MSM poeder

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Ik gebruik sinds vorige week MSM poeder, het zou voor mijn vele lichamelijke klachten erg goed zijn, echter sinds ik dit poeder gebruik vliegen mijn bloedsuikers omhoog (heb altijd mooie bloedsuikerswaarden) en moet ik mijn medicatie hoger instellen wat ik natuurlijk vervelend vind,

iemand misschien enig idee hoe dit zou kunnen komen?

Alvast bedankt,

groetjes Ingrid

 
Welke medicatie gebruik je voor welke klacht? Het klinkt als een interactie tussen de MSM en de medicijnen.

Mike

 
Dus je neemt iets "goeds" tot je zodat je je verder kunt vergiftigen met medicatie? Ik zou per direct stoppen met dit poeder en insteken op wat je moet doen om minder medicatie te gaan gebruiken.

 
MSM bevat zwavel. Zwavel is een onderdeel van het hormoon insuline, dat de bloedsuiker reguleert. Het klopt dus dat je bloedsuikerwaarden nu anders zijn. Daarnaast zorgt zwavel voor een verbeterde celdoorlaatbaarheid waardoor suiker beter opgenomen kan worden. Het beste is om MSM suppletie langzaam op te bouwen, zodat het ontgiften langzamer verloopt en dat je lichaam kan wennen aan de verbeterde insulinewerking. Ik zou dagelijks met een mespuntje beginnen en dat uitbouwen. Ik ben zelf gestopt bij een halve theelepel per dag, maar er zijn ook mensen die op meerdere theelepels per dag zitten. De juiste dosering is ook een kwestie van aanvoelen.

 
ik ben deze poeder gaan gebruiken omdat dit een "natuurlijk geneesmiddel" zou zijn voor reuma,ik heb RA maar geen een regulier medicijn bestaat er waar ik tegen kan, ik gebruik selenium waardoor de pijn nu te houden is, ik gebruik 2x per dag 200 mcg als ik probeer af te bouwen heb ik binnen een dag of 3 ontstoken gewrichten. Als ik de selenium uit voeding probeer te halen bv uit paranoten dan ook helpt dit niet tegen de pijn helaas want natuurlijk ben ik er mee eens dat je beter de vitamine en mineralen uit voeding moet proberen te halen. Daarom wilde ik graag MSM poeder gaan proberen.Ik zit nu op 1 tl maar misschien moet ik inderdaad terug gaan op 1 mestpuntje. Alexandra ik begrijp je standpunt ik ben ook tegen medicatie en als ik enigszins met minder kan zou ik niets liever doen,maar begrijp je ook dat ik zo graag van de pijn af wil komen.

het beheerst toch wel mijn leven.

Mike ik gebruik voor mijn diabetes novonorm.

In ieder geval bedankt

 
Ingrid,

Hier ook een topic over MSM, waar je wellicht wat aan hebt.

Dan de Novovorm. Hier is de bijsluiter en dit zijn de daarop vermelde bijwerkingen:

Quote:
4. Mogelijke bijwerkingen

Zoals elk geneesmiddel kan ook dit geneesmiddel bijwerkingen hebben, al krijgt niet iedereen daarmee te maken.

Hypoglykemie

De meest voorkomende bijwerking is hypoglykemie die tot 1 op de 10 patiënten kan treffen (zie Wanneer u een hypo (lage bloedsuiker) krijgt in rubriek 2). Hypoglykemische bijwerkingen zijn in het algemeen mild tot matig, maar kunnen soms leiden tot een hypoglykemische bewusteloosheid of een coma. Als dit gebeurt, schakel dan onmiddellijk medische hulp in.

Allergie

Allergie komt zeer zelden voor (kan voorkomen bij minder dan 1 op 10.000 patiënten). Symptomen zoals zwelling, ademhalingsmoeilijkheden, snelle hartslag, duizeligheid en zweten kunnen wijzen op een anafylactische reactie. Neem direct contact op met uw arts.

Andere bijwerkingen

Vaak (kan voorkomen bij minder dan 1 op 10 patiënten)

• Buikpijn

• Diarree.

Zelden (kan voorkomen bij minder dan 1 op 1.000 patiënten)

• Acuut coronair syndroom (maar de relatie met het geneesmiddel is onduidelijk).

Zeer zelden (kan voorkomen bij minder dan 1 op 10.000 patiënten)

• Braken

• Verstopping

• Stoornissen in het zicht

• Ernstige leveraandoeningen, abnormale leverfunctie zoals toename van de leverenzymen in uw bloed. Frequentie niet bekend

• Overgevoeligheid (zoals uitslag, jeuk, roodheid, zwelling van de huid)

• Misselijkheid.

Krijgt u veel last van een van de bijwerkingen? Of krijgt u een bijwerking die niet in deze bijsluiter staat? Neem dan contact op met uw arts of apotheker.


Naast diabetes heb je ook reumatisch artritis. Tijd dus voor een vetrijk en koolhydraatarm voedingspatroon, dit ga je niet met 1 supplement (MSM) oplossen!

Mike

 
Dag Ingrid,

Alles zo lezend vermoed ik dat er in jouw geval meer aan de hand is. Zoals Mike aangeeft hangen heel veel klachten samen met het voedingspatroon van de persoon in kwestie.

Onze reguliere artsen zijn jammer genoeg niet zodanig opgeleid dat ze verbanden leggen tussen voeding en de gezondheidsklachten die in veel gevallen hierdoor teweeg gebracht worden. Zelf heb ik inmiddels de ervaring dat genetisch gemanipuleerde granen, (tarwe en maïs), het nuttigen van nachtschades (aardappelen en o.a. tomaten) en een overwicht van omega-6 zuren ten opzichte van omega-3 reuma en ontstekingen (= reuma) in de hand werken.

In mijn geval bleek er een verband te zijn tussen een niet optimale werking van de dikke darm en klachten van vermoeidheid, reuma, ontregelde bloedsuikerspiegel en allerlei allergieën . Meer hierover kan je lezen in het boek Waar de meeste ziekten beginnen van Andreas Moritz.

Zelf vermoed ik uit alles dat MSM momenteel niet de beste oplossing voor je probleem is. Er zijn vervangproducten die geen negatieve werking op het insulinegehalte hebben.

Problemen met de alvleesklier kunnen samen hangen met een niet goed werkend colon transversum deel van de dikke darm. Reuma kan een symptoon zijn vam een verstopping van de lymfevaten die wederom door een niet goed werkende dikke darm veroorzaakt wordt.

In jouw geval zou ik eerst een goede ontgiftingskuur gaan doen met chlorella en deze geleidelijk aan gaan opbouwen in een dosering van 1 tablet naar 5 tot 6 tabletten voor elke maaltijd.

Zelf heb ik goede ervaringen met de Vital Green van Bloem en heb ik deze slechts een periode van 6 weken in de maximumdosis ingenomen. Zelf werd ik op een gegeven moment te energiek en vitaal. Op dat moment heb ik de dosering afgebouwd tot een onderhoudsdosering. Sindsdien geen problemen meer gehad met de bloedsuikerspiegel en reumatische klachten zijn grotendeels verdwenen.

Ook is de beestenbouillion een goede bron van glucosamine. Is natuurlijker dan MSM.

Qua chlorella zit ik op onderhoudsdosering van 2 tabletjes voor elke maaltijd. Voor de celvernieuwing is levertraan van Greenpastures met kaneelsmaakje een goede bron van dierlijke vetten en tevens natuurlijke vitamine A en D.

Reumatische klachten kunnen ook samenhangen met een tekort aan magnesium. Een goede bron hiervan is magnesiumcitraat in combinatie met een appel of glas sinaasappelsap. Zelf neem ik deze altijd 1/2 uur voor het slapen gaan in. Soms neem ik als bron van magnesium een klein stukje zwarte chocolade in met cacaogehalte van 70 % en dit doet tevens wonderen op het vlak van de bloedsuikerspiegel op een dipmoment,....

Gebruik zwarte chocolade met mate om je bijnieren niet over te belasten.

In het geval ik er 's avonds een klein stukje van nam dan is het al voorgevallen dat ik rustig in slaap dommelde en 4 uur onafgebroken aan een stuk ging slapen :lol:

 
Ik ben al 18 jaar bezig met alternatieve geneeswijze, ik eet koolhydraatarm, vetrijk, glutenvrij, geen suiker, geen gist, geen melk, geen vlees. Alles biologisch.

drink veel water en kruidenthee.

Ik heb niet alleen MSM poeder maar nog vele andere supplementen.

Maar op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer.

Ik ben me bewust van de bijwerkingen van novonorm maar heb ik een andere keuze dan??

Chlorella heb ik gebruikt. Hele donkere chocolade kan ik niet hebben cacao lokt bij mij angstaanvallen uit.Zo ook koffie met caffiene, en thee met thiene.

en van bottenbouillon nog nooit gehoord...

 
Op naar de bottenbouillon, vlees en zuivel. Over dit alles is al heel veel geschreven op het forum. Heb je het afgelopen jaar meegelezen of heb je het forum "herontdekt"?

http://www.voedingisgezondheid.nl/recepten.html voor het recept van bottenbouillon.

Als je door de bomen het bos niet meer ziet als t gast om supplementen is het tijd om terug te gaan naar de basis en de basis is voeding. Vanuit daar kijken wat je nou echt nodig hebt aan supplementen. Ook nagaan of je de supplementen wel opneemt. Je kan ze wel innemen, maar als je niets opneemt heeft het ook geen effect.

 
Quote:
Ik ben al 18 jaar bezig met alternatieve geneeswijze, ik eet koolhydraatarm, vetrijk, glutenvrij, geen suiker, geen gist, geen melk, geen vlees. Alles biologisch.


Dat is een vegetarisch voedingspatroon. Allereerst ben ik benieuwd hoe je deze voeding dan vetrijk maakt. Planten zijn meestal koolhydraten en niet of nauwelijks vetten of eiwitten. Deze zou je uit dierlijke producten moeten halen, maar die zie ik niet in je lijstje staan. Waarschijnlijk ben je in de 'vlees en melk verzuren de spieren en bevorderen botafbraak'-mythe getuind, want dze viert hoogtij in de alternatieve geneeskunde. Ik snap nu wel waar jouw klachten vandaan komen, want als je geen vlees eet, gaat je lichaam dit zelf doen, nl. jouw vlees (spierweefsel)! Mocht je ook geloven dat vlees rot in de darmen, dan verwijs ik naar dit supergoede artikel:

http://www.gnolls.org/1444/does-meat-rot-in-your-colon-no-what-does-beans-grains-and-vegetables/

Mike

 
Ingrid, net als Mike vroeg ik me bij het lezen van je post ook meteen af waar je je vetten vandaan haalt als je geen vlees en zuivel eet. Ik vermoed vette vis, noten, olijfolie.........

Als je je goed inleest op dit forum zul je merken dat hier onder "goede vetten" met name verzadigde vetten wordt verstaan: vlees, volvette kaas, yoghurt en melk, kokosolie, eieren..... Dus alles waar het voedingscentrum ons voor waarschuwt :lol:

Ik wilde er in het begin ook niet aan, maar ik ben al een tijd om en voel me er letterlijk en figuurlijk prima bij.

 
Maakt het uit (voor de werking en voor je gezondheid) of het MSM poeder "Organisch is" of "Chemisch is verkregen d.m.v. kristallisatie"?
Of bestaat er niet zoiets als organisch MSM? Aangezien organisch MSM waarschijnlijk chemisch gewonnen wordt uit plantaardig materiaal?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan