Mittelschmerz

zirus

New member
Ik had van het weekend vreselijk buikpijn en was naar de eerste hulp. Dit had ik ook in augustus (durfte ik niet naar het ziekenhuis) maar mijn huisarts zei de volgende keer wel doen. We dachten toen aan een darmonsteking - lichte ontstekings factoren in het bloed.

Maar goed nu blijkt dat het ovulatie pijn is/was. Ik heb idd al de afgelopen 2 jaar bijna elke maand 2 periodes van krampen - meestal 1 dag halverwege en 1 dag voor de menstruatie dat ik niet kan lopen van de pijn. Nu en in augustus was het 3 dagen zo heftig.

Heeft iemand een idee wat de onderliggende oorzaak is? Of tips om het minder heftig te maken? Mijn dieet is niet echt anders geworden. Ik ben wel minder gaan sporten sinds augustus. Ik gebruik geen anticonceptie pil, maar heb voor 6 maanden een spiraaltje geprobeert om de klachten te verhelpen - het werd niet minder, maar alleen onvoorspeelbaar - die is sinds februari er weer uit.

 
Claireelis, wat een ellende voor je!

Helemaal naar die eerste hulp.

En je bent volgens mij al niet snel iemand die moord en brand schreeuwt.

Die darmen en de vrouwelijke geslachtsorganen: het licht allemaal zo dicht bij elkaar.

Bij een iriscopie was het bij mij ook onduidelijk of het nu mijn eileider was of de darm die aangedaan was of allebei (endometriose?).

Meerdere malen zijn bij mij cystes op de eileider gespot op echo´s en vervolgens slonken ze weer.

1x geslonken na een serie acupunctuursessies.

Ik wilde een second opinion en bij die second opinion was de cyste op de eileider ineens weg.

Tussendoor dus die acupunctuursessies gehad.

De onderliggende oorzaak is denk ik: vergiftiging in het lijf (hypofyse?) hetgeen hormoonverstoringen veroorzaakt.

Pas zijn die hormoonverstoringen in mijn lichaam ook netjes met bloedtesten vastgesteld.

Maar niet dat de arts vervolgens met oplossingen komt!

Die menstruatiekrampen, daar had ik eerder veel meer last van.

Ook het plat moeten de eerste dag.

Nu heb ik nog wel soms/vaak de eerste nacht van die verschrikkelijke krampen.

Afgelopen weekend ook ineens dat ik wakker werd en het leek alsof ik een kind moest gaan baren zo´n pijn (stel ik me dan voor).

Ik ben nu al meer dan een jaar bij een resonantietherapeut in behandeling.

Het heeft geholpen de cyste op mijn eierstok te doen knappen (dit is nu de tweede keer), maar ik heb nog steeds wel pijn met de menstruatie.

Tja er is nog veel restauratiewerk te verrichten bij me.

Reiniging is de oplossing zou ik zeggen.

Stoppen spiraaltjes ook de menstruatie?

In elk geval is het belangrijk wel te blijven menstrueren: de menstruatie is belangrijk voor je reiniging.

Het is een extra uitlaatklep die vrouwen hebben om afval af te voeren.

Ik zie bij mijn twee zussen, allebei ouder, dat zij in de overgang extra problemen met de klieren krijgen (vertraagde schildklier, alvleesklierproblemen, bijnierproblemen).

Ik ben gewaarschuwd dat ik voor die tijd mijn problemen zoveel mogelijk moet zien op te lossen.

Reiniging.

Ik wil het serieus aanpakken.

 
@lievergezond bedankt voor je reactie een meelevend verhaal! ik denk dat je gelijk heb dat reiniging de oplossing is.

spiraaltjes met hormonen zoals mirena (dat wat ik had) hoort de menstruatie te stoppen. bij mij was dat niet zo en had ik ook nog eens bloedingen tussendoor en net zo vaak krampen. ik denk dat zoiets eigenlijk geen goede oplossing is.

serieus aanpakken die reiniging - ik doe met je mee :)

 
Bedankt voor de link! Ik ga eerst zorgen dat ik de juiste diagnose heb zodat ik goed weet waar ik tegen "vecht". Dan ga ik een schoonmaak plan maken ;) Maar voorlopig blijf ik op mijn huidige kors: paleo/gaps dieet (zonder fruit/honing), magnesium en vit C supplementen en proberen goed te slapen, niet te stressen en wat te bewegen. En jij?

 
Hoi Claireelis, wat ik nu doe:

Reiniging: 2 x pd 2 koffieklysmarondes (a 70 gram per 2 rondes), tine van der maas detoxprotocol: 3 citroenen, 9 tenen knoflook, 6 druppels etherische cumandaolie, 3 stukjes gember, mariadistel.

Lymphomyosot (onderdeel van de zogeheten triaskuur van Heel: mijn natuurarts raadde het me aan, maar mijn energetisch therapeute zei dat ik alleen lymphomyosot maar hoef/moet nemen: die andere twee voor de lever en de nieren -hepeel en reneel- zijn nu slecht voor me, maar ik werk ook hard aan die andere twee typen organen al)

Chanca piedrathee - voor de nieren - maar helpt ook tegen leverstenen;

Supplementen: antilymemiddelen (cats claw, kaardeboltinctuur, systemische enzymen serrapeptase en lumbrokinase), maquibespoeder (vit c), biergist, q10, pancreasenzymen, vit d3, juiceplus, multivit, boterolie en levertraan.

Voeding: in elk geval 1 x pd vette kwark met lijnzaadolie en kokosvezels;

Daarnaast nog een dinerachtig iets met vet - bijv creme freche -gekookte groente, vette vis of vlees en iets van koolhydraten erbij : graan .

En elke dag minimaal 4 paranoten voor de seleniumhuishouding.

Ozoneigenbloedtherapie: nu 3 x gedaan: streven is 5x alles bij elkaar.

Daarnaast zelf ook slapen in geozoneerde lucht.

Beweging : ieks! haha, niet mijn beste punt sinds ik chronisch vermoeid ben.

Zolang mijn lichaam, mijn beste aangever, mij zegt dat het niet goed is, luister ik het liefste naar mijn lichaam.

Ik hoor het wel weer van mijn lichaam als het anders is:)

Ik was wel eens een fanatiek sporter trouwens, maar toen ben ik ook ingestort.

Ik was toen te gejaagd, niet raar.

3 jaar later werd ik chronisch ziek.

Die instorting (van ineens niet meer sporten) was een voorbode.

 
@lievergezond

elk geval 1 x pd vette kwark met lijnzaadolie en kokosvezels;

Ben erg benieuwd welke kwark je neemt? is deze biologische en met biogarde cultuur? Ben nu zelf aan het proberen geitenjoghurt te nemen. Weet nog niet zo goed of het me helpt of juist tegenwerkt (kwa spijsvertering) maar probeer dit de komende tijd te voelen :(

Het zelf maken van jpghurt vind ik nog wat teveel werk..

Wat betreft menstruatie.. ik ben al vanaf mijn 18de niet meer ongesteld. Dit kwam door de AN en is sinds die tijd niet meer uit zichzelf teruggekomen. Natuurlijk is het niet erg om geen last meer te hebben van de maandelijkse ellende, maar ja het hoort natuurlijk ook niet zo!

 
Het betekent drie dingen:

- Je bent hormonaal verstoord.

- Je bent onvruchtbaar, omdat je te zwak bent om nazaten te produceren.

- Je hebt geen maandelijkse ontgifting en houdt dus teveel rommel binnen.

Voor jou is dus het nodige werk te verrichten, te beginnen met gewichtstoename!

Mike

 
Ik denk zeker dat het te maken heeft met gewicht en vetmassa. Misschien een soort bescherming van lichaam, die wanneer het gewicht onder een bepaalde grens komt, ophoud met uitscheiden (menstrueren).

Je verhaal over ziek zijn raakt me, in mijn ergste AN-periode ben ik geen moment grieperig geweest, zelf jaren erna nooit ziek.. tot vorig jaar: heel heftig griep, koortst en ontstekingen..

Eigenlijk zou ik dus moeten juichen :)

 
Dat moet je zeker. Mensen zouden ziekte moeten omarmen i.p.v. onderdrukken. Het is een zeer belangrijk ontgiftings- en uitscheidingsmechanisme. Beter eruit dan erin!

Mike

 
@ikke ik was na het ziekworden na een tijdje ook niet meer ongesteld. dit duurde 4 jaar. er werd gedacht dat ik onvruchtbaar was, maar na een antibioticakuur (2 jaar geleden) tegen de parasiet en toen werd ik weer regelmatig ongesteld. dus het kan terug komen. ik hoop het voor je want het betekent dat je gezonder wordt :)

 
@ Claireelis: over je vraag:
Quote:
is deze biologische en met biogarde cultuur?


Ik neem als het om zuivel gaat de demeter.

Het is biogarde die ik nu heb.

Ik heb nu de blauwe volle kwarkvariant.

En als deze er niet is dan ga ik voor de duurdere variant in wat hogere potjes ook van demeter: boeren volle kwark van loverendale is dat.

Voor het budwigdieet heeft kwark de voorkeur (boven yoghurt, geen idee waarom het zo is).

Er ligt een hele wetenschap aan ten grondslag:

http://www.alternative-cancer-care.com/Johanna_Budwig_Cancer_Diet.html

Quote:
What has also recently become apparent is just how important the cottage cheese is in the Johanna Budwig Diet. Not only does the cottage cheese make the flaxseed oil water soluble to re-oxygenate the body’s cells to prevent cancer mutations, it contains two ingredients that fight cancer in the best possible way.

The first ingredient is sulphur. Sulphur helps to detoxify the body and prevent the growth of cancer cells. According to the National Cancer Institute sulphur compounds make cells vulnerable to the stress created by products of cell division. Because cancer cells divide very quickly, they generate more stressors than most normal cells. Thus, cancer cells are damaged by the presence of sulphur compounds to a much greater extent than normal cells.

The other important ingredient in the whey (the liquid part) of cottage cheese, is dextrorotatory lactic acid. This positive form of lactic acid – when given in high doses - normalizes the cell’s pH to healthy levels of around 7.4pH. Normalizing pH of the body’s cells is critical in cancer recovery. [See: pH and Cancer]

Secondly, normalising the pH balance also stimulates adrenaline production, preventing a build up of glucose in cells. Preventing this glucose build-up in cells is critical in cancer recovery, as viral-bacterial-yeast-like fungus feed on and ferment glucose, breaking the cell’s Krebs (oxygen) cycle, causing cells to mutate into cancer cells.

Thirdly, dextrorotatory lactic acid of the whey in cottage cheese neutralizes the toxic, levorotatory lactic acid of the tumour into a non-toxic, racemic form. This is of utmost importance, as it removes the stimulus for an increase in the cell division rate.

Fourthly, the whey of cottage cheese has powerful anti-microbial and anti-viral properties. Lactoferrin and lactoferricin in whey inhibits bacteria, yeast, fungi, and parasitic protozoa. As normal cells lose their ability to exchange oxygen due to the presence of viral-bacterial-yeast-like fungus - causing them to mutate into cancer cells - killing these microbes is also paramount in cancer recovery.

Finally, the whey of cottage cheese stimulates the growth of various cells of the immune defense system including lymphocytes, macrophages/monocytes, humoral immune response, and antibody response.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.751
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan