Nagelproblemen, voeding en een vicieuze cirkel

G

Guest

Guest
Beste forummers,

Via een vriendin (Petrah), die hier ook actief is en heel veel gesprekken, wil ik mijn probleem ook met jullie delen. Ik heb de resultaten gezien bij Petrah en dat heeft heel wat ingehouden, dus ik ben ook benieuwd of er met mij ook resultaat te boeken is.

Vooralsnog was ik er nog niet "klaar" voor. Ik heb een roerig jaar achter de rug, met onder andere afstuderen, maar ook de afgelopen vier jaren is er veel gebeurd. Veel stress, veel nieuwe dingen positief en negatief en een continu worsteling met een aantal kwaaltjes. Ik moet zeggen dat mijn voedingspatroon nu verandert moet worden en ik ben al een aantal maanden bezig met informatie en ik heb wel wat dingen geprobeerd, maar nog niet de consequentie opgebracht om door te zetten. Maar mijn studie is nu klaar, er komt nu weer meer rust in mijn leven en ik heb het idee dat ik nu echt er voor kan gaan.

Nu dus mijn probleem. Al een paar jaar, ik denk ook zo'n 4 jaar trouwens, heb ik last van mijn teennagels. Ik kreeg ineens een onbekende uitslag af en toe, met allerlei bultjes. Na wat geneuzel bij de drogist dacht ik aan zwemmerseczeem. Ik heb allerlei middeltjes gebruikt en het leek weg te gaan. Hiep hoi, nou nee dus...volgende probleem: nagels beginnen te verkleuren. Er ontstaan ineens gele verkleuringen... Na 3 jaar informatie zoeken en gekwakkel met middeltjes ben ik er vrij wel zeker van dat het schimmelnagels zijn, kalknagels wel te verstaan. Ik vind mijn nagels echt vreselijk, het ontsiert echt alles en vooral in de zomer, want zelfs met een berg nagellak is het probleem niet weg. Het is tijdelijk minder opvallend, maar het is en blijft een probleem.

Ik ben niet naar de huisarts geweest. Er bestaan kuren...maar ik ben daar nogal huiverig voor, omdat het bekend staat dat het veel kapot maakt. Zo heb ik twee jaar geleden ook twee keer achterelkaar een blaasontsteking gehad en helemaal volgestopt met antibiotica. Sinds die tijd ervaar ik nog steeds problemen. Het gevoel van blaasontsteking is nooit helemaal weg. Zo nu en dan dan denk ik weer bijvoorbeeld blaasontsteking te hebben, maar dan is het gevoel ook weer weg. Maar het gevoel blijft, dat ook sindsdien er iets verandert is in mijn lichaam.

Na wat research kan het een en ander ook met elkaar te maken hebben. Het zou bijvoorbeeld ook een candidainfectie kunnen zijn. Ik acht dit goed mogelijk omdat ik destijds gewoon teruggestuurd werd met nog een antibioticakuur, na wat urine afgeleverd te hebben, zonder ooit een dokter te spreken. Dat is toch raar? Op dat moment ben je dood en de doodziek, dus neem je die pillen wel...maar wat een rotzooi is het. Net zoals ik ook een keer bij de dokter kom omdat ik ook maandelijks last heb van een pijnlijke menstruatie kan ik gewoon hele zware pijnstillers krijgen of de pil slikken. Ik heb zelf ervaren dat ook dit niet goed is voor het lichaam. Vooral de pil is echt vreselijk.

Ik denk zelf dat mijn lichaam al een aantal jaar uit balans is en dat misschien een combinatie van uitwendige natuurlijke middelen zoals azijn en dergelijke te gebruiken voor bijvoorbeeld mijn nagels, ook zeker mijn voedingspatroon aangepast kan worden om dit keer wel resultaat te behalen en eindelijk een einde te brengen aan alle kwaaltjes en het gevoel dat mijn lichaam niet meer de oude is. Ik ben slechts 22 jaar, dus dat is een raar gevoel.

Ik hoop met dit verhaal lotgenoten te zoeken en/of mensen die hier mij mee kunnen helpen met het geven van tips enz.

Alvast heel erg bedankt...

 
Voor de kalknagels 3% waterstofperoxide (H2O2) uitwendig aanbrengen, bij voorkeur op een watje of pleister die je voortdurend nat houdt met 3% H2O2. Je kunt ook regelmatig voetenbaden nemen in 3%-oplossing van H2O2. Verder zo weinig mogelijk verstikkende sokken en schoenen dragen (schimmels floreren in een zuurstofarme omgeving).

Wat betreft je voeding is er hier ongelooflijk veel info te vinden, maar ook op de site van Poekie (www.voedingisgezondheid.nl). Zo te lezen ben je hormonaal uit balans, met inderdaad een candidaprobleem. De pijnlijke menstruatie duidt op zwakke bijnieren. Ook voor blaasontstekingen is H2O2, inwendig ingenomen, de beste antibiotica (en probiotica tegelijk!) die er is.

Mike

 
Hallo Mike,

Bedankt voor je reactie! Ik zal verder het forum doorspitten wat betreft zwakke bijnieren en dergelijke..

Zijn er bijvoorbeeld ook speciale vitamines/mineralen die ik nu het beste kan slikken? Ik vind het lastig om een begin te vinden in dit alles, maar het MOET nu wel gebeuren. De knop is nu om, voordat de knop weer terug gaat.

H2O2, zou je me daar een link van kunnen sturen of nog even kort toe lichten?

Kan ik dat overal halen of zit daar ook weer verschil in?

Groetjes!

 
Ik wist niet dat pijnlijke menstruaties met de bijnieren te maken hadden.

Ik heb jarenlang extreem pijnlijke menstruaties gehad, en mijn dochter ook. Met als bijkomend nadeel dat ik vroeger (en mijn dochter nu) geen pillen naar binnen kon/kan krijgen. Daarbij zijn we ook erg gevoelig voor paracetamol (misselijkheid etc.). Mijn dochter was echt tot flauwvallens toe ziek. Daarbij kwam dan paniek en een angst voor overgeven (zucht, vicieuze cirkel)

Wat me was opgevallen is dat sinds ik minder (zeg maar vrijwel geen) brood (meer) ben gaan eten, en ontbijt met in ieder geval vet en eiwit (dat had ik dus wel opgestoken uit het bijnieren-boek), ik veel en veel minder pijn heb, echt een opvallende verbetering. En ook mijn dochter is er beter aan toe. Nog wel pijn, maar niet meer O-god-moet-ik-misschien-de-eerste-hulp-bellen-pijn. Vanochtend las ik in een ander topic hier dat perfectionisme, piekeren en nog wat van die dingen allemaal duiden op zwakke bijnieren... en raad eens wat? Dat is ongeveer een beschrijving van hoe wij waren. Want ook dat is sterk verbeterd. :)

Daarbij had ik al jaren in tijden van stress bultjes (kleine vochtblaasjes) op mijn voeten. En raad eens wat ... ook die zijn verdwenen.

Voor mij begint alles nu wel op zijn plaats te vallen. Ik vind dit forum echt een gigantische eye-opener.

 
@Danielle,
Quote:
H2O2, zou je me daar een link van kunnen sturen of nog even kort toe lichten?

Kan ik dat overal halen of zit daar ook weer verschil in?



Lees effies op mijn site hierover

 
Ik ben voorzichtig begonnen tijdens de vakantie, mede omdat ik in een ander land was en bang was voor grote "afkickverschijnselen"....

Ik moet zeggen dat het meevalt en al een stuk beter gaat!

Het zo groot mogelijk vermijden van suikers heeft zeker al effect, sowieso voor de blaas, dat merk ik. Ook het vermijden van zoveel mogelijk gluten...

Ook biologische producten hebben hier thuis hun intrede gedaan...en ben ik me nu ook aan het verdiepen in enummers. Het lastige is dat ik nu eerst zonder werk zit en we hier thuis met één salaris moeten doen, waardoor simpelweg niet alles mogelijk is.

Gister viel me trouwens op, ik kocht biologisch vlees en daar zaten desondanks alsnog enummers in. Ik mijn boekje raadplegen, ja hoor, enummers waren ook nog oranje aangemerkt, d.w.z.: er heerst nog discussie of deze enummers wel ok zijn ja of nee.

Ook ben ik benieuwd of een doorsnee slager ook smaakversterkers, conserveermiddelen enz (enummers) gebruikt....

 
Ik vroeg me ook af trouwens, ik neem nu zoete aardappel bij het eten soms ipv een gewone aardappel...alleen ik vind zo'n zoete aardappel vrij zoet. Zitten daar dan niet veel suikers in?

 
Quote:
Daarbij had ik al jaren in tijden van stress bultjes (kleine vochtblaasjes) op mijn voeten. En raad eens wat ... ook die zijn verdwenen.


Zijn dat van die rode bultjes??

 
Quote:
Voor de kalknagels 3% waterstofperoxide (H2O2) uitwendig aanbrengen, bij voorkeur op een watje of pleister die je voortdurend nat houdt met 3% H2O2. Je kunt ook regelmatig voetenbaden nemen in 3%-oplossing van H2O2. Verder zo weinig mogelijk verstikkende sokken en schoenen dragen (schimmels floreren in een zuurstofarme omgeving).

Wat betreft je voeding is er hier ongelooflijk veel info te vinden, maar ook op de site van Poekie (www.voedingisgezondheid.nl). Zo te lezen ben je hormonaal uit balans, met inderdaad een candidaprobleem. De pijnlijke menstruatie duidt op zwakke bijnieren. Ook voor blaasontstekingen is H2O2, inwendig ingenomen, de beste antibiotica (en probiotica tegelijk!) die er is.

Mike


Mike, ik had trouwens nog een vraagje hoe jij hierover denkt...

Tijdens mijn vakantie in Italië aan de kust, heb ik regelmatig gezwommen in de zee. De zee was ontzettend helder, schoon en vooral heel erg zout (en waarschijnlijk mineraalrijk). Het effect was meteen te zien aan mijn voeten: ze knapten op van dit milieu. Het zeewater zorgde ervoor dat alle kloven en alle ongemakken aan de voet zienderogen verdwenen..

Heb jij hier enige informatie over? En zou een dergelijk keltisch zeezoutbadje een goede nabootsing zijn van dit zeewater?

Groetjes

 
Probeer je vlees te kopen bij een boerderij met grasgevoerde beesten, vaak in diepvriespakketten te koop. Vraag informatie, maar ik kan mij niet voorstellen dat daar e nummers gebruikt worden.

Neem 4 x per week wat vlees, veel heb je echt niet nodig, maak bottenbouillons(niet duur, wel gezond), wat vaker eieren en orgaanvlees. Ook meestal zeer goed betaalbaar.

Vervang vaker je maaltijd voor rauwe melk of yoghurt met boekweitvlokken en kiwi of zo.

Uiteindelijk heb je door meer vetten minder eten nodig en bespaar je juist.

 
Quote:
En zou een dergelijk keltisch zeezoutbadje een goede nabootsing zijn van dit zeewater?


In 1 woord: ja. Zeewater bevat 3-4% zout. Je kunt dit dus ook heel makkelijk zelf thuis ook maken.

Mike

 
Dirtsa: klopt. Nu ik wat vetter eet, geniet ik eigenlijk meer en heb ik minder nodig. Dat van die boeren ben ik nog aan het uitzoeken...

In het algemeen een vraag, doordat ik nu zo op mijn voeding heb ik afgelopen drie weken echt last van mijn buik. Vage pijntjes en gerommel en krampen.

Zou dat een vorm van ontgiften zijn?

 
Naast mijn buik heb ik het ook steeds vaker koud, maar dan ook echt koud: koude neus, handen en voeten. Mijn energieniveau komt nu pas een beetje op peil. Ik had eerder ook echt dagen dat ik constant wel op bed kon blijven liggen, zo moe. Ik heb vooral de rust ook genomen en merk dat ik er nu een beetje bovenop kom. Ergens heb ik het idee ook dat dit nog van het voorgaande studiejaar is...heb een ontzettend heftig-stressvol afstudeerjaar gehad...

 
Die stress heeft er zeker mee temaken. Sinds je vetter eet en erg op je voeding aan het letten bent kreeg je deze klachten, inclusief koude handen, voeten etc?

Zou het kunnen dat je te snel en te veel bent geminderd met koolhydraten?

 
Danielle,

Het is de bedoeling dat je 100 gram (droog gewicht) koolhydraten per dag blijft gebruiken.
Quote:
Hier goede voeding in de juiste volgorde van belangrijkheid:

Vetten - Eiwitten - Koolhydraten


De juiste koolhydraten zijn: groenten, honing, glutenvrije granen (rijst, quinoa, gierst, boekweit) en eventueel billington's suiker (zie handige adresjes)

En elke koolhydraat die je schrapt moet je vet tegenover zetten, dierlijke vetten, zoals roomboter, rauwe melk, zuivelproducten, eieren, rauwmelkse kaas.


Lia

 
Probeer ook eens de leverreinigingen, je kunt prima beginnen met de milde. Dat helpt mij prima tegen buikpijn, ook verse gember(raspen) samen met lever/galthee is prettig voor je buik.

Ik neem sinds een paar weken bitterzout, ik ben begonnen met theelepel per sag, en ik merk dat voor mij de beste dosering is: 2 x per dag een halve eetlepel.( half uur voor ontbijt en half uur voor de lunch ).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.851
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan