrose pijnen. Helaas op mijn 38e ontdekt dat ik 10 gezwellen in mijn lever had door hormoon ophoping van de pil. Goedaardig maar met de kans kwaadaardig te worden. Dus onder controle in t AMC. Gelukkig na vier jaar te horen gekregen dat ze allemaal weg zijn. Dit na een scheiding, daarna veel beter in mijn vel, mijzelf weer hervonden en heb dus blijkbaar niks meer op mijn lever. Letterlijk en figuurlijk! Dus let goed op met pil gebruik! Het is troep.
 
Ik heb een ovulatiekalender gemaakt aan de hand van de maanstanden haha! Eerst dacht ik dat het onzin was maar er zit wel degelijk een patroon in.
Ovulatie is bij mij 1 of 2 dagen voor nieuwe maan
En ongesteldheid is ook weer op een vaste datum. Het komt overigens bijna overeen met de app Flo, verschil van een paar dagen maar ja die zijn wel essentieel
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan