natuurlijk zien

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik heb ook een gaatjes bril aangeschaft en jawel, ik kijk er scherp doorheen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

 
Hier is ook veel informatie te vinden, gratis oefeningen en tips

http://volzicht.nl/gratis/

 
Ik heb me bij beide links opgegeven en heb het een en ander geparkeerd om er later (lees als ik meer tijd heb) iets mee te doen.

De links zijn van een en de zelfde persoon. Het vervelende vind ik dat je doodgegooid wordt met mails.

Dus op dit moment heb ik nog geen ervaringen te delen.

Zelf heb ik de ervaring dat door mijn bril af te zetten mijn ogen in ieder geval niet achteruit gaan.

Ik had altijd een variofocus bril met leesgedeelte.

Nu heb ik een leesbril die ik alleen opzet als het nodig is en dat is meestal 's avonds en als er ergens geen daglicht is.

Met daglicht kan ik alles goed lezen, helemaal als de zon schijnt.

Zo train ik mijn oogspieren.

Lia

 
Ik gebruik de gaatjes bril vooral als er genoeg licht is, dan gaat het goed. Ik kan nu tekort met deze bril aan de slag, het is vroeg donker en heel lang al erg bewolkt. Als de dagen weer langer worden wil ik het gaan uitbreiden merk wel dat als ik hem heb op heb gehad, dan een tijdje zonder lens of bril kan.

 
Mijn ogen gaan ook achteruit. Heb zo'n gaatjesbril en het helpt wel ,maar hoe lang per dag moet je em gebruiken. 10 tot 15 minuten, is het niet? En gebruiken bij lezen televisie of computeren.

Ze zijn ook te krijgen bij de Frontier boekhandel in Amsterdam voor 10 euro.

 
mijn vrouw heeft -5 en is nu 2 weken bezig met de bates methode, ze heeft nu en dan al beter zicht, ze is zientrainer , helpt bijna blinde mensnen dus beter hun weinige zicht te gberuiken en optometrist dus het is een zeer bijzondere ervaring voor haar.

Ze heeft nu een bril met -4 gekocht en wil zo langzaam proberen af te bouwen naar beter zicht, voor haar werk heeft ze nu eenmaal de bril nodig.

Palmeren werkt het beste. De gaatjesbril gebruikt ze nog niet veel.

we houden jullie op de hoogte

 
Ik kom net van de oogarts terug en jawel heel veel tromgeroffel........

Voor het eerst in mijn brildragend leven(35 jaar) ben ik 10% beter gaan zien. En dit vooral door beter te eten.

Dit wilde ik even delen :mrgreen:

 
Ik heb mn ogen laten laseren 2 jaar terug en had vreselijk droge ogen al zeker een jaar, astaxanthine heeft dit compleet verholpen!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan