MS, wat nu!

G

Guest

Guest
Beste mensen

Mijn dochter heeft klachten die op MS lijken en ze is nu voor onderzoek in het zh.

Ik heb wel wat gelezen maar er is veel informatie.

ik begrijp dat voeding al veel kan doen en suplementen mmar ik zou wat meer informatie willen wat specifieker is.

Het is een autoinmuun ziekte, is het vanuit zenuewen of bloedvaten waar kun je het beste terecht en noem maar op. Prednison gebruiken.

Ik hoop zo toch beter geinformeerd worden en mijn dochter te helpen met goed advies.

Alvast bedankt.

gr anita

 
Het lijkt erop alsof je erg gehaast bent. Ik zou rustig het onderzoek afwachten, wie weet is het helemael geen ms, klachten kunnen veel op elkaar lijken.

Ook vraag ik me af of je voor die specifieke informatie niet beter op een ms-forum o.i.d. moet wezen?

Op het gebied van voeding zit je hier goed en is er voldoende te lezen (gezonde voeding kort samengevat: voeding is gezondheid (een site van iemand hier op het forum). Daarnaast is er voor niemand een pas klaar antwoord en die ga ik je dus niet kunnen geven..

 
Anita, wat een schrikken...zeker als het je dochter betreft. En eigenlijk maakt het niet zoveel uit hoor of er het etiket MS opgeplakt gaat worden, ze heeft duidelijke klachten en daar moet je mee aan de slag.

Ik heb zelf progressieve MS en wist in ieder geval vrijwel meteen: ik neem geen medicijnen, ook geen prednison.

Bij mij begonnen verschillende klachten ook vrij jong, ontstekingen/pijn aan de lever(rechts onder de ribbenboog), darmklachten, flauwvallen, lage bloeddruk,zomaar voet breken(verzwikken), pijn aan rechterschouder, vermoeid(weinig energie) en ik kan echt nog wel even doorgaan.

Dit zijn voor artsen altijd vage klachten, waar ze niets mee kunnen.

Ook van MS weten ze niets, niet eens wat MS is/wat de oorzaak is/ hoe het verloop is ( is bij iedereen anders,zeggen ze). Ze doen dus maar wat.

Lees ook: geneesmiddelenbulletin juni 2008, onderzoek door 2 artsen naar alle MS medicatie. Conclusie: er is geen enkel onderzoek wat aantoont dat de medicatie de prognose wezenlijk beinvloedt( maw: ze helpen niet, mensen die geen medicijnen gebruiken zijn er niet slechter aan toe) De medicijnen kennen wel ernstige tot zeer ernstige bijwerkingen.

Lees maar eens op het MS web forum de ervaringen van ms ers die medicijnen gebruiken.

Maar wat dan: drastisch de voeding aanpakken, en wel meteen. Haar lichaam geeft zeer duidelijk aan dat het niet goed gaat, en ze heeft hopelijk nog een lang leven voor zich, het liefst een kwalitatief goed leven.

Ze heeft 1 voordeel, ze is jong.

lees bijv eens : hersenvoer van Mike Donkers

Ook: bijnieruitputting van hem.

Als je wilt beginnen, lees dan ook de site van poekie: www.voedingisgezondheid.nl

en op dit forum: het alleen lezen forum

Laat je niet afschrikken door de vele informatie, het is nodig dat je kennis opdoet, veel kennis.

En ga met haar naar de kennisavonden.

Je mag mij ook mailen, via mike kun je mijn emailadres krijgen.

En Mike wil vast een stappenplan opzetten met jou, ik wil je hierbij ook wel helpen. Maar Mike heeft gewoon meer kennis.

 
@Dirtsa,

Ik vul je even aan hoor met wat links:

Hersenvoer

ebook bijnieruitputting

alleen lezen forum

Verder mail ik Anita wel even jouw emailadres door. Ik heb al contact met haar gehad en haar geadviseerd om haar vraag aan het forum te stellen. Op mijn site heb ik denk ik nog niets staan over MS.

Misschien kun jij daar eens wat voor opstellen?

@Jolanda

Ik denk dat Anita hier beter uit is dan op een ms forum. Daar kan Dirtsa over meepraten. Zodra je daar vragen gaat stellen over goede voeding wordt je verbannen want dat is not done. Men wil daar alleen maar over medicijnen en 'reguliere' remedies praten, helaas.

Lia

 
Hopen dat het meevalt Anita. Je bent hier in ieder geval op een goede plek. Hoop dat jullie er net zoveel aan zullen hebben als ik.

 
Bedankt voor jullie reactie.

ik heb nu vakantie en kan alles eens rustig doorlezen aan informatie.

al met al geeft het me een breder inzicht hoe dingen anders kunnen.

gr anita

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan