misselijk uit het niets

simone

New member
Hallo,

Al een hele tijd niet gehad maar herkent één van jullie dit:uit het niets kan ik ineens heel misselijk worden en dan trekt dat meestal binnen 5 á tien minuten weg. Zonder enige aanleiding. Voorheen had ik dat vaker, daarna is het wat minder geworden maar nu is het weer een beetje terug. Heeft dat iets met stress te maken of zo?

 
ik herken dit.. Ben erachter dat ik het ook krijg na het eten van teveel zout (als ik uitschiet met de zoutpot :) ) ...

Het trekt wel vanzelf weer weg idd..

 
Tja, ik word misselijk als ik een maaggriep heb: althans dat blijkt dan achteraf.

Ik krijg het van ascorbinezuur (kan mijn maag niet aan) en van bacterien en viri die mijn maag ook niet aankan (bijv na het drinken van rauwe melk).

 
Misselijkheid zonder duidelijke aanleiding - ik heb het ook - wijt ikzelf aan een stagnerende spijsvertering. Halfbakken bijnieren, gammele lever, verstopte galkanalen en meer van die ongein.

Dus stress kan kloppen, dat onderdrukt sowieso je spijsvertering. Ook bij gezonde mensen.

Een prikkel vanuit je centraal zenuwstelsel kan ook voor misselijkheid zorgen maar die is ook weer gebaseerd op stress - bijnieren - cortisol - vertraging metabolisme. Als je dan nog ergens hoog in je darmen voedsel hebt zitten gaat dat wringen. Óf het is gewoon een seintje: 'don't eat, I'm busy!' Je ziet dat bij kinderen veel duidelijker. Zij zijn daar nog primair in, hebben een beter contact met hun lichaam en de signalen die het geeft.

Hilda

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.546
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan