Misschien een rare vraag

Food en Mood

New member
Vandaag kwam ineens een vraag bij mij op. Ik hoor en lees zo vaak dat rauwe melk volwaardige voeding is waar alles inzit en dat een mens op rauwe melk zou kunnen leven.

Is vlees dan eigenlijk wel zo hard nodig? Ik merk namelijk nog steeds aan mezelf dat vlees niet zo goed "valt" bij mij.

Sinds ik WAP heb ik weer veel last van mijn gewrichten, vochtophoping enkels,jeuk over heel mijn lijf waarbij ik mijn huid open krab, flinke wallen onder mijn ogen. Eigenlijk alles waarvan ik ook last had voordat ik met vlees ben gaan stoppen/drastisch minderen.

Daarna ging het hartstikke goed.

Maar ik wil ook geen tekorten oplopen.

Als ik voldoende rauwe melk zou drinken loop ik toch eigenlijk geen tekorten op als rauwe melk volwaardige voeding is?

 
F&M,

Dat dacht ik als vegetarier ook, maar toen ik in 2009 definitief besloot om geen vegetarier meer te zijn en na 19 jaar weer vlees op het menu zette, merkte ik dat er wel degelijk bepaalde voedingsstoffen in vlees zitten die rauwmelkse zuivel niet bevat. Jij doet er dan ook veel verstandiger aan om je vlees zo vloeibaar mogelijk tot je te nemen, in de vorm van soepen en stoofpotten. Vermijdingsgedrag leidt alleen maar tot verdere verzwakking!

Mike

 
Ongeacht of melk wel of geen volwaardige voeding is: het feit dat je deze klachten krijgt na het eten van vlees, geeft m.i. aan dat je het onvoldoende verteert en dat er dus werk aan de winkel is m.b.t. je spijsvertering en (met name) je bijnieren.

 
Maar dan kan je een melkkuur in combinatie met sole en appelazijn toch wel gebruiken om je lichaam even rust te geven en je maagzuur te versterken? En dan na een week ofzo weer gewoon gaan eten.

 
Dat is zeer zeker een goede optie. Het sleutelwoord is: vloeibaar. Hiermee ontzie je je spijsvertering, zodat deze kan helen op basis van vloeibare, zeer voedzame voedingsstoffen.

Mike

 
Weekje kuren met veel appelazijn (en sole), grote leverreiniging en je bent weer helemaal bovenjan! Zo werkt het niet helemaal, maar je miet ergens beginnen. Gezellig mt z'n allen aan de grote leverzuivering :lol:

 
Het schijnt dat ik toch niet onder die leverzuivering uitkom, bah, ik voel weerstand.

Eerst maar eens alles vloeibaar.Dus als ik veel beestenbottenbouillon eet zit ik voorlopig ook even goed?

Ik zit al flink aan de sole en appelazijn, smoothies e.d

Bedankt voor jullie antwoorden. Hebben alle mama's een fijne moederdag?

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/05/12/fijne-moederdag/

 
Food en Mood,

Vanwaar de weerstand?

Laat je niet ontmoedigen door verhalen over misselijkheid of anderszins.

Je hebt twee kinderen op de wereld gezet. Vergeleken daarbij lijkt mij een leverreiniging een peulenschil.

Zet 'um op!

 
Food en Mood,

Ik kan het idee van weerstand begrijpen, ook al weet ik niet precies waar jouw weerstand 'm in zit. Althans, ik heb ook heel erg lang weerstand gehad. En toen ik mezelf eindelijk zover had dat ik het dan toch maar een kans wilde geven, ging het ook mis - en bevestigde ik dus mijn weerstand. Een heleboel maanden later ben ik toch weer begonnen en ik heb er echt geen spijt van. Weerstand heeft plaatsgemaakt voor enthousiasme en ik vraag me oprecht af waar die weerstand destijds vandaan moet zijn gekomen. Doe gewoon gezellig met ons allemaal mee. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Oók bij de leverreiniging :)

 
Ik ben ontzettend goed in het vergeten van ongemak en pijn. Als t weg is, is t ook echt weg en over. En wat is het ergste geval je een paar uur niet lekker voelen? Het overgrote merendeel van de zuiveringen zijn bij mij met groot gemak gegaan en t enige waar ik tegenop zag was de wekker die om 6 uur afgaat. En ook dat viel iedere keer weer mee.

 
Ik herken dat wel Foof en Mood bij mij is het ook een stukje angst.

Mijn verleden qua ziek zijn en "pech" hebben gaf mij het gevoel dat ik altijd de hoofdprijs kreeg, bij die 3 -5 % hoorde die het kon overkomen, de bijwerkingen die bijna tot niet voorkomen had ik wel enz.

De angst dat het problemen gaat opleveren of er een steen vast komt te zitten enz.

Met angst voor starten is niet goed denk ik, je moet er aan toe zijn.

Dat moment komt vast............ vertrouwen in jezelf.

 
Bedenk dat je niet alleen bent in deze he! Er is bijna altijd wel iemand actief op het forum om je door een lastig moment heen te helpen (kijk maar naar mijn laatste reiniging) en anders mogen je altijd mijn mailadres vragen aan Mike of Poekie. Kunnen we telefoonnummers uitwisselen en wil ik best stand by staan om je de zuivering door te helpen. Maar echt waar, angst is een slechte raadgever!

 
F&M mijn steun heb je, dat weet je, ik kom ook midden in de nacht naar Heerlen als het moet (tatuu tatuu). Uiteraard alleen als je er zelf aan toe bent.

 
F&M, alleen jij kunt jezelf over die weerstand heen helpen. Plan het gewoon in en onderga het, je verwacht het ergste dus het kan alleen maar meevallen, toch?

Wie weet wat het voor je gaat betekenen. Zal wel een mooi verhaal opleveren op je blog. :mrgreen:

Dus als je een schrijversblok hebt kun je ook de leverreiniging doen, heb je meteen een 'mooi' onderwerp.

Lia

 
Brrr... ik ben ook bezig met de zes dagen voorbereiding voor de leverreiniging. Ook ik vind het een beetje eng, maar weet dat het een win situatie zal zijn!

Ik drink elke ochtend een glas sole met appelazijn. Is dit voldoende om de (eventuele) stenen wat zachter te maken?

 
FloortjeL,

Andreas Moritz raadt 4 eetlepels appelazijn aan per dag verdeeld over 4 glazen water.

 
Bedankt voor het aanmoedigen. Maar ik zie al groen als ik er alleen al aan denk dus zoals Rateltje al zegt: Het moment dat ik eraan toe ben komt vast.....nu alleen nog het vertrouwen in mezelf :mrgreen:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan