Nature Seal

Anne Meijer

New member
In het voorlaatste nummer van 360 werd het additief Naure Seal beschreven als een nieuwe manier om salades er vijf dagen als kersvers uit te laten zien. Een uitkomst bij bijvoorbeeld saladebuffetten, vruchtensalades enz. En waarschijnlijk al veelvuldig gebruikt. En omdat het een hulpmiddel is hoeft het niet als ingrediënt te worden vermeld (bij saladebuffetten ontbreekt dergelijke informatie trouwens sowieso).
Er is bij het publiek weinig over bekend en over te vinden anders dat op de site van de fabrikant http://www.natureseal.com/.
Mijn vraag en met mij waarschijnlijk van velen is dan ook of ik met evenveel smaak er versuitziende salades kan blijven nuttigen of dat ik op mijn hoede zou moeten zijn voor weer een schadelijk additief.
Anne Meijer, Zeist.
 
Zelf je salades maken, misschien een beetje simpel van mij om dit te schrijven, maar ik kom er toch steeds op uit. Wil je geen rommel in je lijf dan koop onbewerkte groenten, fruit en vlees, dat is de enige manier om er zeker van te zijn. En op je hoede zijn is helaas noodzakelijk.

Laatst was ik bij de ambachtelijke scharrelslager om ham te halen voor bij de asperges, de goede man heeft een tablet in de winkel neergezet zodat je kunt kijken wat er in zijn vleeswaren zit. In mijn ham zat o.a. E621, suikerwater, dextrose, aroma's en nog een paar additieven, toen ik hem erop aansprak beweerde hij met droge ogen dat het anders niet lekker wordt, al deed hij zijn best om de kant en klaar mixen die hij nu nog gebruikte te vervangen. Ik ben al zo lang op mijn hoede en toch weer teleurgesteld als ik dit soort dingen moet vaststellen. Geen ham meer bij de asperges, dan maar gezouten spek bij de boerderij gehaald, ook lekker.
 
Ik weet nog dat ik als jochie een worteltje uit de klei trok van ons eigen stukje groententuin. Zo lekker heb ik ze niet meer geproefd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.518
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan