Moet de levertraan nu worden weggegooid.

G

Guest

Guest
Mijn ouders hadden begin juni 3 flessen levertraan met boterolie besteld.

Nu vroeg ik begin juli of ze al begonnen waren met de levertraan en mijn moeder zei dat ze het vreselijk vond stinken.

Ze waren net in Spanje geweest en daar was het natuurlijk ook een stuk warmer maar bleek ook dat ze de flessen buiten de koelkast bewaarden. (1 flesje was mee naar Spanje die open was

Ze hebben ze gelijk koud gezet.

Ik neem aan dat de open fles weggegooid kan worden maar hoe zit het met de 2 flessen die nog dicht waren. Ik heb vitavie al gemailt maar krijg geen antwoord dus probeer het hier even.

 
Hoi Debsy,

De fles die reeds open is zou ik voor de zekerheid weggooien, omdat omega-3 vetzuren snel ranzig kunnen worden. Zeker in een warm klimaat. De twee flessen die nog dicht zitten niet hoor. Even kijken hoe ze het vroeger deden gedurende het fermentatieproces : http://www.goo.gl/gW5UX. Hadden ze ook geen koelkast toch ?

 
Voor je eigen gevoel zou je de open fles weg kunnen gooien maarrr: gefermenteerd spul fermenteert bij de juiste temperaturen gewoon verder. Het lijkt me dat dat niet zo snel bederft. De dichte flesjes kun je sowieso nog gebruiken.

Hilda

 
Hallo Micave, ja dat staat ook op de beschrijving.

Na eerste openmaking in de koelkast bewaren.

Zie onderaan het potje, na Historical Sacred Food: Refrigerate After Opening.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.781
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan