misselijk

auw, dat komt aan. zal de bedoeling ook wel zijn.

de dag dat ik hier begon te lezen heb ik mijn voedselpatroon onmiddellijk omgegooid, zonder veel rem erop, zeg maar. maar goed, ik ga wel aan het uitproberen. zat vannacht met flauwvallend kind nadat hij diarree had dus eerst maar eens kijken wat er wél in blijft zitten bij hem.

 
Het is niet de bedoeling om je omver te blazen, het gaat om het doorzien van je eigen patronen, zodat je ze kunt doorbreken. Niet iedereen kan mijn rechtstreekse stijl op de juiste waarde schatten. Ik vond deze woorden van painless laatst wel gaaf om te lezen:

Quote:
Als je genuanceerde uitspraken wilt, moet je niet bij mij zijn.

Hoort bij eigenwijs zijn.


Ik ben niet zo van zachte heelmeesters, stinkende wonden.

Mike

 
Wendela, wat jij schetst, deed en doe ik ook regelmatig. Wat dat betreft ben ik ook nog zoekende (en dat ben ik al 3 jaar), maar heb ik nu eindelijk de eerste echte knoop doorgehakt. Ik ga ergens beginnen en als dat echt niets blijkt op te leveren, zoek ik verder. Misschien moet je er wel aan toe zijn om knopen door te gaan hakken, maar misschien helpen de vele verhalen jou op het forum je wel enigszins.

 
Wendela, het is voor jezelf al niet zo gemakkelijk, maar je kind wat ziek is is nog moeilijker. Toch is de enige manier om hem te helpen zijn voeding.

Stapje voor stapje,begin 's morgens met de sole in een glas water, niet teveel, even laten wennen, klein theelepeltje in glas water, met H202 druppeltjes, de 3% eerst.

Na uurtje geef je eigen gemaakte yoghurt, met eventueel wat boekweitvlokken.

Tussen de middag geef je pannekoek( van boekwijt/gierstmeel, met ei en melk en ghee erdoor), of kefirsmoothie.

"s avonds, 's avonds lekker vlees met groente, eventueel rijst of quinoa. Of bouillon.

Voor het slapen nog glas water met wat sole.

Je kunt best uitleggen waarom het water zo gezond voor hem is, en ik denk dat de smaak van het zilte heel snel gaat wennen.

In het scd kookboek staan nog wat lekkere recepten voor kinderen.

http://scdiet-kookboek.tripod.com

Mijn man heeft deze voor mij uitgeprint en ingebonden, en staat bij ons op het aanrecht.

Hier staan ook crackers in, en muffins, gemakkelijk om mee te geven naar school/traktatie.

Allemaal glutenvrij en gemakkelijk te maken.

Lekkere kokosbroodjes voor bij de soep bijvoorbeeld.

de lever/galthee met gember vind ik niet bitter, maar je zou er nog wat honing door kunnen doen.

 
mike, ik was niet van plan me zomaar omver te laten blazen, bijnieruitputting of niet. als ik niet serieus van plan was de koe bij de horens te vatten had ik de laatste twee weken niet zoveel tijd besteed op dit forum. die chaos in het hoofd herken ik heus, maar na jaren en jaren op een heel ander spoor gezeten te hebben was het verhaal bijnieruitputting (met al zijn consequenties) best even een schok. ik had echt wel een paar dagen nodig om over een berg schuldgevoel heen te klimmen en nu het verhaal ook direct mijn jongetje lijkt aan te gaan voelt dat gewoon best klote. liefst doe ik dan ook alles in één klap radicaal anders, koop de biowinkel leeg, gooi de nachtschades weg en ban futinezuur...en zit na een week met een heel ziek kind die al dat kostbare vet er onmiddellijk week uitgooit aan alle kanten.

dus dat ik proactief moet worden en knopen moet doorhakken, dat viel even niet zo lekker. wat niet wil zeggen dat ik niet zie en waardeer wat je doet. ik voelde me al enigszins bezwaard om vragen te stellen, alsof ik die eerste leverreiniging al achter de rug moest hebben. en zo snel ga ik niet. ik motiveer mij wellicht wat anders dan anderen dat doen, maar als ik iets echt wil dan doe ik dat ook.

work in progress dus.

dirtsa, bedankt voor de tips. morgen meer, nu snel naar bed!

 
Het gaat niet om schuldgevoel maar om kennis. Voorheen ontbrak de kennis en was je dus onwetend. Je kunt niet schuldig zijn aan iets wat je niet weet. Nu je wel over die kennis beschikt, kun je op basis van verantwoordelijkheid betere keuzes maken.

Mike

 
Mus, hoe gaat het nu met jou en je zoon?

Ik zit momenteel in de fase waar jij toen inzat! Hoor graag je verhaal

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.227
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan