nachtzweten

G

Guest

Guest
Hallo allemaal, ik wilde graag wat weten over nachtzweten...

sinds een paar maanden zweet ik 'snachts zo veel dat ik halverwege een ander shirt moet aantrekken, het bed is dan ook nat.

De eerste weken vond ik het vervelend, maar niet zo opvallend, in het begin had ik ook nog diarree...dat heb ik sinds ik geen granen(twee maanden) en geen nachtschade's(drie weken) eet helemaal niet meer, maar het nachtzweten is gebleven.

Ook toen ik ruim twee weken geleden stopte met roken, leek het mij normaal om wat extra te zweten...maar dat is nu dus al een tijdje geleden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Kan het geen kwaad om zo veel te zweten en is er iets wat ik eraan kan doen, of waar ik aan zou kunnen denken?

 
Logischerwijze lijkt het mij een manier van ontgiften maar dan is het wel een teken dat lever of nieren het moeilijk hebben. Ik heb zelf altijd last van zweten snachts als ik ziek ben geweest, maar dan is het na een week wel over.

Ik denk dat het heel goed te maken kan hebben met roken, maar dat is natuurlijk niet zomaar uit je systeem. Drink je savonds alcohol?

 
Twee weken geleden gestopt met roken, dat is toch nog niet zo lang? Het zijn behoorlijk wat gifstoffen die er nog uit moeten. Het is misschien niet de meest ideale manier om te ontgiften, maar wegisweg. Kwaad kan het niet als je maar voldoende vocht tot je blijft nemen.

 
Nee, niet veel alcohol, d.w.z. drie keer een glaasje biologische rode wijn gedronken in de afgelopen twee maanden...

Het zweten duurt al ruim 6 maanden, met roken ben ik nog maar sinds ruim twee weken gestopt.

Voor ik ga slapen leg ik dus altijd een extra shirt klaar, halverwege de nacht wordt ik dan wakker, badend in het zweet...en dan kan ik dus dat andere shirt aantrekken.

Anders krijg ik het erg koud...ook mijn bed is dan helemaal koud en klam van al het vocht.

Voorheen had ik hier bijna nooit last van...en zeker niet zo lang achter elkaar.

Mijn slaapkamer houd ik altijd koel...met een raam op een kier en de verwarming nagenoeg uit.

Maar misschien is dit dus ook een gezonde en natuurlijke manier van ontgiften?

 
Zweten is sowieso ontgifting. Ga je wel eens naar de sauna? Blijkbaar wil je lichaam er e.a uitwerken door veel te zweten, daar is de sauna perfect voor. Paar keer in het koude bad springen (ik vind dat echt therapeutisch, ik blijf zelfs in het bad staan en ga meerdere keren onder water), kopje onder, en dan weer goed zweten in een hete sauna (uiteraard wel met beleid als je het niet bent gewend ;-))

 
Ja, ik doe alles snel achter elkaar, of zelfs tegelijk...

7 maanden geleden nam ik nog deel aan de ayurvedische reinigingskuur van 10 dagen, compleet met darmspoelingen en dieet van witte basmati rijst met mungbonen.

Daarna ben ik dat een maandje blijven eten...inmiddels wist ik echt niet meer wat ik kon eten...ik durfde hooguit 1 of twee keer in de week vis of vlees te eten en totaal geen melkprodukten en zelfs geen kaas door de voortdurende diarree.

Eieren at ik ook niet...

Het zweten is tijdens de zuiveringsweek begonnen en eigenlijk niet meer gestopt.

Eerlijk gezegd een beetje een afkeer gekregen van ayurvedische eetgewoonten met al hun granen en bonen. Zelfs triphala leek me alleen nog maar uit te drogen en nu neem ik enkel nog chlorella...dat vind ik fantastisch spul! Ik heb het in poedervorm.

Misschien niet nodig om te zeggen dat het met mij niet goed ging op rijst met mungbonen met ghee en een beetje gekookte groenten elke dag...

Ik ontdekte dat het slechter als ik granen at, in de vorm van brood bijvoorbeeld, ging op zoek en vond het boek wheatbelly en stopte met gluten en granen. Toen stopte de diarree al snel.

Ik had nog steeds veel jeuk en voelde mij zwak en zocht door.

Al snel vond ik weston price en besloot om vet en vis en vlees en eieren weer te gaan omarmen.

Door deze stap te maken vond ik de kracht om te stoppen met roken...vooral omdat ik van alle nachtschade's afwilde...ik had elke dag veel jeuk en dat is daarmee dus verdwenen.

Alleen het nachtzweten blijft...maar misschien wil ik wel te snel...

 
De sauna heb ik geprobeerd, maar is op dit moment te heftig...

Mijn lichaam kan zo heet en koud op dit moment niet goed aan...naderhand voel ik mij compleet uitgeput en zelfs ziek...ook na maar twee voorzichtige rondjes, zelfs als ik op z'n ayurvedisch een koude natte doek om mijn hoofd heb gewikkeld tijdens het saunabad.

 
In het begin werd ik ook wekenlang drijfnat wakker. Kussen doorweekt, alles erg nat. Nog nooit zo gezweet 's nachts! Opeens hield het op en heb ik het nog 1 of 2 keer gehad. Het heeft bij mij geen half jaar geduurd, maar wel vanaf het moment dat ik wapf ging eten en dus continue ontgiften.

 
Lijkt me dat de huid jou 'uitverkoren' uitscheidingsorgaan is met alle huidklachten die je al hebt gehad. Zweten is als je het zo bekijkt toch een hele verbetering na eczeem en jeuk? Ik denk dat geduld echt het sleutelwoord is. Niet makkelijk, succes.

 
Dan kun je inderdaad beter wachten met de sauna. Misschien dat het over een tijdje wel lukt. Naar mijn idee geeft het wel aan dat je sterk ontgift, en dat er in de sauna dan gewoon "te veel' uitkomt in een keer, wat je nu niet aankunt. Verder is het denk ik geduld hebben. Lastig he! Ik ben er ook niet goed in. Heb nog vaak angstklachten en een lage bloeddruk, en bij elk bezoekje aan de schoonouders meet ik m'n bloeddruk (zij hebben een meter), terwijl ik weet dat ik nog teveel stress heb om geheelde bijnieren en een hogere bloeddruk te hebben. Je bent nog maar zo kort bezig en hebt veel in een keer geprobeerd, geef het tijd. Stoppen met roken is al een hele omslag op alle fronten, onderschat dit niet, knap dat je dat hebt gedaan (zelf ervaring mee, vele pogingen ondernomen, laatste keer succesvol, maar was direct de zwaarste). Bij nachtzweten denk ik ook aan iets hormonaals trouwens, weet niet of ik goed zit in die richting. Als het nog erg lang aanhoudt kun je misschien het boek http://www.succesboeken.nl/?media=&ISBN=9789079872329&tags=&zoeken=menopauze gaan lezen. Is ook voor vrouwen die niet in de overgang zijn een heel goed boek, ik ga 'm zelf ook bestellen, aangezien ik na de bevalling zware PMS heb gekregen. Boek wordt op dit forum ook sterk aangeraden, Poekie en Frida gebruik(t)en de natuurlijke progesteroncreme die in het boek wordt aangeraden.

 
Sinds de geboorte van mijn eerste dochter, nu ruim 18 jaar geleden, zweet ik elke nacht mijn bed uit. Eerst dacht ik dat het de zwangerschapshormonen waren, maar dat zou na 18 jaar toch wel over moeten zijn. Nu zou het de overgang kunnen zijn (43 jaar). Ik denk wel dat het iets hormonaal is. Maar geen idee waarom zolang. Ik stap s'avonds met sokken aan verkleumd in bed en zodra ik in slaap val, schop ik al de dekens weg, doe ik in mijn slaap die sokken uit, raam gaat wagenwijd open (kachel staat uit) en evengoed ben ik drijfnat van het zweet inclusief mijn bed. Ik vind het wel prima, misschien zweet ik zo toch iets uit. (met sporten en in de sauna zweet ik trouwens heel moeilijk).

 
Misschien is bovenstaand boek ook iets voor jou Barbamama. Volgens Mike heeft nachtzweten te maken met uitgeputte bijnieren. 43 jaar is nog wel erg jong voor de overgang. Sinds Poekie haar bijnieren hersteld heeft is heeft ze weer menstruatie, en die was voorheen weg. Zij is nu begin 50 dacht ik.

 
Ik heb het boek op mijn verlanglijstje gezet, net als de crème. Maar ben nu eerst gestopt met de Maca, lijnzaad etc. Eens kijken wat dat voor effect gaat hebben. Ik kan me heel goed indenken dat mijn bijnieruitputting na het krijgen van mijn eerste kindje is begonnen. Nu dus 18 jaar geleden. Zou het nog omkeerbaar zijn?

Nu was mijn oma 38 toen ze stopte met menstrueren en mijn moeder ook rond de 40, dus het zou wel kunnen de overgang. Twee jaar terug heb ik een half jaar niet gemenstrueerd, was zelfs ineens even "bang" dat ik zwanger was. Maar na een half jaar vrolijk weer verder om de 21 dagen.

Maar dat boek gaat er zeker komen, nu ik geen lijnzaad, maca, henneppoeder en tarwegras meer mag kopen houd ik toch geld over. :D

Misschien is het boek ook iets voor mijn moeder, die heeft al 25 jaar last van opvliegers :lol: en nachtzweten.

 
Van dat nachtzweten en de bijnieren was ik vergeten, ok iedereen heeft maar weer eens last van uitgeputte bijnieren! #allemaalaandeadrenal#

 
bijnieruitputting is zeker omkeerbaar: Adrenal of adrenanorm oftewel dierlijk bijnierextract.

Lia

 
Heb zelf ook best wel last van nachtzweten ja!, Niet zo erg dat ik van shirt moet wisselen, maar toch wordt ik wel klam wakker. ook is de geur veranderd, intenser lijkt t wel en wat zurig. Het is nu ook al wel een tijdje bezig, weet niet precies hoe lang. Ga proberen binnenkort een leverreiniging te doen, maar nu nog even een drukke periode.

Ben nu ongeveer een maand Wapf aan het eten, en ik houd wel vol, maar soms valt t een beetje zwaar als allerlei ongemakken waarneemt;)

 
Eli,

Doorzetten hoor en hou in gedachten dat al het goede het slechte er uit duwt.

Je hebt ook jaren anders gegeten en dat moet je nu allemaal opruimen, beter eruit dan erin.

Ik kom nergens een voorstel topic van jou tegen, zou je dat eens willen doen misschien?

Dan kunnen we je adviezen geven, als je dat wilt.

Lia

 
Hoi Lia,

volgens mij heb ik wel een voorstel topic geschreven; voorstellen eli heb ik hem genoemd. Ik kan binnenkort nog wel een andere sturen, misschien ook met wat updates over hoe het nu gaat:)

Bedankt voor je reacties in ieder geval!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan