Nachtelijke krampaanvallen

G

Guest

Guest
Mijn moeder vertelde me gister dat ze de afgelopen weken veel last had van nachtelijke krampaanvallen in haar benen. Bijna wel op dagelijkse basis. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ze vertelde dat ze nu magnesium tabletten van de tuinen neemt, waardoor ze er geen last meer van heeft. Ik was toch wel erg benieuwd. Ook las ik op het forum over de verhouding van 2:1 calcium:magnesium. Moet je dan een supplement met calcium nemen?

En was er nog de invloed van fosfor...... Vind het wat verwarrend :)

 
GEEN calcium slikken, dit is niets anders dan verpulverd krijt! In tegenstelling tot wat algemeen gedacht wordt leidt calcium tot botafbraak. Het is fosfor dat opbouwend werkt voor de botten. Weston Price berekende dat de calcium-fosfor verhouding 1,5:2 moet zijn, de balans ligt dus in het voordeel van fosfor. De meest fosforrijke voeding is dierlijke voeding. De beste voedingsbron van calcium is rauwe melk. Magnesiumtekort ontstaat door strees, te weinig maagzuur en consumptie van granen, noten, zaden, pitten, bonen en peulvruchten (fytinezuur), evenals andere tekorten aan mineralen en spoorelementen.

Mike

 
Ok dus de supplementen met mooie verhoudingen calcium/magnesium kun je beter laten en gewoon dierlijke voeding nemen en eventueel magnesium los aanvullen.

 
sinds ik slaap met de ozon generator..geen een keer kramp meer gehad.

Maar qua rauwe melk...ik kan er dus echt niet meer tegen..meteen buikpijn en diaree.

Ik snap hier niks van..ik heb het toch ruim 1 jaar probleemloos kunnen drinken.

Gisteren gebakken met rauwmelkse boter...vandaag dus ook weer prijs.. :(

Wat misschien ook mee kan spelen...de laatste keer na het drinken van Rauwe melk

was m'n glucose 9.!!!!!

Dia.

 
Misschien een idee om je zuivelboer eens te vragen of er iets veranderd is met het voer van de dieren. Wellicht dat dit verklaart waarom je ineens anders reageert op de melk en je glucose zo torenhoog is.

Mike

 
ik heb al eens eerder gevraagd of die rauwe melk wel zo goed voor mij was..glucose steeg

na een glas melk tot 7.

Toen heb ik kefir gemaakt..dan zet de lactose zich om in galactose..daar steeg de glucose nog meer van.

En nee..er is niks veranderd bij mijn boer.

Dia.

 
Bedankt Mike voor de tip. Ik ga de calcium meteen afvoeren.

 
Diana Schwarzbein schrapt onder andere het gebruik van melk bij de behandeling van haar diabetespatienten, omdat daar nog teveel koolhydraten in zitten!

 
Dank Bastiaan..dat gevoel had ik van het begin afaan..toen ik rauwe melk ging drinken.

Ik vind het vreselijk lekker..heb er ook lang energie van...maar nu dus niet meer,

Afgelopen weken afhankelijk geweest qua voeding van huisgenoten..van een snee brood met nutella is m'n bloedsuiker niet zo hoog als van rauwe melk..en het daalt ook nog eens

binnen de tijdslimiet.

Ga morgen Diana S. eens googlen.

Dia.

 
Dag Dia,

Afgelopen weekend heb ik het boek van Wilson nog nader bekeken om de reden dat ik nogal heftig reageerde op witte basmatirijst en ik dit niet kon duiden.

Hij haalt in zijn boek Bijnieruitputting op blz. 212 en 213 aan dat hij de ervaring heeft dat heel wat van zijn patiënten met bijnieruitputting het niet goed doen op koeienmelk om de reden van koeienmelk veel lactose (=melksuiker) bevat. Volgens hem is rauwe "geitenmelk" een goed alternatief om de reden dat deze meer op menselijke melk lijkt. Voordeel hiervan is dat dit minder lactose bevat en veel minder snel alergieën veroorzaakt.

Interessant dat hij hierbij ook volgende Rapunzel misschien interessant kan zijn. Hij kreeg in zijn praktijk vaak kinderen binnen met diarree en huiduitslag. Het eerste wat hij deed was het vervangen van de koeienmelk door ongepasteuriseerde geitenmelk. Hierdoor verdween de diarree en huiduitslag en versterkte tevens hun immuunfunctie !

 
Quote:
Het eerste wat hij deed was het vervangen van de koeienmelk door ongepasteuriseerde geitenmelk.



Je hebt hele grote kans dat als hij de (gepasteuriseerde) koeienmelk zou vervangen door rauwe koeienmelk dat ze waarschijnlijk ook geen problemen meer zouden hebben.

En ik sluit me aan bij Bastiaan: kefir of yoghurt.

Lia

 
ik heb al eens eerder gevraagd of die rauwe melk wel zo goed voor mij was..glucose steeg

na een glas melk tot 7.

Toen heb ik kefir gemaakt..dan zet de lactose zich om in galactose..daar steeg de glucose nog meer van

Dank Vivianne voor de tip.

Maar ik heb dus

ruim een jaar probleemloos rauwe melk kunnen drinken.

grappig..mijn man kocht afgelopen za. een fles melk in de landwinkel hier..maar die was

tot 40 graden verhit geweest. Hij nam een beker en zegt vervolgens..zal ik m maar weggooien..dit smaakt naar niks..

dia.

 
De dosis magnesium die je nodig hebt werkt toch hetzelfde als Vitamine C. Als je lichaam teveel heeft, krijg je lichte diarree?

Dus je kunt tot die tijd elk uur wat nemen om de dosis vast te stellen?

 
Dat hangt een beetje af van welke vorm van magnesium je neemt. Magnesiumsulfaat (bitterzout) en magnesiumoxide werken laxerend omdat het vocht in de darmen aantrekt. Magnesiumcitraat bijvoorbeeld wordt goed door je lichaam opgenomen (hoewel je bij hogere doseringen ook hiervan goed schijnt te gaan).

Hilda

 
gebruik de magnesium olie, die kun je op de spieren masseren en geeft absoluut geen kans op diarree. Wordt ook nog eens erg goed opgenomen via de huid. Kijk : www.zechsal.eu

Ik heb echt baat bij de olie, geeft verlichting van de vervelende gevoelens die ik soms heb in mijn benen, maar ik slaap er ook beter door.

 
Olie is een goeie tip ja!

Het is Magnesiumcitraat inderdaad. Dus als je geen reactie krijgt, kun je nog wat ophogen?

 
Magnesium kan niet opgeslagen worden in het lichaam, een teveel wordt gewoon uitgescheiden.

Je moet zelf dus uitproberen hoeveel je nodig hebt.

Ik gebruik zowel magnesiumsulfaat(bitterzout) als de olie.

Het bitterzout werkt voor mij prima laxerend.

 
Ik heb magnesiumcitraat met groot succes gebruikt bij krampen, spasmen en spierpijnen. Je kunt zonder problemen wat meer nemen maar let even op de maximale dosering (rond de g/dag als ik het goed heb) hoewel je niet heel makkelijk overdoseert omdat diarree je limit is.

Hilda

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan