Nachtschades

G

Guest

Guest
Even tussendoor: Moet het niet nachtschaduw of nachtschaduwen zijn ipv nachtschade of nachtschades? In het Engels is het nightshades...

 
nee, nachtschades wil zeggen, als je bepaalde groentes eet, dat je dan reuma-achtige klachten kan krijgen. dus het is beter om, deze groentes te vermijden. hier bestaat overigens wel een topic over.

zizou789

 
Heeeeee,

Ik werd net door mijn zus getipt dat courgettes en spinazies ook tot de famillie van de nachtschade behoren.

Nu heb ik het bij verschillende bronnen nagezocht en ja hoor.

Weet iemand hier van want ik dacht dat spinazie toch wel gezond was als je het lang genoeg kookt ivm de oxaalzuur maar als het een nachtschade is wegen de voordelen niet af tegen de nadelen.

Hetzelfde geldt voor de courgette, gebakken in roomboter zou dat een synergie vormen en gezond zijn maar als dit ook een nachtschade is laat ik deze voortaan ook staan.

Uw meningen please.

 
Ik zie zelfs dat daar brocolli, aardbeien en blauwe bessen ook bijhoren.Een beetje verwarrend maar wat klopt nu?

 
Spinazie, broccoli, aardbeien, blauwe bessen en courgettes behoren NIET tot de nachtschades. Je bronnen zijn niet correct.

Mike

 
Thanks god maar gek dat er meerdere bronnen zijn die het vermelden.

Ik heb ook het e-book nightshade free pain free gelezen maar liet me blijkbaar toch door andere onbetrouwbare bronnen misleiden.

Vond het al vreemd.

Thanks for the info en de geruststelling.

 
Mike, wat is jouw bron? Ik ben benieuwd!

Courgette aardbeien etc. zijn wel nachtschades. Tabak eveneens.

Er zijn echter HEEL veel nachtschade families, waarvan er slechtere en minder slechte voor ons zijn.

 
@PvUnen, courgette is een komkommerachtige (Cucurbitaceae), dus geen nachtschade (Solanaceae). Ik denk dat je in de war bent met aubergines, dat zijn wel nachtschades.

Aardbeien zijn leden van de rozenfamilie (Rosaceae) en dus ook echt geen nachtschades.

Tabak is wel een nachtschade.

Dit soort informatie kun je heel gemakkelijk natrekken via Wikipedia, hoor. Zie bv http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtschadefamilie

Je moet het nou niet erger maken dan het is ;) .

 
Ach nog even wachten en dan kunnen we met een gerust hart weer genieten van genetisch gemanipuleerde nachtsschade-groentes zonder neurotoxines... :mrgreen:

 
Ik heb maar weer eens test op mezelf uitgevoerd om te checken wat het met me doet nu ik al heel lang geen nachtschades meer eet.

Heb wat tomaten, tomatenpuree en paprika's gegeten met wat bulgur dus ook koolhydraten.

Nou ik kan je zeggen dat ik het echt goed heb gevoeld.

Hoofdpijn, buik/maagpijn.

Nu weet ik waar ik het voor doe.Genoeg bewijs.

 
Cayennepepers, de kleine scherpe pepertjes, eet ik wel. (zie deze post) Ik ben ervan overtuigd dat die heel gezond zijn, om bacteriën in de maag en parasieten in de darmen aan te pakken. Ayurvedische geneeskunde prijst cayenne uitvoerig, en gezonde mensen in Azie eten ze echt onvoorstelbaar veel - volgens mij zo 10x zo veel. Dat is de enige nachtschade die op dit forum revisie behoeft wat mij betreft, maar niet iedereen is het daarmee eens.

 
Mijn leven zonder pepers (diverse soorten groene, rode of gele) zou de moeite niet meer waard zijn :) Volgens Ayurveda mag ik als Pitatype daar niet te veel van eten, maar het is juist waar ik een enorme behoefte aan kan hebben. Ik zoek etenswaren waarmee ik de pepersaus kan opeten. Liefst peper met heel veel knoflook en citroen erdoor heen, of tamarinde..mmmmmmmm heerlijk!

Nachtschade of niet, die blijft gewoon op het menu....

 
Quote:
Nachtschade of niet, die blijft gewoon op het menu....



Haha had ik hier niet ergens een gelezen dat er verslavende stoffen (niconogwattes) in nachtschades zitten. Ik begrijp het wel hoor, want ik vind nachtschades ook lekker. De natuur heeft ons maar een wrede grap geleverd met deze.

 
Hmm ik eet ze wel een stuk minder maar uh ik ben gek op peper, knoflook, gember, dus dat eet ik wel regelmatig, aardappels ook maar max 2 keer per week, Pfff zoek nog steeds lekker pittige chips zonder msg glutamaten... Lijkt er op dat de azijn chips het niet bevatten... Nu nog ergens kaas of paprika vinden yes voor incidenteel veel good geknaag

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan