moderne media

Dirtsa

New member
Ben wat dingen aan het uitzoeken mbt mobiel internet. Overweeg om of op mijn telefoon internet te nemen (dan zal ik een andere telefoon moeten nemen, want deze is niet geschikt voor internet) of de aanschaf van een tablet.

Dit laatste lijkt me ook wel erg fijn, meer beeld en misschien makkelijker om mee te werken.... Ik ben nml vaak op internet bezig, vind het heerlijk om te lezen en surfen!

Maar, heb er helemaal geen verstand van! (voel me echt dom op dit gebied)

Wie van jullie heeft er ook een tablet? of mobiel internet en kan me wat tips geven.. wat is fijn? welke abb.?

 
Onze zoon is helemaal vastgegroed aan zijn i-pad, maar dan wel thuis, dus met draadloos internet. Ik heb geen idee hoe dit met telefoons zit, wel eens gehoord dat dit behoorlijk in de papieren kan lopen.

Ik heb zelf nog een nokia van 6 jaar of zo oud, misschien nog wel ouder. Niet kapot te krijgen :wink:

Ik wil niet meer functies als bellen en sms en. De rest is mij veel te ingewikkeld.

 
hihi,

zo'n telefoon heb ik nu ook: kan alleen maar bellen en smsen. Heb nu een zeer goedkoop abb. maar kom er eigenlijk maandelijks wel overheen, terwijl ik echt niet veel bel!

Ik wil ook niet maandelijks heel veel betalen, dus zou dan vooral i-netten in wifi omgevingen (op het werk en thuis)

Een telefoon abb van 40 euro vind ik echt absurt!

 
welk abb heb je nu ikke?

Ik heb ook een oude nokia. Ik heb T mbile mmaar wil iets goedkopers.

Ik vind de straligsproblematiek ook onzeker, daarom wil ik uit principe geen telefoon met internet en de redenen die Dirtsa noemt.

 
ik heb ook T-mobile nu, betaal abb van 7,50euro. Dit ging lange tijd prima omdat we familie erbij hadden, met thuis belde ik dan gratis. Sinds dit eraf is (en ik vaak met mijn ouders bel) kom ik standaard over deze bundel heen en moet dan veel bijbetalen!

Vandaar mijn zoektocht naar wat anders..

 
ja zou kunnen.. maar wil liever alles op 1 telefoon, betaal je toch snel ook alweer 10 euro abb kosten voor

 
Wij hebben een iphone met tmobile abonnement van 25 euro.

Is inclusief internet. Gebruiken we ook als navigatie, zowel met de auto als lopend in bijv. een stad.

Werkt prima.

 
Dat valt dan erg mee! De meeste acties zijn de eerste zoveel maanden 20 a 25 euro, maar na 6 of 8 maanden betaal je dan minsten 40 euro!

Weet niet goed of apart een telefoon kopen dan niet gunstiger is, met een sim-only abb.

 
Zelf heb ik sinds ik verhuisd ben een vaste telefoon, omdat ik dan 's nachts mijn mobiele telefoon kan uitzetten (straling, gestoord worden) en toch bereikbaar ben. Slechts een handjevol mensen heeft mijn vaste nummer, en die mensen weten dat ik in principe na 20.00 uur niet meer gestoord wil worden, omdat ik dan zomaar eens zou kunnen slapen. Geen idee of het werkt, maar ik heb zo'n telefoon met verminderde/geen straling ("Eco Dect Plus"). Ook mijn draadloos internet gaat 's nachts uit.

Op mijn mobiel heb ik sinds 2 maanden internet en vind het persoonlijk echt wel handig. Zelf heb ik een Vodafone-abonnement van 17,95 met 500 mb internet en 180 belminuten/sms'jes + gratis toestel. 40 euro per maand vond ik ook absurd en dit vond ik een prima aanbod. Heb niet de nieuwste/meest luxe telefoon, maar het ding belt, sms't en internet. Voor mij is het prima zo. Overigens zit ik met mijn telefoon zo veel mogelijk op (gratis) draadloos internet ipv op mijn bundel: thuis, op school, in de trein. Mijn internetbundel krijg ik dan ook never nooit op.

Er was ook een goedkopere versie (120 minuten/sms'jes + 250 mb) voor 14,95. Op zich was dat voor mij meer dan voldoende geweest, maar ik kon daarbij alleen kiezen uit een toestel waarover ik minder positieve verhalen had gehoord. Daarom toch een iets grotere bundel. Uiteindelijk bel ik nu dus nog altijd met mijn mobiel, omdat ik mijn belminuten anders niet op krijg ;)

 
oeps.. heel veel getypt en weg was het!

Nog een keertje,

@pinklady, welke telefoon heb jij?

Ik overweeg óf een luxe telefoon waarop ik fijn kan internetten óf een wat minder luxe tel en een tablet erbij..

Heeft er iemand hier een tablet? hoor er verschillende verhalen over en heb er zelf nog nooit mee gewerkt. Is het typen wel fijn op zo;n ding?

 
Een Samsung Galaxy Ace. Ben er op het moment niet zo tevreden over, hij doet erg vervelend. Weet niet of het aan het soort toestel of aan deze telefoon ligt. In ieder geval moet ik hem wegbrengen...

Zelf heb ik geen tablet, maar ik zie eerlijk gezegd het nut er niet zo van in als je een laptop en een telefoon hebt, waarop je apps kunt gebruiken. Sowieso zou ik geloof ik eerder een minilaptop dan een tablet kopen...

 
Die heeft mijn zus ook (galaxy ace), balen dat je hem weg moet brengen zeg!

Heb dat idd eerder gehoord: een minilaptop nemen,

eens even uitzoeken nog..

 
@pinklady

zo bekeek/bekijk ik het eigenlijk ook. Ik heb een smartphone en een laptop dus dat is eigenlijk ook prima. Maar het fijne van een tablet is dat het zeer handzaam is. Het kan wel 6-9 uur lang actief op accu werken. Plus als je in de bank hangt ofzo is een laptop soms weer te groot of omslachtig om iets op te zoeken en kan dus een tablet wat praktisch zijn. Maargoed waar praten we over, kleine luxe probleempjes en op dit moment heb ik geen geld voor een tablet dus ik heb er ook geen 1. Misschien in de toekomst dat ik er nog is één aanschaf maar het staat nog niet op mijn lijstje.

Laatst iemand nog een tablet geadviseerd aan een ouder stel (65) ipv een laptop. Ze doen zulke simpele dingen dat ze genoeg aan een tablet hebben en ze hadden nog een ouder werkende pc. Dan zijn ze uiteindelijk nog goedkoper uit ook ;-)

 
is een tablet dan goedkoper dan een mini-laptob, volgens mij maakt dat elkaar niet veel, of is de tablet zelfs duurder?

@caveman

Jij ook een smartphone, welke heb je?

 
Over moderne media gesproken: als iemand van julli handig is met computers: windows van microsoft heeft veel concurrenten van betere kwaliteit van de markt afgedwongen en zo goed is windows niet: mijn computer werd er steeds trager door.

Nooit geen windows meer voor mij als het ff kan.

Ik heb nu een "open source" besturingssysteem dat "ubuntu" heet op mijn computer.

Het is gratis itt windows en het is meer ingesteld op het idee van een vrij internet.

Echter overigens de meeste computers die je koopt die hebben microsoft windows er standaard opzitten, al betaal je daar toch voor.

Ubuntu draait niet zomaar op willekeurige computers.

Best is volgens mij een ibm-computer (thinkpad) of ook op een lenovo-computer (een bijmerk van ibm): deze heb ik in mijn woonplaats voor een vrij lage prijs kunnen kopen: tweede hands: maar wel met een jaar garantie.

Hier heb je een youtubefilmpje waar je kunt zien dat de laptop een crashtest goed doorstaat: &feature=related (voor belangrijk want ik heb mijn vorige meerdere malen per ongeluk laten vallen: ik sleep mijn laptop door het hele huis heen): er zitten soort airbags in de laptop als ik het goed heb begrepen.

Ubuntu is een snel besturingssysteem en nog een voordeel: geen virus op je computer omdat de meeste virussen ingesteld zijn op windows en dus ook geen antivirusprogramma nodig.

Nadeel bij bijv. uitzendinggemist met ubuntu is dat je de standaardinstellingen moet veranderen naar een ander programma dan dat zij voor je uitkiezen.

 
Ach, misschien ben ik gewoon ontzettend hardleers, maar ik zie gewoon het voordeel van een tablet t.o.v. een 10 inch laptop niet.... Echt niet. Handzamer is het niet, functioneler ook niet en duurder al helemaal niet (sterker nog: volgens mij heb je 1,5 minilaptop voor het geld van 1 tablet en dan heb ik het nog niet over een iPad).

Misschien omdat ik nog nooit een tablet in mijn handen heb gehad.... Maar ik vind het zo'n onzin.

 
haha, duidelijk! Ik denk dat je misschien wel gelijk hebt, het typen erop is natuurlijk moeilijker. Kan niet met 10 vingers blind...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.817
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan