Namens mijn partner

G

Guest

Guest
Ik vraag dit namens mijn partner. Ik leef eigenlijk volledig volgens WARF, maar mijn vriend voor een groot gedeelte! Hij neemt eieren, volle yoghurt, kefir, roomboter, goed vlees, sole, appelazijn, soms levertraan, maar daarnaast krijgt hij ook zuurdesem brood, bio roggebrood met flink roomboter en kaas. Hij krijgt nu ook wel eens kokosvet op zijn brood voor de afwisseling. Zo nu en dan zijn biertje met iets lekkers of zo nu en dan een koekje (gemaakt met roomboter, anders mag het niet van mij haha) bij de thee of koffie. Wanneer hij zondigt neemt hij nog het beste van wat je dan kunt kiezen. Binnenkort start hij ook met rauwe melk. Want ik denk dat dat voor hem goed zal zijn, ook voor de ontgifting. Eigenlijk eet hij best wel goed en hij heeft er ook niet veel problemen mee. Alleen klaagt hij de laatste tijd over buikpijn wanneer hij bv. zuivel heeft gehad of eieren. Het vreemde is ook dat hij niet altijd na zuivel last krijgt, maar de laatste tijd wel na het eten van eieren. Had hij nooit last van, daarom vind hij het ook zo vreemd. Hij is al bezig om zijn maagzuur te versterken door het drinken van sole en appelazijn. Het vreemde is eigenlijk ook dat het zo weer beter kan zijn en na een tijdje kan hij er weer last van krijgen. Hij is trouwens pas geleden met kefir begonnen. Hij zegt dan: wanneer ik weer iets nieuws krijg dan heb ik eerst er weer last van. Dat idee heeft hij, misschien is het ook wel zo en beginnen we dan weer te snel met teveel kefir. Toch denk ik dat het voor hem heel goed is om de zaken als maagzuur en darmflora te versterken en daarmee zijn probleem op te lossen. Ik denk dus dat het zaak is om zijn maagzuur te versterken. Qua karakter is hij soms snel uit het veld geslagen (ook door deze situatie want hij snapt er niets van) en ervaart hij sneller stress door zijn werk. Ik weet dat dat ook een slechte invloed heeft op zijn maagzuur. Ik heb gelezen in een artikel van Mike dat wanneer je last hebt van het verteren van eiwitten het niet moet gaan vermijden. Dus dat doen we ook niet. We willen er graag wat aan doen! Ik heb L-Glutamine in huis. Wat ik daarover gelezen heb, lijkt me denk ik ook een welkome aanvulling. Dit helpt volgens mij ook bij de stofwisseling en maag en darmklachten....Ook heb ik nog bitterzout in huis. Wie heeft er nog meer tips? en heeft iemand misschien een verklaring voor dit probleem?

Ook klaagt hij wel over druk op zijn hoofd. Misschien door de stress en dat hij best wel met zijn probleem zit of misschien omdat we hemelsbreed 300 meter van een mast afwonen?

Alvast bedankt voor alle adviezen!!!

 
Ik denk niet dat ik je kan helpen Petrah, maar de juiste voeding is een persoonlijke zoektocht voor iedereen. Er zijn aanwijzingen waar je er al heel wat hebt gevonden zo te lezen. Wellicht dat het niet ligt aan bepaalde voedingsmiddelen an sich, maar aan bepaalde combinaties. Uitproberen, uitproberen en uitproberen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan