nachtzweten

G

Guest

Guest
Hallo,

Ik heb nu sinds twee nachten dat ik erg zweet. Ik ben ook verkouden. Zou het daar ook door kunnen komen? Ook heb ik nu al meer dan 2 weken pijnlijke borsten. Soms meer last en soms wat minder. Begin sept. denk ong. 2 sept. ben ik voor het laatst ongesteld geweest. Nu nog steeds niet maar wel pijnlijke borsten...

Volgens mij doe ik het qua voeding al heel erg goed. Ik let op mijn koolhydraten inname: nu dus eerst nog 100 gram per dag. Daar reken ik alles bij dus als ik fruit heb gehad dan neem ik 's avonds minder rijst of quinoa of zoete bataat. Ik neem bijna elke dag vlees, eieren en zuivel. Ik maak van rauwe melk yoghurt, als die na 3 weken op is neem ik voordat ik weer nieuwe heb zo nu en dan bio yoghurt. Stoelgang gaat ook wel redelijk goed. Mijn acne is nu ook stabiel. Soms een kleine uitbarsting en daarna weer goed. Ik eet geen granen, soms kiembrood en geen nachtschades geen noten meer, geen rauwe groente meer. Het enige waar ik mezelf wel eens op trakteer is chocolade. Dat is denk het enige in mijn voeding wat wat minder is en als ik bij mijn schoonouders ben en er staat roomkaas met een stukje rookvlees wel bij de slager maar niet bio dan neem ik toch even een paar. Verder roomboter, olijfolie, slagroom, creme fraiche, bouillon van mergpijpjes, vis... Drink water met sole, appelazijn.

Op dit moment zijn mijn supplementen op. Ik had omega 3 visolie en een multivitamine. Ik beweeg niet erg veel. Zou dat ook een oorzaak kunnen zijn? Mijn vraag is wat zou ik in mijn geval nog beter kunnen doen? en misschien qua supplementen. Misschien neem ik niet genoeg vit. c, maar ik weet dat dat in lever zit en dat staat me nog een beetje tegen....misschien iets voor de hormonen? of moet ik ook aan de levertraan? Ik kan niet teveel geld aan supplementen uitgeven omdat ik dat geld niet heb, dus moet eigenlijk 1 een belangrijk ding er nog bij hebben wat in mijn situatie belangrijk is.

 
qua cosmetische producten: ik was mijn haar en huid met olijfzeep, smeer kokosolie en gebruik appelazijn als tonic. Wel gebruik ik gewoon tandpasta en gebruik ik lak en schuim voor mn haar.....Ik weet het dat dat zeker beter kan, dus daar nu niet teveel over zeggen haha, meer ook graag even iets over eerder genoemde stukje..

 
Petrah,

Dat nachtzweten zou inderdaad met je verkoudheid te maken kunnen hebben, is alleen maar goed, zweet het er maar uit.

Je zou de levertraan/boterolie combinatie kunnen aanschaffen, als die weer voorradig is bij vitavie.

Of alleen de levertraan en die dan bij inname combineren met roomboter.

Het zorgt voor een betere opname van o.a. calcium en het zou ook zomaar meer kunnen gaan betekenen voor je hormonenhuishouding.

Kom ik toch terug op je tandpasta: waarom poets je niet met Keltisch zeezout en kokosolie? Dat is een perfecte 'alternatief' voor de tandpasta, waar allemaal rotzooi in zit.

Lia

 
U heeft ook gelijk hoor wat betreft tandpasta. Daar houd ik ook mee op! Heb al zoveel veranderd dan kan dat ook wel! en inderdaad ik zocht een supplement dat iets kan betekenen voor al mijn kwaaltjes. Thanks!

 
Ik heb even op de site gekeken van vitavie maar welke moet ik dan hebben? want er staat ook bij pepermunt, gember, kaneel enz.

 
Petrah,

Zeg maar jij hoor tegen u, op de forum is jij en jou. :)

Je hebt levertraan van kabeljauw en rog, zijn allebei goed, de rog heeft als bijkomend voordeel dat het goed is voor je botten/gewrichten.

Zelf hebben wij altijd die van de rog, die is namelijk niet zo sterk van smaak. Die kun je bij wijze van spreken gebruiken zonder iets er achter aan te hoeven nemen. Wij gebruiken de vloeibare vorm, geen capsules.

En dan kun je kiezen voor een smaakje als je dat wilt.

Kijk ook even hier voor meer informatie over de levertraan.

Lia

 
Quote:
Zelf hebben wij altijd die van de rog, die is namelijk niet zo sterk van smaak. Die kun je bij wijze van spreken gebruiken zonder iets er achter aan te hoeven nemen.


@ Poekie: dat is vooral bij wijze van spreken volgens mij.

In de praktijk blijft het voor mij in elk geval een innerlijk gevecht tussen tegenstrijdige gevoelens om ook deze roggenlevertraan hoe dan ook (ook in verstopte vorm) in te nemen.

Voor mij werkt enigszins: neus bewust niet gebruiken tijdens inname en gelijk slok water er achteraan.

Maar ook dan blijft de geur nawalmen (als de neus weer wel meedoet als alles is doorgeslikt).

 
Ik ga het maar bestellen want het is goed voor me, dan maar even doorbijten wat betreft de smaak en hopelijk zal het mijn hormonen een positieve boost geven. Waar ik bang voor ben is omdat ik geen regelmatige cyclus heb, dat ik onvruchtbaar ben geworden door alle ellende. Omdat ik hiervoor zoveel noten enz. at en weinig dierlijke vetten. Aan de andere kant weet ik dit allemaal ook nog maar sinds juni dus heeft mijn lichaam lange tijd nodig om die tekorten weer recht te trekken. Ik hoop op het laatste....

 
Kan het ook zijn doordat ik sinds juni weer meer dierlijke vetten ben gaan eten en dat eerst wat te veel en nu weer wat meer koolhydraten en beetje minder vet dat mijn lichaam gewoon lange tijd nodig heeft om mijn cyclus weer terug te vinden? dus door de vele veranderingen weet mijn lichaam nog steeds niet goed wat het moet..

en welke voeding geeft een boost aan de hormonen? vet zeker? Ik vind het soms zo moeilijk om balans te vinden. Wat heeft mijn lichaam nodig om de cyclus weer op orde te krijgen....

 
Petrah,

Je lichaam heeft in ieder geval rust nodig en jij geduld en vertrouwen.

Je moet niet verwachten dat je heel snel resultaat zult hebben, je hebt er ook lang over gedaan om zover te komen als dat je nu bent, que 'ongezondheid' dan he?

Gewoon goed gaan eten en het komt op een keertje terug.

Lia

 
En lees dit eens uit het alleen lezen forum.

Daarin schrijft Mike het volgende:
Quote:
Je kunt je voorstellen dat een lichaam dat dagelijks een dergelijke, constante strijd moet leveren voor zijn voortbestaan wel iets anders te doen heeft dan zich voort te planten en deze ellende door te geven aan de volgende generatie. Vandaar dat de natuur de wijsheid heeft om de geslachtshormonen te onderdrukken in een dergelijke situatie.


Lia

 
Ik weet het ook eigenlijk wel. Ik ga ook zeker zo door, maar heb soms die bevestiging even nodig! bedankt!

Het komt ook omdat mensen om me heen zeggen: nou dan zou ik het maar eens laten onderzoeken...maar ik wil eigenlijk nu nog niet naar de dokter. Ik weet gewoon dat ik mn lichaam eerst meer tijd wil gunnen om alles met gezonde voeding weer te herstellen.

 
Ik heb op dit hele pad van goede voeding af en toe dat ik zomaar een periode oversla in mijn cyclus.

Ik maak me er niet druk om, ik ben zelfs een keertje een maand of 4 niet ongesteld geweest.

En alles is nu weer normaal. Je lichaam regelt het allemaal zelf wel.

Het is in ieder geval wel een seintje dat je er iets aan moet doen. En dat doe je nu, door alleen al hier mee te lezen en de adviezen tot je te nemen.

Lia

 
Inderdaad en ik neem de adviezen 100% serieus en neem mijn verantwoordelijkheid en kies wat het juiste is voor mij!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan