N-Acetyl Glucosamine voor Leaky Gut

G

Guest

Guest
Begin van de maand ga ik dit spul bestellen bij Iherb.

Hopelijk draagt het bij aan mijn herstel van mijn lekke darm

Misschien een goede tip? of ervaring ermee?

Acetylglucosamine has proven to be quite beneficial withing the body

It is a main factor in cartilage repair and has been found to very helpful in aiding the ability to leran in both humans and animals.

It helpts to repair the muscosal lining which assist in the destive

and intenstinal systems of the body, and benefits the immune system.

The secretion of insulin and prevention of the absorption of cholesterol

ar both aides by this substance.

bron:http://www.glyconutritionforlife.org/Science_of_Glyconutrients/N-acetylglucosamine_(GlaNAc).php

Leon

 
Verspilling van geld. De hele familie van glucosamines vind je in zelfgemaakte beestenbottenbouillons.

Mike

 
Leon, welkom op dit forum! Ik ben ook een GAPS leaky gut. Heb je je al eens in slippery elm verdiept? Dat raadt Edgar Cayce aan bij een lekke darm.

 
Hoi Mike wat je zegt van de beestenbottenbouillons, geldt dat ook voor aminozuren?

Ik zou die zelf niet aanmaken vanwege onderfunctioneren van mijn alvleesklier die dan niet genoeg enzymen aanmaakt om bepaalde aminozuren voor zichzelf te produceren.

Ik heb daarvoor net aminozuurpoeder gekocht.

 
Oh ik lees hier net iets over glucosamine, nou dat is duidelijk ...

 
Bedankt Mike, voor de tip

kan ik een ander supplement van kopen

Sangre de grado

Slippery Elm

Aloe vera (caps) omdat liquid is geconserveerd van elke merk.

Zeoforce van Healtforce

Wat vind je van deze supplementen mike?

Leon

 
Een soort van leaky gut stappenplan zou wel handig zijn...

1. Vermijd gluten/melkproducten/suiker

2. Eet voldoende rauwe groenten

3. Neem probiotica

4. Beweeg voldoende

5. Ontspan

Hoe zit het de vet/eiwit/koolhydraat verhoudingen?

 
Met nr 2 ben ik het niet helemaal eens. Ik heb leaky gut en verteer de meeste rauwe groenten slecht tot niet, met alle ongemakken van dien. Rauwe melk daarentegen lijkt tot op heden redelijk goed te gaan, wel eens waar met ondersteuning van superenzyms.

 
En vergeet niet dat je geen rauwe spinazie, rucolla, postelein, rabarber dient te eten ivm oxaalzuur.

 
Koken die groente, net als grootmoeder! Totdat ze lichter van kleur worden. Die cellulose moet gebroken worden!

Mike

 
Rucola en postelein dus ook? Ik dacht dat dat meer slasoorten waren, en dus wel rauw kunnen.

 
Rucola is een kruisbloemige en bevat goitrogenen (schildklieronderdrukkers). Postelein kun je wel rauw eten. Algemene regel: hoe stugger de plant hoe langer deze gekookt moet worden.

Mike

 
Quote:
Sangre de grado

Slippery Elm

Aloe vera (caps) omdat liquid is geconserveerd van elke merk.

Zeoforce van Healtforce

Wat vind je van deze supplementen mike?


Waarom uit Noord- of Zuid-Amerika allerlei kruiden importeren als je hier aan immuunbevorderende vetoplosbare vitamines kunt komen? investeer dat geld liever in volledig en volwaardig voedsel en steun de lokale economie, al is het maar de Europese economie!

Ik heb mensen te hard zien gaan op zeoliet, deze hebben er zelfs (tijdelijk) nierklachten aan overgehouden. Bedenk dat het lichaam niet kan ontgiften zonder de aanwezigheid van zuurstof, de ultieme stofwisselingsversneller. Ik heb mensen allerlei ongemak zien beschrijven bij de inname van H2O2 (zie ook op dit forum) maar niets zo ernstig als lever-of nierklachten.

Mike

 
In diverse artikelen wordt postelein benoemd als zijnde bevattende oxaalzuur. Bevat dit dan wellicht kleine hoeveelheden?

 
Tsjonge jonge

Respect!

Zoiets dacht ik ook al eigenlijk

Dus een fles boterolie en een fles gefermenteerde visolie ?

Begin bij de basis zegt mijn pa altijd!

Volgens mij ben jij echt gelukkig momenteel mike, daar durf ik een vinger voor in het

vuur te steken, (ik heb toch genoeg aan 9)

 
Ja, begin bij de basis. De basis is: vet, mineralen, zuurstof en waterstof. Dat zijn de 4 belangrijkste bouwstenen van het leven. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn of zoveel geld te kosten. Mensen zijn vaak compleet ontredderd als ik over basisvoeding begin en vragen dan: wat moet ik dan eten? Ik zeg dan: wat jij lekker vindt.

Ik ga mensen niet vertellen wat ze wel of niet moeten doen, dat moeten ze nu juist voor zichzelf uitmaken. Mensen willen echter verteld worden wat ze moeten doen. Ik werp je terug op jezelf. Maak het niet zo ingewikkeld. Het is eigenlijk heel eenvoudig: zorg ervoor dat dierlijke vetten en eiwitten je basis vormen en beperk je koolhydraatinname tot hooguit 100 gram per dag. Dit betekent dat je in een traditionele Nederlandse maaltijd eerder moet denken aan vlees met groenten en aardappelen dan andersom. Hoewel ik geen fan ben van al dat zetmeel en al helemaal niet van nachtschades, maar dat terzijde.

Mensen hebben vaak moeite met de omschakeling van vaste patronen (ze zijn zo flexibel als een mammoettanker) en dat maakt het ingewikkelder dan het hoeft te zijn.

Mike

 
Gisteren op mijn werk keek een collega me wat meewarig aan, toen ze mijn bord met lamslever en uitgebakken spekjes in een heleboel Ghee boter zag. Ze zei, 'volgens mij ben jij de hele dag bezig met voeding'. Ze refereerde mijn eetgewoonten aan de eetstoornis die ik in het verleden had. Het kwam er op neer dat ze dacht dat ik niet hersteld was.

Zelf zat ze aan een bord witte rijst met wat glazige spul, dat op groenten leek. Een kant en klare oosterse maaltijd uit de supermarkt.

Kortom: haast dagelijks word ik met de flexibiliteit van een mammoettanker geconfronteerd: mijn voedingswijze is te ver gezocht, want ik denk er teveel over na en ben er teveel mee bezig en ben niet hersteld van de eetstoornis.

"Gewoon" eten, zeker niet te vet en niet teveel over nadenken, dat is het! Grrrr..

 
heel herkenbaar Boschje.. ik word er ook nog dagelijks mee afgeleverd: alles is in hun ogen eetstoornis gerelateerd :(

Al staan ze soms vreemd op te kijken naar de hoeveelheden die ik dan toch nog eet:'je kunt toch best goed eten'

haha ze moesten eens weten ;)

 
Als je let op je gezondheid en niet zomaar alles onnadenkend in je mond stopt heb je een 'eetstoornis'. De wereld op z'n kop! Er is zelfs een officiele diagnose voor: orthorexia nervosa. Ik heb ook nog een aantal psychiatrische fantasiediagnoses voor je: cola nervosa voor mensen die te veel cola drinken, cosmetica nervosa voor mensen die te veel make-up gebruiken en toxica nervosa voor mensen die junk food eten!

Mike

 
:mrgreen: Mike, haha, jij bent echt wel grappig.

Boschje, gewoon lachen om zoveel dommigheid, en vrolijk doorgaan met waar je mee bezig bent.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan