Myers-Briggs persoonlijkheidsprofielen

Zullen we elkaar gaan bevechten?
Vraag je eens af: Hoe wakker zijn forumleden zelf als ze op die toer gaan.

Waarom dit soort reacties? Kijk eens goed naar binnen bij je ego en probeer het antwoord eens te vinden.
 
Hee Lievergezond,
ik vermoedde al dat er verschillen zouden zijn en ben content met je bevestiging.

Dan volgt de vraag naar uitdieping: hoe solide vind je het benoemen van de types? Als er verschillen zijn kan het wel net zo raak zijn als een horoscoop misschien?
Is het ook hier weer een kwestie van goed doorgronden welke site 'legit' is en welke er maar een gooi naar doet?

Hoe zie jij dat?

hallo @Heks

ik vind het griezelig hoezeer de mbti-typeringen mensen kunnen neerzetten.
Ik heb het bij een aantal mensen in mijn omgeving gedaan en zij herkennen zich en ik herken hun heel goed.
Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Ieder zijn of haar ding.

Ik heb me bijv. wel altijd afgevraagd hoe het kan dat ik zo goed met een bepaalde vriendin accordeer.
In principe maakt het misschien niet uit.
Maar ik heb nu genoeg vernomen over haar en mijn ''mbti functionele stack'' om dit goed te kunnen plaatsen.
Ik vind het echt mega grappig, naast dat zij gewoon mega-grappig is.

Wat ik ook heel treffend vind, is dat je met de MBTI ook heel goed de 15 procent idealisten en de 15 procent intellectuelen in onze samenleving kunt aanwijzen op basis van de vaststelling van de samenstelling van hun functionele stack: de 15 procent idealisten en 15 procent intellectuelen is de 30 procent die niet in het coronabeleid meegaat of in geen elk onzinnig aanpassingsexperiment.

MBTI is gebaseerd op de leer van Carl Gustav Jung: ik heb zijn psychologie 5 jaar intensief bestudeerd. Het verbaast mij 3x niks dat de MBTI-test zo accuraat is.

Ik heb verder geen kijk op astrologie, maar als die goed uitgevoerd zou worden dan denk ik dat je daar ook veel mee zou kunnen.
Alleen daar kan ik zelf niet zo goed mee overweg, dus die kan ik naar jou toe dan ook niet verdedigen.
 
Laatst bewerkt:
hallo @Heks

ik vind het griezelig hoezeer de mbti-typeringen mensen kunnen neerzetten.
Ik heb het bij een aantal mensen in mijn omgeving gedaan en zij herkennen zich en ik herken hun heel goed.
Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Ieder zijn of haar ding.

Ik heb me bijv. wel altijd afgevraagd hoe het kan dat ik zo goed met een bepaalde vriendin accordeer.
In principe maakt het misschien niet uit.
Maar ik heb nu genoeg vernomen over haar en mijn ''mbti functionele stack'' om dit goed te kunnen plaatsen.
Ik vind het echt mega grappig, naast dat zij gewoon mega-grappig is.

Wat ik ook heel treffend vind, is dat je met de MBTI ook heel goed de 15 procent idealisten en de 15 procent intellectuelen in onze samenleving kunt aanwijzen op basis van de vaststelling van de samenstelling van hun functionele stack: de 15 procent idealisten en 15 procent intellectuelen is de 30 procent die niet in het coronabeleid meegaat of in geen elk onzinnig aanpassingsexperiment.

MBTI is gebaseerd op de leer van Carl Gustav Jung: ik heb zijn psychologie 5 jaar intensief bestudeerd. Het verbaast mij 3x niks dat de MBTI-test zo accuraat is.

Ik heb verder geen kijk op astrologie, maar als die goed uitgevoerd zou worden dan denk ik dat je daar ook veel mee zou kunnen.
Alleen daar kan ik zelf niet zo goed mee overweg, dus die kan ik naar jou toe dan ook niet verdedigen.

Fijn om te lezen dat je de typeringen treffend vindt. Dit is ook wel mijn persoonlijke ervaring, maar die is slechts gestoeld op een handjevol dus deze vond ik niet representatief.
Mooi om te zien hoe jij dit alles passievol bestudeerd.

De hele lading plaatjes die je hebt staan vind ik zelf wat meer op 'glad ijs' bevinden en lijken niet allemaal accuraat.

Ik kan me er wel in vinden wat jij schrijft over astrologie. De echte studies zijn heel interessant. Echter de horoscopen in de wachtkamerblaadjes zijn volgens mij dusdanig geschreven dat die altijd wel iemand past.
 
Fijn om te lezen dat je de typeringen treffend vindt. Dit is ook wel mijn persoonlijke ervaring, maar die is slechts gestoeld op een handjevol dus deze vond ik niet representatief.
Mooi om te zien hoe jij dit alles passievol bestudeerd.

De hele lading plaatjes die je hebt staan vind ik zelf wat meer op 'glad ijs' bevinden en lijken niet allemaal accuraat.

Ik kan me er wel in vinden wat jij schrijft over astrologie. De echte studies zijn heel interessant. Echter de horoscopen in de wachtkamerblaadjes zijn volgens mij dusdanig geschreven dat die altijd wel iemand past.
Jullie zijn 2 vrouwen die een discussie voeren over iets waarbij ik een ondertoon voel, maar verder snap ik geen reet van jullie gesprek.

Joost
 
Jullie zijn 2 vrouwen die een discussie voeren over iets waarbij ik een ondertoon voel, maar verder snap ik geen reet van jullie gesprek.

Joost
Maakt niet uit vrouwen onderling blijven onbegrijpelijke wezens voor normale mannen
 
  • Leuk
Waarderingen: JM
Jullie zijn 2 vrouwen die een discussie voeren over iets waarbij ik een ondertoon voel, maar verder snap ik geen reet van jullie gesprek.

Joost

He Joost heel knap dat je in elk geval al iets voelt 💪 .
Dat kan ik alleen maar aanmoedigen.
Hier https://www.fatsforum.nl/threads/myers-briggs-persoonlijkheidsprofielen.4134/page-45#post-367908 kun je zien hoe je ''extraverted feeling'' (FE) helemaal onderin je functiestack (die van de INTP als ik het goed begrijp https://www.fatsforum.nl/threads/myers-briggs-persoonlijkheidsprofielen.4134/page-4#post-305647 ) verder kunt ontwikkelen.
Je totale functiestack is als volgt:
''Introverted thinking'' (TI) is bij jou dominant,
dan komt de helpersfunctie ''extraverted intuition'' (NE),
dan de tertiaire functie ''introverted sensing'' (SI) en
dan heb jij als ondergeschoven kindje ''extraverted feeling'' (FE) in je stack zitten.
Veel succes!
Bij mij is het een beetje gespiegeld zoals bij jou en Heks (ook met een INTP-functiestack als die van jou).
Hartelijk dank voor je bijdrage 🙋‍♀️
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Heks
@JM Wat jij voelt of registreert in de conversatie tussen @Heks en mij: dat is wat mij betreft de tegenstelling tussen een INTP-persoonlijkheid (Heks) die praat met een INFP-persoonlijkheid (mijn persoon).
Wat mij betreft is dat wat anders dan twee kijvende wijven, al speelt die dimensie mogelijk altijd ook mee. Alleen ik denk zelf niet tussen @Heks en mijn persoon.
 
Laatst bewerkt:
Hierboven zie je dat jij @JM met je INTP-persoonlijkheid FI als ''demon'' hebt. Laat dat nou net mijn INFP dominante functie zijn!
Zie hier een uitleg wat die ''demon-functie'' inhoudt:

1643656303429.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JM

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.330
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan