“My Big Fat Diet” - een documentaire over low-carb & high-fat

Ik snap eigenlijk niet waarom niemand reageert op de film zelf, kijkt niemand het?

Er zijn nog wel kantekeningen te maken maar eindelijk hier een film wat past bij WAPF en wat zich richt op diabetes genezen. Keer wat anders dan 'Simply Raw: Reversing Diabetes in 30 Days' :)

 
Gerrit,

Sorry, heb 'm wel bekeken en niet gereageerd, vond het een heel interessant experiment dat idd goed aansluit bij wapf gedachtengoed. Grappig dat de bloemkolen niet aan te slepen waren. Er werd te weinig aandacht aan kwaliteit besteed (grasgevoerd, bio etc) maar wel mooi om te zien hoe de medicijnen afgebouwd konden worden. Dus dankje voor de tip!

 
Inderdaad, genoeg kanttekeningen, maar wel super gaaf wat ze bereiken in soms 3 dagen tijd al! Hoezo stabiliseren de vetten je bloedsuiker :)

 
Ja, inderdaad zo snel al, soms raakt je dan ineens het besef: bizar dat niet iedereen dit weet. En toch ook weer die koolhydraten verslaving die de kop op steekt, ondanks het resultaat.

 
Nou Gerrit, ik heb de 3 filmpjes gezien, wat een resultaten op zo een korte termijn. Ik weet niet wat jouw kanttekeningen zijn, daarvoor kan ik het Engels niet altijd voldoende volgen. De ene praat wat duidelijker dan de andere.

Diabetes problemen verdwenen na 3 dagen, de mensen vielen af en kregen meer energie.

Onze gangbare dietisten enz. preken hier vrolijk voor Becel enz.

Moet je eens op plasticophaaldag naar de zakken kijken langslopend, allemaal lege kuipjes boter, vooral Becel.

De velletjes van de roomboter zie je natuurlijk niet, die gaan bij mij in de kachel, die brandt er zelfs van :wink:

 
Veel Youtube filmpjes worden op mijn computer niet soepel afgespeeld met verstoord geluid. En vaak heb ik aan de computer al zoveel te doen, dat ik er ook genoeg van heb wanneer dat gebeurd is. Langere filmpjes kijken schiet er dan vaak bij in, zeker in het engels...

 
Kon het toch niet laten en heb zojuist de eerste twee delen bekeken. Deel 3 zal moeten wachten, want ik ga zo vertrekken richting Schildwolde voor mijn lezing vanavond. Mijn gedachten tot nu toe:

Het dieet is TE strikt anti-koolhydraten. Daarom bezwijken de deelnemers ook bij tijd en wijle voor koolhydraatrijke, zetmeelrijke en suikerrijke voedingsmiddelen. Het is bijv. ABSURD om wel room goed te keuren maar geen melk, vanwege de lactose!

Vreemd genoeg is Splenda (deel 2) wel toegestaan, de Amerikaanse merknaam voor sucrose. Dit is een EXTREEM GIFTIGE kunstmatige zoetstof! Doet denken aan Atkins die aspartaam goedkeurde. Dat krijg je dus als je zo fel anti-koolhydraten bent. Dit is niet nodig, het belangrijkste is dat je meer vetten dan eiwitten eet en meer vetten en eiwitten dan koolhydraten, waarbij de kh beperkt worden tot max. 100 gr. per dag.

Als ik in het derde deel nog iets interessant zie, hoor je het van me!

Mike

 
Deel 3 gezien en verder geen opmerkingen meer. Zie mijn vorige post: het dieet was weliswaar te strikt en bevatte fouten, maar de resultaten waren er desondanks naar!

Mike

 
Hier een artikel over Splenda (sucralose) en hoe het lichaam zo snel mogelijk hier vanaf wil en dit via de urine loost, waardoor de stof uiteindelijk in de zee terechtkomt.

Deze stof is toegestaan als zoetmiddel in bovenstaande docu, omdat deze geen koolhydraten bevat. Atkins maakte dezelfde denkfout met aspartaam, waarover dit artikel o.a. gaat. Aspartaam blijkt het risico op diabetes juist te verhogen, omdat een kunstmatige zoetstof (dus ook Splenda) trek opwekt voor suiker, koolhydraten en zetmeel, vanwege het feit dat er een zoete smaak wordt geintroduceerd zonder dat hier calorieen aan verbonden zitten. Daarnaast verhogen kunstmatige zoetstoffen wel degelijk de bloedsuiker- en insulinespiegel.

Dit zou dus wel eens kunnen verklaren waarom veel deelnemers aan het programma toch bij tijd en wijle bezweken voor zoetigheid!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.834
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan