natuurlijk zien

Rapunzel,

Wij hebben er eentje, dat is verbazingwekkend hoe scherp je daarmee kunt lezen.

Zelfs de kleinste lettertjes op bijv. de ID kaart.

Het is heel erg wennen hoor. Wij gebruiken hem eigenlijk niet veel.

We hadden de bril aangeschaft omdat we een ogentraining willen gaan volgen om onze ogen weer op natuurlijke wijze te kunnen laten zien, zonder bril. Maar dat is iets van het wensenlijstje.

Het werkt echter wel.

Wij hebben de bril ook van de site die je hierboven noemt. Type C, die van € 16,00 (excl.verzendkosten).

Lia

 
Ik heb gisteren bij Natuurlijk Zien een bril besteld + het boek waar oefeningen in staan. Die oefeningen schijnen ook resultaat te geven zonder die rasterbril.

Ben sinds een maandje aan de leesbril, maar wil dit wel eens proberen.

 
Ik had een varifocus bril maar elk jaar verslechterde mijn ogen, dat is ook de tendens he, je oog is een spier.

En door een bril te gaan dragen wordt die spier lui. Nu heb ik alleen een leesbrilletje.

Buiten, vooral als het zonnig is, kan ik alles prima scherp zien/lezen.

Binnen is het wat lastiger, en daar heb ik dan die leesbril voor.

Het werkt prima want ik merk gewoon dat mijn zicht scherper wordt.

Lia

 
Ik had een varifocus bril maar elk jaar verslechterde mijn ogen, dat is ook de tendens he, je oog is een spier.

En door een bril te gaan dragen wordt die spier lui. Nu heb ik alleen een leesbrilletje.

Buiten, vooral als het zonnig is, kan ik alles prima scherp zien/lezen.

Binnen is het wat lastiger, en daar heb ik dan die leesbril voor.

Het werkt prima want ik merk gewoon dat mijn zicht scherper wordt.

Lia

 
Dit interesseert mij ook enorm. Ik heb sinds mijn 5/6 jaar al een bril.

Wat begon met een kleine aanpassing heeft zich jaar na jaar uitgebreid tot bijna -6.

Ik vraag me af of dit voor geldt voor kleine correcties of zulke enorme.

Wel opvallend is, dat het idee van die pinhole glasses werkt voor mij.

Als ik mn vuist voor mijn oog hou en door een piepklein gaat kijk in mn hand

zie ik scherp. Dit heeft te maken met de veranderde lichtinval die dan juist

goed is.

Aan de andere kant, is het verbeteren van -6 naar 0 als het mogelijk is ook vaak

glazen wisselen. Wellicht uiteindelijk net zo duur als een laserbehandeling...

 
Maar dat heb je er vast voor over, toch? Zonder laserbehandeling naar 'zonder bril'.

Lia

 
Ik heb er ook zojuist 1 bestelt voor 1.60 euro op ebay. Zal wel paar weken duren maargoed ik ben benieuwd. Ik heb al mijn hele leven last van een oog dat minder goed werkt. Vooral tegenwoordig in de avond of als ik moe ben dan merk ik dat mijn rechter oog minder goed werkt. Ik ga het zeker proberen, 15 min per dag. Dat is echt geen probleem :D

 
@ poekie, dat is dus de vraag.

Zoals ik zei kan het wellicht evenveel of zelfs meer kosten dan laseren als ik steeds minder sterke glazen moet nemen. En de verzekering is al niet zo scheutig. (goh)

Daarnaast is het de vraag of het ook met mijn sterkte nog kan en hoelang dit zou duren.

Het idee is in elk geval wel te gek. Zowel over oogheelkunde als tandheelkunde zonder oog/tandartsen!

 
Maar ik bedoel dat je zonder de schade die een laserbehandeling kan veroorzaken terug gaat naar 0.

Dus op de natuurlijke manier en dat dat dan 'wat' geld kost, ach ja...... :wink:

Wat je kunt doen om je ogen te trainen: als je gaat wandelen of fietsen, je bril afzetten.

Of je moet zo slecht zien dat je het verschil tussen rood en groen op het stoplicht dan niet kunt waarnemen, om maar wat te noemen.

Als je je bril afzet dan is het in het begin ontzettend wennen, je ogen moeten zelf aan het werk en dat vraagt wat gewenningstijd. Maar eenmaal gewend geeft het zo'n vrijheid, geen bril op.

Ik vind het heerlijk.

Lia

 
Ik heb de bril nu twee dagen. Het is wel even wennen. Heb steeds de neiging hem af te zetten om sneller te kunnen lezen (tekst snel scannen).

Je moet nu wel focussen op de tekst met zo'n bril op. Zo is het tevens een mindfulness training lezen:)

 
Als ik me niet vergis dan krijg je gratis andere brillenglazen van de opticien wanneer je sterkte binnen 1 jaar gewijzigd is.... Zichtgarantie heet dat.

 
met -6 zal ik niet me bril afzetten met lopen of fietsen, daar is de - sterkte te groot voor.

Nadeel van lazeren is en dit is niet bij iedereen, na 6 jaar heb ik toch weer -1.25. Dit is wel vele malen beter dan de -7.5 die ik had en je dan echt niks zie zonder bril. Ik vind het echt een handicapt niet goed kunnen zien.

 
Je krijgt ook vaak droge ogen van laseren, heb je geen lenzen meer, dan zeul je nog die druppels mee op vakantie. En echt helemaal natuurlijk zijn die druppels niet.

 
-6 is idd niet mis. Soms op de snelweg doe ik mn bril wel af als het megarustig is.

Ik zie dan waziger maar grote vormen zie ik nog altijd. Heb m ook altijd zo weer op als t nodig is :p

die zichtgarantie is wel interessant idd als je zo kunt trainen dat je binnen ieder jaar weer een sterkte omlaag kan bijv.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan