Moment van voedselinname

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
De laatste 2 weken merk ik dat ik steeds minder trek in eten heb.
In die zin dat ik mijn ontbijt vaak rond een uur of half 9 echt nodig had.
Nu heb ik tegen 12 uur tussen de middag nog steeds geen trek in ontbijt.
Ik ga dan toch maar wel eten omdat ik dan denk, je moet toch eten.
Normaliter eten wij Rond 18.00
Maar ook dan nog weinig trek.
Zijn er meer mensen hier die hetzelfde ervaren? Is het beter om desondanks wel vroeg te ontbijten ondanks dat de trek er nog niet is?
En dan ondanks geen trek toch maar een kleine lunch naar binnen te werken?

Drie keer per dag een maaltijd eten is best modern en ook niet per se nodig. Je kan prima proberen om eens een tijdje alleen te eten wanneer je trek hebt. Waar je wel op moet letten is of je geen gewicht verliest. Geen trek hebben kan namelijk komen doordat je goed gevoed bent, maar ook doordat je metabolisme op een laag pitje staat. In dat laatste geval gaat er blijkbaar iets niet goed in je lijf (mensen die ziek zijn hebben bijvoorbeeld vaak geen eetlust).

In mijn geval mag ik wel wat gewicht verliezen. Ik kom alleen maar aan bij mijn buik.
Als ik dit zo lees dan eet ik misschien wel gewoon teveel?
Ik ben altijd een beetje bang dat ik trek krijg als ik ergens anders ben en dan nog niet heb gegeten. Dus dan eet ik toch maar voor ik de deur uit ga.
Ik ga morgen eens proberen om het eten idd uit te stellen totdat ik wel trek krijg.
Misschien eet ik wel gewoon te veel

Binc ik heb geen zware botten, integendeel. Alles wat in het verleden teveel was ging op mijn buik zitten en afvallen lukte nooit. Met veel moeite altijd het gewicht onder controle gehouden, o.a. vasten/reinigingskuren gedaan. Nooit zwaarder geweest dan 75 kg, lengte 165 cm. Ik denk dat door constant niet te veel te eten mijn maag gekrompen is, dat lees ik ook wel eens dat dat kan. Ik ben nu snel vol, ik blijf op gewicht en afvallen gaat ook nu niet. Ik weeg nu 70 kg en ben daar wel tevreden mee.
Ik neem wel altijd iets te eten mee voor als ik lang onderweg ben. Ooit kreeg ik via ziekenhuis Thyrax (voor trage schildklier, 14 dagen genomen) ) en ik verloor plotseling moeiteloos gewicht.
Weet je hoe het met je schildklier is?

Dag Binc,

Toevallig stond gisterenavond hier een botten bouillon op het menu. Hier viel me op dat ik hierna ook een verzadigd gevoel had. Drink je voldoende water ? Had ik door alle drukte van inkopen en het onverwacht moeten zoeken naar nieuwe energievriendelijke vaatwasser toevallig niet gedaan. Na enkele glazen extra water en een goede nachtrust gaat het vandaag gelukkig goed.

Het komt erop neer dat de liter water van de BBB niet voldoende is en dient aangevuld te worden met sole of b.v. mineraal water tot minimale hoeveelheid van 2 liter per dag.

Uit je verhaal leid ik net zoals Liesje af dat het vasthouden van gewicht mogelijk duidt op een te trage schildklierwerking. Dit hangt mogelijk samen met een mogelijke overgevoeligheid voor (niet gefermenteerde) melkproducten, spinazie, soja of gliadine uit graanproducten.

Al gedacht aan een exorfinen-analyse ? Wij hebben deze onlangs geregeld voor 1 van de kinderen en moesten hierdoor voor 1 dag anders eten dan we gewend waren. Wees maar zeker dat we opvallend veel verschil qua energie (= veel minder dan gebruikelijk) merkten !
http://exorfinen-analyse.nl/portfolio-view/onderzoek-aanvragen/
http://exendo.be/wp-content/uploads/2013/07/Endorfine-deel-2.pdf

Dag vivianne,

Ik drink eerlijk gezegd helemaal geen 2 liter water op een dag.
Af en toe een glas met Citroen of idd een sole. Verder alleen botten bouillon en gember thee en als ontbijt mijn smoothie.
Maar dan kom ik niet aan 2 liter vocht per dag. Ook niet met het warme weer. Ik mis een dorst prikkel en neem het alleen voor de lekkerheid zeg maar.
Ik eet ook wanneer ik geen trek heb. Wat dat betreft zou hamster wel gelijk kunnen hebben.

Verder was alles voor wat betreft schildklier goed.
Ik had buiten alleen de tsh alles laten prikken.

Wat bedoel jij met mineralen drankje? Gewoon sole?

Verder voel ik mezelf oke.

Twee liter vocht is inclusief alle vocht dat in je eten zit. Dat je twee liter moet drinken is wat fabrikanten die mineraalwater verkopen van hebben gemaakt. Zo veel hoef je echt niet te drinken... Mijn ervaring is dat als ik veel suiker eet ik ook veel dorst krijg, anders is dat veel minder.

@ Binc

De schildklierfunctie kan het best gecontroleerd worden aan de hand van temperatuurtest.

Inderdaad was de 2 liter vocht het totaal van de bouillon, sole en (mineraal) water wat bij ons thuis Evian betekent.

Bijgaand nog interessante link van Rineke Dijkinga op het vlak van verband tussen schildklierwerking en hiermee samenhangende gezondheidsklachten. Hoe zit het met je seleniuminname trouwens ?
Het selenium kan je halen uit o.a. (geweekte) paranoten, vis en ook rozenbottels.
http://rinekedijkinga.nl/veelgestelde-vragen/schildklier,-voeding-en-leefstijl-bij-een-te-lage-werking.html
http://www.natuurdietisten.nl/news_article.php?cod=139

Ik dacht al, naast alles wat ik al neem nog 2 liter water drinken krijg ik er niet in.

Vorige keer had ik de temperatuur test 2 dagen gedaan.
3e dag liet ik even schieten doordat die pijn zo aanwezig was.
Vanmorgen wel temperatuur gedaan en dat was binnen de genoemde temperatuur. 36,6

Vis eet ik in ruime hoeveelheid en in mijn smoothie gaat normaal gesproken rozenbottel poeder.
Nu even niet zoals je weet omdat ik eerst de onderzoeken af wil wachten.

Ik neem wel gefermenteerde producten.
Ik moet wel zeggen dat ik sinds kort melk en yoghurt neem.
Maar zoals gezegd zijn mijn klachten wel minder geworden.
Ik merk dat als ik voor het slapen gaan warme melk neem met kaneel en vanille ik daar goed door slaap. En de volgende ochtend geen diarree heb. Wat eerst wel zo was. Ook neem ik nu geen enzymen en betaine hcl.
Ik heb jaren geen melk of yoghurt gebruikt. Voordat ik dat ging staken nam ik altijd wel melk. Uit de supermarkt destijds.
Ik heb vandaag pas om half 1 ontbijt genomen omdat ik eerder op de ochtend geen trek had.
Ik heb dus eens gedaan wat hamster zei.
Eerder nam ik wel al eten als ik nog geen trek had. Nu denk ik dat in dit geval dan dat ik wellicht meer voedsel nuttig dan dat ik verbrand?
Ik denk eerder dat ik te lang een tekort heb gehad.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.528
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan