Moeten we bang worden?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Jullie hebben denk ik allemaal wel eens gehoord van de organisatie Monsanto (ofzo). Nu willen ze ook in Europa doordringen. Ze hebben al aangeklopt bij Brussel. Nu las mijn vriend vanochtend in de krant dat ze de moestuintjes enz. willen verbieden. Daar zijn ze dus nu mee bezig. Dit is toch niet normaal. Hoe moeten we hiermee omgaan? wat kunnen we hieraan doen. Ik ben bang dat ooit in de toekomst het ons onmogelijk wordt gemaakt om ook biologisch en gezond te eten. Gelukkig weet ik van de hoed en de rand en ken ik al genoeg manieren om zo goed mogelijk te eten en dat je met weinig ook best veel kunt bereiken, maar moeten we ons zorgen maken?

 
Hallo Petra, tja, alleen als je nog je kop diep genoeg in het zand steekt, lukt het volgens mij om vol te houden dat dit geen bedreigende tendens is voor de mensheid als dat bedrijf de EU-regelgeving ook op dit punt kan gaan bepalen. Ergens las ik dat het wel weer mee zal vallen en dat particulieren wel gewoon zaden kunnen uitwisselen zolang het geen handel is. Maar goed, wat mij betreft is het een kwestie van tijd dat de zadenmarkt ingeperkt gaat worden richting de belangen van dit soort multinationals.

Wel vraag ik me wel af hoe de wind gecontroleerd wordt die zaadjes van het ene land naar het andere overwaait. Dus het kent toch zeker wel grenzen. Overigens heeft Monsanto zelf boeren aangeklaagd van wie hun zaad zich ging mengen met gmo-zaad: onder het mom van de aanval is de beste verdediging.

 
Als het allemaal niet zo onethisch zou zijn, zou je Monsanto nog bijna bewonderen om de inventiviteit. Ik ben allesbehalve fan van de manier waarop Monsanto te werk gaat, maar ik moet toch toegeven dat het Roundup vs. genetische manipulatieverhaal wél heel slim bedacht en uitgevoerd is. Ik doe het in ieder geval niemand na om eerst genetisch te manipuleren en vervolgens een precies passend zaad onkruidbestrijdingsmiddel te verzinnen.

 
Er worden wel meer mensen "wakker" nu Monsanto zich hiermee gaat bemoeien heb ik gemerkt. Dus wie weet, pakt het juist wel goed uit als er flink protest komt?

 
Interessant. Ben heel benieuwd wat hier uitkomt! Ondertussen geniet ik enorm van mijn eigen bio-tuintje! Of fruit nu goed is of niet, over een paar maanden oogst ik lekkere bio-aardbeien, en die ga ik met smaak oppeuzelen, evenals het andere zaaigoed. Monsanto bekijkt het maar, weg met die lui.

 
Quote:
Of fruit nu goed is of niet, over een paar maanden oogst ik lekkere bio-aardbeien, en die ga ik met smaak oppeuzelen


Vanmiddag nog aardbeien met slagroom op. Heerlijk en gezond!

Mike

 
Quote:
Intelligentie zonder enige vorm van ethiek is een zeer gevaarlijke vorm van krankzinnigheid. De complete academische wetenschap is gebaseerd op kennis zonder wijsheid:

https://www.fatsforum.nl/topic/waar...-is-van-het-probleem-en-niet-van-de-oplossing


Mike,

Op dit punt ben ik het gewoon niet met je eens - en dat ga ik waarschijnlijk niet worden op basis van dit verhaal. Het beeld dat ik van wetenschap heb, is veel genuanceerder dan jij hier en in het topic over wetenschap en intelligentie schetst. De discussie daarover laat ik achterwege. Ik heb niet de behoefte om je van de waarde van wetenschap te overtuigen - en ik ga het dus niet proberen ook. Hier hebben - en houden? - we gewoon een andere mening over.

 
Wetenschap kun je beter wetenschap noemen als er een goede intentie achter zit, anders kun je het beter parasietschap noemen.

Wetenschap zou juist gebruikt moeten worden om je wakker te maken, om je inzicht te moeten geven in de natuur van dingen. En er respect voor te hebben.

Wetenschap moet je leiden naar de waarheid.

Alles was er en alles is er, alleen de mens (sommige) wil er een duivelse wending aan geven, in plaats van zich erdoor te laten leiden en zich te laten opvoeden. Als ik morgen een wapen uitvindt waar ik miljardair mee wordt, maar ik zie ook wat voor leed dat het gaat veroorzaken, dan zou ik het voor mezelf houden, en niet maken. Dat is jezelf van binnen opschonen, en trouw blijven aan je innerlijk.

Een mens kan alles uitvinden, de vraag is wat doe je ermee. Dat kan een wijze les zijn, want na je overlijden leef je zo dat wat je wenst is er, je zal zijn waar je geest zich dan op richt. Nou dan leer a.u.b. van tevoren beheersbaarheid.

En wijsheid moet verweven zijn met liefde anders is het een dolende kracht.

Net zoals liefde ook verweven moet zijn met wijsheid.

Wetenschap moet niet het doel op zich zijn, maar een wegwijzer of pad naar de waarheid.

 
Als een Karma boemerang, Monsanto gaat oogsten wat het zelf gezaaid heeft.

Maar intussen tijd zijn dan wel al veel mensen de dupe ervan geworden.

 
zo inventief is die Monsanto niet. Ik las een tijd geleden (misschien bij Niburu) dat er in Amerika allemaal proefvelden liggen met Monsanto zaaigoed en wat bespoten wordt met het daarvoor bestemde Roundup. De onkruiden worden resistent en inmiddels hebben ze te maken met Ganzevoet die 2 meter hoog wordt, wat normaal een plantje is van 15 a 20 cm?!

Wij hebben ook een tijdje gespoten met Roundup :oops: onze terreinen staan steeds vol met onkruid (autobedrijf), maar er is meer onkruid nu als we ooit gehad hebben, het helpt dus niet.

Voor Monsanto handig als het resistent wordt, mensen gaan steeds meer spuiten, dus kassa.

Voor jullie beginnen te schreeuwen :wink: er wordt niet meer gespoten, maar ik weet niet hoe we het op moeten lossen. Ik heb geen geld (voor extra hulp) en geen tijd.

Iemand een slim idee?

 
Ik vroeg over de heermoes omdat dat een onkruid is wat gif uit de grond opruimt. Hoe meer vervuiling, hoe meer heermoes er groeit. Niet handig als het overal staat, dan is misschien de tip van joy een goede ;-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan