ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

sharro

New member
hallo

zou er iemand wat raad kunnen geven aub ivm met ms en voeding
want het kan .
maar hoe begin ik ?

dank u
 
dank u watisgezond

gebruik al kokosvet van aman prada en olijfolie daarvan veel groenten
quinoa rode aardappel banaan .
en toch vermager ik zo...
wil zo graag verdikken op een gezonde manier kan dit ?

dank u
 
ik gebruik ook boekweit brood zelf gebakken met honing van de traay bloemenhoning biologish of notenpasta van horizon .
met groenen losse thee van horizon vietnam

dat zou toch al een goed begin moeten zijn ? maar het slapen is soms moeilijk
word wakker snachts en kan moeilijk de slaap terug vaten .? raar

dank u
 
hoi Sharro, als je MS hebt, dan heb je een auto-immuunziekte en dan is het zaak dat je goed weet welke voeding je immuunsysteem triggert en welke niet.
Over het algemeen geldt dat je echt geen suiker moet eten, geen gluten, liefst ook geen granen ook al zijn deze glutenvrij. Daarnaast is het belangrijk dat je boven tafel krijgt waar je allergieen liggen en de voeding met allergenen mijden als de pest. De arts van het filmpje dat ik hier plaatste https://www.fatsforum.nl/topic/virussen-bestaan-niet-waar-wordt-ik-dan-ziek-van/page/3/#post-129103 heeft het ook over ms en de oorzaken die hij ziet. Sterkte!
 
hoi

wil dit toch even zeggen heb altijd zo gezond geleeft en gegeten en ik krijg dan ms
er zijn mensen die heel ongezond eten en hebben nooit niets !!sorry hiervoor wou dit even kwijt .

weet dat voeding heel veel kan doen maar wat juist ? sole ?
 
hoi Sharro, ja je hebt gezond geleefd naar de maatstaven die je toen kende dan. Want wat is gezond? De ideeen daarover verschillen onder mensen die bewust bezig zijn met wat gezond leven behelst en veranderen ook vaak per mens.
Het is vaak ook een kwestie van dingen uitproberen wat voor jou werkt en wat niet.
Ondertussen heb je waarschijnlijk wel vaccinaties gehad en misschien ook wel amalgaamvullingen.
Noten zijn een bekend allergeen, ze hebben stoffen in zich die niet makkelijk verteren (antinutrienten) plus er zit arginine in dat auto-immuunreacties kan uitlokken.
 
naten amandel en walnoten zijn toch goed ?
mike zal me wel goede raad kunnen geven hoop ik ?

dank u
 
als je veel rookt koffie drinkt frituur eet mc donald eet uit pakjes klaarmaakt
dat bedoel ik kan toch nooit gezond zijn ?
 
Hoi Sharro,

Je gebruikt al kokos vet, maar hoeveel IS dit?
En roomboter, Ossenwit? Dat nog niet dus? Juist die dierlijke vetten zijn erg belangrijk.

De olijfolie NIET in bakken he.

Watisgezond.

Helemaal geen suiker of wel koolhydraten is denk ik niet zo slim te adviseren, het kan dan betreft ms beter zo laag mogelijk zijn.
Maar de nadelige effecten van laag kh,s hebben véle hier volgens mij wel ondervonden.
Niet te laag gaan zou ik zeggen, 100g kh,s is wel verstandig.

Sharro.

Je hebt altijd gezond gegeten zeg je, wat at je dan? Waar bak en braad je in?

Noten zijn niet heel gezond, antinutrienten zoals lievergezond al zei, maar ook een niet zo goede omega 3-6 verhouding, veel te veel omega 6 aanwezig.
Dus kan wel wat maar echt niet te veel.
 
kokosvet gebruik ik op de boterham dat staat op de verpakking en wokken ook olijfolie bakken we ons biovlees in maar weinig vlees en echt geen suiker hoor heel slecht

maar vanwaar komt die ms dan ? was 16j
 
Wat at je dan tot je 16e? Gewoon supermarkt of altijd al kokosvet enzo?

Olijfolie is niet goed om te verhitten, ZEKER wokken niet, véél te heet waar de olijfolie helemaal niet tegen kan.


dierlijk vet zou ook niet goed zijn voor de ms ?!

?? Weet je wel op wat voor forum je bent?

Ik denk het niet.

Dierlijke vetten bevatten de vet oplosbare vitamine A D E K, deze zijn belangrijk.
Hebben Verder ook een uitstekende samenstelling van omega, s .

Maar ik heb het idee dat je haast vegetarisch bent/ geweest bent.
 
nee supermarkt denk ik woonde nog thuis en met solo en soms olijfolie .

ik wok met kokosvet de goede van aman prada word vernoemd op de site van mike toch
 
nee supermarkt denk ik woonde nog thuis en met solo en soms olijfolie .

ok, ja en dat is nou net niet heel gezond te noemen.. Sorry.
Solo weet ik niet wat je er mee bedoeld.

Kokosvet is goed idd, ik zei van de olijfolie dat je daar niet mee wokken moet, helemaal niet verwarmen, alleen koud nuttigen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan