natuurgeneeskundig therapeut advisseerd volgens weston price

G

Guest

Guest
Hallo allemaal,

een beetje terughoudend ben ik met het volgende berichtje. Ik eet al sinds december 2011 volgens de richtlijnen van weston price. En voel me af en aan ook een stuk beter en wil nooit meer anders.

Omdat ik een verleden heb met een eetprobleem, ging ik toch regelmatig nog in de fout door om de zoveel tijd een crash door te maken. De afgelopen tijd was ik wat aangekomen in gewicht en dit triggerde mijn angst weer voor overgewicht.( ik heb 20 kg overgewicht)

Via een vriendin vond ik een natuurgeneeskunidg therapeut die voedingsadvies geeft volgens wetson price en ik denk een beetje palio. Ze adviseerd nl nog noten en nachtschades en chia zaadjes. Maar goed ik heb een vrije keus dus die eet ik gewoon niet

Ze heeft me onlangs op van alles getest en er kwam uit dat ik pre diabeet was. Dit doet ze via bio resonantie. Er kwam ook uit dat ik jodium tekort kwam en nog wat andere dingen. Ze was blij verrast dat ik al zoveel voeding nam volgens het weston price principe, dus ik kon al snel overgaan tot een specifiekere manier van eten om met name de pre diabetes aan te pakken.

Ik had ook mijn pot adrenal mee genomen maar die teste negatief voor mij? dus maar even laten staan. met de adviezen die ze me mee heeft gegeven merk ik verandering en Ik voel me er erg goed bij. Ook heb ik haar gezegd dat als ze het goed vind, dat ik haar naam op dit forum zou laten vallen. Ik heb haar het document voor bijnier uitputting gestuurd en gewezen op dit forum om nog meer informatie voor haarzelf te krijgen.

haar naam is Isabel en haar praktijk heet Chi ori en zit in Hoogland in Amersfoort.

 
Op haar site zie ik niet zoveel wat betreft voeding a Weston A Price. Ze heeft het ook over ontzuren etc.

En vele hier op deze site kunnen je vertellen wat je het beste kunt eten om pre diabetes aan te pakken: Namelijk bij elke maaltijd vet, daarbij wat eiwitten, en daarbij een beetje koolhydraten.

 
Is toch goed nieuws dat er ook therapeuten komen die WP voeding adviseren. Kan ik alleen maar toejuichen. Ontzuren is niks mis mee als ze maar niet met het zuur-base voedingsadvies aan komt. Ook stress, spijsverteringsproblemen, suikers en medicatie werken verzurend.

 
Ze heeft het over zuur-basen huishouding.

Dit staat er op haar site:

Een gezond voedingspatroon bestaat voor 70% uit basen, welke noodzakelijk zijn om de zure voeding te compenseren.

Zuurvormend voedsel: granen, kaas, peulvruchten (pinda’s, soja), vlees, vis, gevogelte, wild, eieren, noten. Maar ook genotmiddelen geven zuren: suiker en witmeel vormt azijnzuur, frisdrank vormt fosforzuur, sigaretten nicotinezuur, koffie en zwarte thee geven looizuur en wijn vormt wijnzuur en zwavelzuur.

Minstens zo belangrijk voor de zuur-basen huishouding is de invloed van langdurige stress, spanning en piekeren. Hierbij wordt de aanmaak van zuren bevorderd en de ontgifting verloopt moeizamer. Verzuring door stress is nauwelijks te compenseren door basische voeding!

Basenvormend voedsel: groenten, fruit en (in mindere mate) karnemelk, yoghurt.

Dit staat er op haar site over voeding:

Feiten over voeding

Het eten van voldoende fruit (minstens twee stuks per dag) vermindert de kans op hart- en vaatziekten, beroerte, longkanker en maagkanker met 20 tot 30%. Veel groente eten (minstens 200 gram per dag) idem dito.

De 5 regels van de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum zijn daarom:

• EET GEVARIEERD

• EET NIET TEVEEL

• GEBRUIK MINDER VERZADIGD VET

• EET VOLOP GROENTE EN FRUIT

• GA VEILIG MET VOEDSEL OM

Máár…de groente- en fruitconsumptie is de laatste tien jaar met 20% gedaald. Ongeveer 10% van het totaal aantal sterfgevallen in Nederland kan worden toegeschreven aan een ongezond voedingspatroon. Ruim 50% van de Nederlanders heeft overgewicht en 10% ziekelijk overgewicht (obesitas). Overgewicht is verantwoordelijk voor 5% van de sterfgevallen. bron: RIVM

Maar dit staat er ook:

Eet jezelf slank en vitaal

Slank worden of blijven: 40 procent van de Nederlandse mannen en 60 procent van de vrouwen is er mee bezig. Toch zijn twee op de vijf Nederlanders te zwaar. Hoe krijg je je eetlust onder een gezonde controle?

Overgewicht

kan ronduit gevaarlijk zijn: gewrichtsklachten, diabetes mellitus, hart- en vaatziekten en ga zo maar door. Het zijn de harde gevolgen van zwaarlijvigheid.

Natuurlijk kunnen erfelijkheid, een schildklierafwijking of het gebruik van geneesmiddelen meespelen. Maar in de meeste gevallen is het gewoon een kwestie van te veel eten, de verkeerde voeding kiezen en te weinig bewegen. Het gemiddelde voedingspatroon bevat teveel (geraffineerde) koolhydraten en te weinig (goede) vetten en eiwitten!

De juiste voeding

is de eerste stap naar een slank en vitaal lichaam. Maar wat houdt dat in?

Eten zoals onze (verre) voorouders! Wij dragen exact hetzelfde DNA als onze voorouders, de jager-verzamelaars! Deze mensen kenden géén welvaartsziekten, zoals overgewicht, diabetes of hart en vaatziekten. Zodra oorspronkelijke volkeren gaan eten zoals de huidige westerse mens, gaan ze lijden aan welvaartsziekten. Sinds de agrarische revolutie (10.000 jaar geleden) is de mens veel meer granen, aardappelen en rijst (koolhydraten) gaan eten.

Koolhydraten zijn "suikers" in de vorm van o.a. zetmeel, glucose en fructose. Als er glucose (of iets wat glucose wordt, zoals zetmeel) in ons lichaam komt, wordt het hormoon insuline aangemaakt om dit te verwerken. Als er structureel te veel glucose binnenkomt wordt dit in vet omgezet!

Het gaat hierbij dus niet om het eten van vet, maar om het maken van vet!!!

Een gestoorde suikerstofwisseling kan voor grote problemen zorgen. Dit ontstaat in de meeste gevallen door suikerverslaving, waardoor je in verhouding te veel koolhydraten/suikers binnen krijgt. Veel mensen weten niet dat suiker net zo verslavend werkt als cocaïne.

ONTDEK DE AFSLANKGEHEIMEN VAN ISABEL EN GA WEER BRUISEN VAN ENERGIE!

 
Ok, niet 100% WAPF-proof zie ik al, veel fruit en groenten en 70% basisch. :? Misschien moet ze haar site nog aanpassen aan voortschrijdend inzicht ;)

 
Ja het is een beetje een "mixed bag" er staat wel veel goeds maar het is niet helemaal WAPF en zeker niet DWAPF!

Zie ook dit:
Quote:
Ook een te veel aan bepaalde stoffen, zoals een te hoog cholesterolgehalte, te veel vet, suiker, of te veel eiwitten kunnen ziekten veroorzaken. Verstoring van de waterhuishouding is een belangrijke oorzaak van ziek-zijn.


 
Kom op Tan, dat moet jij toch kunnen ontcijferen?! :mrgreen:

 
Quote:
Ook een te veel aan bepaalde stoffen, zoals een te hoog cholesterolgehalte, te veel vet, suiker, of te veel eiwitten kunnen ziekten veroorzaken.


wat is hier mis mee? ze werkt over cholesterol verder op de site netjes uit.

 
Aangezien therapeuten testen met bioresonantie of via kinesiologische testen zullen ze nooit één leefwijze mbt voeding promoten. Wel kunnen ze zelf aanhanger van een bepaald iets zijn maar ik zou nooit op mijn site zetten (www.balans-balans.nl) dat dit voor iedereen de beste manier is.

Zowieso moet je rekening houden met allergieën/ intoleranties per individu. Een dieet, visie, richtlijn, leefwijze (hoe je het ook noemt) werkt helaas niet voor iedereen. Ik raad dan aan om wat werkt te doen maar besef dat elk lichaam anders reageert. Dat betekent open staan voor alles en bekijken wat voor jou werkt. Zo ben ik geen (D)WAPF-fer maar haal ik hier zeker nuttige en bruikbare informatie van dit forum.

 
Quote:
Dus ik zat aardig in de richting met Dwarse Wapf...



Tanja toch! :lol: 8)

Quote:
Ook een te veel aan bepaalde stoffen, zoals een te hoog cholesterolgehalte, te veel vet, suiker, of te veel eiwitten kunnen ziekten veroorzaken.

wat is hier mis mee? ze werkt over cholesterol verder op de site netjes uit.


En ik dacht nog wel helemaal Henk approved bezig te zijn door te zeggen dat er ook HEEL veel goeds stond? :cry:

Anyway, het is MIJN mening dat een te hoog cholesterol geen ziekte(s) veroorzaakt.

Of ze dat later anders uitlegt of iets dergelijks weet ik niet.

Edit: ik schreef veel goeds, niet heel veel goeds. :wink:

@Mtje, je kan je site ook op je forum naam "zetten" zodat mensen dan door te klikken op je naam bij jouw site uitkomen.

 
dit is nou precies waarom ik terug houdend was. Ik weet dat ze nog wat dingen moet herzien maar ze kan wel alles doortesten en ik heb nog niet gelezen of gezien dat er een ander alternatief is. Ze heeft inderdaad nog niet zoveel er over geschreven op haar site maar daar is ze nog mee bezig. Jeetje wat een kritiek zeg. bedankt

voorlopig geen berichten meer van mij

je wordt hier bijna afgesabeld als je iets inbrengt.

thanks people

 
Laat je niet gek maken @bizzkwiekje.

Is vast niet zo bedoeld en zonde om af te haken hierdoor.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.634
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan