Minderwaardig voelen - schildklier -bijnieren?

Rateltje, ik zit op dit moment met je mee te janken. Wat een herkenning. Mijn vingers jeukten gisteren al om op Angela's post te reageren, maar een stemmetje in mijn hoofd hield me tegen en zei "wie zit daar op te wachten". Ik zoek al mijn hele leven naar erkenning en waardering maar had nooit het gevoel het te vinden. Mijn karakter is verlegen en rustig en ik durf me nooit te laten gelden, en als ik dan eens voor mijn mening opkom schaam ik me er daarna weer voor.

Rateltje, vertrouw erop dat het goed komt met je dochter, het is wel herkenbaar voor mij, duurt een aantal jaren maar het komt goed.

Quote:
Ps ik had het hier laatst ook. Er was iemand die verschillende forumleden noemde in een topic. Ze schreef dat ze de reacties miste van .....allemaal namen..... Mijn naam stond er niet bij. Dan denk ik al gauw: zie je wel dat ik zelfs hier ook niet zichtbaar ben?!?!?!


Angela: dit had ik geschreven kunnen hebben, precies wat ook door mij heen ging toen ik

jouw woorden las.

Henk en Pike, Bedankt voor de uitleg voor wat betreft de magnesium, ga ik de magnesiumcitraat maar eens ophogen.

Groet, Marian

 
@Rateltje. Wat een heftig verhaal, en fijn dat je dit hier in ieder geval kunt delen. Heb je al eens gedacht aan een cursus Mindfulness? Dit kan heel helend werken, in combinatie met goede voeding. Ik ben zelf bijna klaar met de cursus, en het heeft me al een behoorlijk eind op weg geholpen, al ben ik er nog lang niet. Ik heb ontdekt dat ik ook troost in mezelf kan vinden, al ervaar ik dit nog maar zelden, ik weet nu dat het kan. Goede voeding is iets heel moois en zeer belangrijk, maar ik denk dat het lang niet altijd voldoende is om het geestelijk weer op de rit te krijgen als je met een hoop oude troep zit. Al geloof ik ook niet in de standaard hulpverlening, van "het zit in je hoofd", of eindeloos doorzagen over het verleden, en alles oprakelen. Maar Mindfulness is iets heel moois, tenminste, zo ervaar ik het. Het stelt je in staat om onder begeleiding je eigen hulpverlener te kunnen zijn, en ook om dingen los te laten waar je geen invloed op hebt. Hoe mooi is dat? En dat in combi met de juiste voeding, dan kom je erg ver. Dit gaat met babystapjes, maar als je goed oefent dan merk je dat je die babystapjes toch kunt nemen!

 
@Rateltje,

Wat moet jij je als kind machteloos, eenzaam en niet erkend hebben gevoeld. Ieder kind heeft recht op warmte, liefde, geborgenheid en veiligheid. Opgroeien met angst en constant alert moeten zijn, remt een gezonde ontwikkeling. Zowel fysiek, geestelijk als emotioneel. Jammer genoeg is dat de werkelijkheid voor velen van ons. En later zitten we nog steeds met een diepe onvervulde behoefte naar erkenning en waardering van onze ouders die zich vertaald in het dagelijks leven in gevoelens van minderwaardigheid.

@Angela,

Het gevoel van minderwaardigheid ontstaat na gedachten over minderwaardigheid.

Het vereist oefening om deze gedachten aan kracht te doen verminderen. Het kan!

Ik probeer mijn leven nu te bezien vanuit een groter geheel. Ik heb hier iets te leren. Waarschijnlijk heeft ons leerproces te maken met van onszelf leren houden, onszelf waarderen en onszelf te zien als een uniek wezen. Het contrast met onze opvoeding maakt dat we dit kunnen ervaren.

 
Pike

we leren ook van elkaar he.

Ik zit verder te denken: in de zomer zijn depressieve gevoelens vaak minder bij mensen.

Door de zon krijgt men meer vitamine D welke zorgt voor afvoer van teveel calcium.

Waardoor magnesium beter opgenomen kan worden.

Zal dat ook een van de redenen zijn waarom mensen als ze in de zon komen minder depressieve gevoelens hebben? Door de betere opname van magnesium?

En daarom denk ik zelf dat ongebreideld zuivel eten/drinken juist tegenovergesteld werkt en meer klachten krijgt door magnesium tekort.

Tenzij magnesium wordt aangevuld.

Want schildklier en bijnieren hebben juist ook magnesium nodig

 
Quote:
Door de zon krijgt men meer vitamine D welke zorgt voor afvoer van teveel calcium.

Waardoor magnesium beter opgenomen kan worden.


Leuke theorie, maar er klopt niets van! Vit. D is juist woordelijk voor OPNAME van calcium en dankt hier ook zijn Latijnse naam aan: calciferol.

De tegenhanger van vit. D is vit. A en deze is verantwoordelijk voor de opname van fosfor. Fosfor bouwt botten op, calcium breekt botten af. In de juiste verhouding zijn beide belangrijk voor opbouw en afbraak van botcellen.

Ik hoor jou niet over de calcium-fosfor-balans, alleen maar over het juiste evenwicht tussen calcium en magnesium. Zuivel bevat naast calcium bijv. ook veel fosfor (alle dierlijke producten bevatten veel fosfor). Het is erg kort door de bocht om dit te stellen:

Quote:
En daarom denk ik zelf dat ongebreideld zuivel eten/drinken juist tegenovergesteld werkt en meer klachten krijgt door magnesium tekort.


En dit...:

Quote:
Ik zit verder te denken: in de zomer zijn depressieve gevoelens vaak minder bij mensen.


...komt omdat de zon warmte geeft waardoor de lichaamstemperatuur stijgt en de schildklier minder hard hoeft te werken. Er is een regelrechte epidemie van trage schildklierwerking die volop tot uiting komt als de temperatuur in de winter daalt. Depressie, huidklachten, haaruitval en andere symptomen zijn dan het gevolg.

Mike

 
Rateltje, ook ik huil met je mee, ik heb niet hetzelfde meegemaakt als jij maar heb meer slechte als goede herinneringen aan mijn jeugd.

Ik heb op een bepaald moment wel besloten dat dat toen was, en ik het nu doe zoals ik vind dat ik het wil doen.

Ik voel me vooral het laatste jaar steeds sterker worden ondanks ik ook verdrietmomenten ken, bv het besef dat mijn dochter het huis uit is terwijl ze nog zo'n kind is.

Het gaat gelukkig heel goed met haar en het lijkt dus dat we een heel goed besluit genomen hebben en dan vooral de plek waar ze nu is. Heel bijzonder. Dus daar heb ik wel vrede mee en voel ook grote dankbaarheid daarvoor.

Toevallig kreeg ik vandaag een nieuwsmailtje van Edith Hagenaar met een link:

http://www.keerhetom.nl Dit gaat over Byron Katie en hoe zij in het leven staat en dat aan andere mensen "leert".

Ik denk dat ik van haar eens een dvd-tje koop. Lijkt me bijzonder.

 
Mike,

Fosfor is me wel bekend hoor. Maar in dit topic ging het over magnesium

Ik schreef dat Vitamine D zorgt voor afvoer van TEVEEL calcium en dus zorgt dat de verhouding tussen calcium en magnesium beter wordt.

En dat vitamine D zorgt voor opname van kalk is me ook bekend, dus dubbele functie.

Dus de theorie klopt wel, alleen was onvolledig.

Ik vind dat magnesiumtekort onderbelicht wordt.

Tussen calcium en magnesium behoort een evenwicht te zijn. Magnesium helpt calcium de botten in, anders gaat calcium de spieren in van bloedvaten en spieren.

En dan kan men zuivel eten zoveel men wil, maar als er niets aan magnesiumtekort wordt gedaan zal de situatie niet verbeteren.

Ik ken mensen die het zelfs op het strand met 30 graden koud hadden. Die ik magnesium adviseerde en dat heel snel hielp, magnesium helpt de schildklier ook goed te werken.

In de winter zitten mensen in verwarmde huizen, soms heel erg warm en hebben nog koud,en depressief, dus heeft meer met de zon te maken dan met de warmte. En door het licht door de zon en de UV. En natuurlijk vitamine D.

En kort te bocht, vind ik wel meevallen hoor, ik ben van de matigheid, zodat lichaam kan wennen.

Alles moet in de goede verhoudingen zijn, dus zo kort door de bocht ben ik niet.

Ik luister altijd goed naar mijn lichaam en dat gevoel heeft me nooit in de steek gelaten.

Ik ben sinds kort ook aan de rauwe melk, en heb dit opgebouwd naar nu een liter per dag. Zodat mijn lichaam kan wennen. En combineer dit met magnesium en zonlicht wat ik mee kan pakken.

en af en toe pindakaas of pinda welke ook veel magnesium bevatten. Maar hebben we ook al eens over gehad waarom mensen soms behoefte hebben aan pindasaus. Misschien ook wel door de magnesium. Jouw mening is omega 6. Ik denk dat gedeeltelijk met magnesium en tryptofaan.

 
@Angela heb jij al magnesium supplement gehaald? Ik ben erg benieuwd of jij op termijn ok herkent dat deze gedachten en gevoelens minder worden.

Heel lief alle reacties, ik moest even van me afschrijven en dat er zoveel herkenning is verbaasd me niets eigenlijk.

Ik heb hier 2 dagen gelopen als een zombie en veel tranen gelaten, oud zeer?

Mijn dochter triggert mij denk ik, ze laat zoveel zien wat ik ook op die leeftijd had en voelde, mee zat enz.

Het is vanuit mij een soort angst dat ze niet het zelfde mee maakt, deze angst is dan meer richting loverboy's enz en die zijn hier in het dorp actief momenteel.

verder dat ik zie dat ze onzeker is, niet sterk in haar schoenen staat en aardig gevonden wil worden. Ze heeft haar emoties niet in de hand, nooit gehad eigenlijk. Altijd in extremen vanaf haar derde levensjaar.

We gaan haar naar een training doen van weerbaarheid, wellicht komt ze zo steviger in haar schoenen te staan.

Verder wordt ze al een tijdje gepest op school, waardoor ze een houding aan neemt die verbaal agressief is, ze kan niet tegen oneerlijkheid en gaat tot het bittere eind om recht te halen.het gaat om een meisje waarvan de mentor erkent dat deze via manipulatie en machtsvertoon mensen afdwingt "vrienden" te zijn, ze zijn bang voor haar.

Overwegen haar van school te halen zeg ik het is te belachelijk voor woorden, aan de andere kant geeft dit schade en dat willen we ook niet.

Dit gaat niet goed.

Gisteren een gesprek met haar gehad en ze wil gesteund worden in haar gevoel, dat er iemand achter haar staat en voor haar opkomt, na situaties uitgelegd te hebben zag ze in dat we wel achter haar staan, maar ze dat niet meer ziet door de negativiteit.

Gisterenavond wederom via de pc (skyp) ging het weer niet goed.

Het is erg moeilijk rustig te blijven wanneer iemand zo emotioneel word en zo vol zit van machteloosheid en een oneerlijk gevoel.

Ze wil het opgelost en meteen!! kost wat kost, alsof haar leven ervan afhangt.

Gelukkig vannacht goed geslapen en in 1 ruk door.

heb gisteren van Solgar magnesiumcitraat 400mg opgehaald, nu alleen nog even ontdekken of deze hoeveelheid genoeg is of dat het beter is tijdelijk bv een maand op te hogen en dan weer terug naar dagelijks of om de dag 1 tablet.

Nu weer in de positievestand vooruit!

Ik heb haar aan de adrenal gezet, elke morgen 1 capsule.

 
Fijn te lezen dat dit (helaas!) herkend wordt... Ik heb het de ene dag erger dan de andere. Het vreemde is, als jullie mij zouden zien, dan zou je absoluut niet denken dat ik onzeker ben! Ik kan mijn woordje prima doen en ik doe dat ook wel. Maar er zijn van die momenten dan voel ik me echt waardeloos... Ik heb de spreuk weleens gelezen: Niemand kan je minderwaardig doen voelen dan door jezelf. Het is een gevoel die je jezelf op de een of andere manier aanpraat. Ik heb gisteren een gesprek gehad met mijn coach. Daar heb ik zelfs ook even gehuild. Ze heeft me kunnen bemoedigen en ik heb tips gekregen waar ik zeker iets mee ga doen. Ik ben deze topic begonnen omdat ik voor mezelf zeker een verband zie tussen bijnieren/schildklier en hoe je je voelt. Ik zal jullie reacties goed doorlezen. De reactie van Rateltje sprong er voor mij wel uit. Weet je dat door mijn stukje er iets bij jou gebeurde, wel heel bijzonder is. Zo kunnen we gelukkig ook hier iets voor elkaar betekenen. Ik heb je voorstelstukje nog even gelezen en ik herkende bij je dochter dat ze veel te vroeg geboren is, dat ben ik nl. ook. Zij is een vechtertje, dat was ik ook. Ik denk dat het heel goed is dat je inderdaad bij haar ook kijkt naar bijnieruitputting. Ik zag trouwens ook dat jij ongeveer 20 min. van Assen af woont. Ik ook:) Je bent toch niet mijn buurvrouw? ;)) Op een rustiger moment reageer ik even uitgebreider.

Ik heb de magnesium al wel in huis, maar nog niet gebruikt;)

 
Hoi Angela,

Ik herken het ook wel een beetje bij mezelf maar dat is echt veel en veel beter geworden nadat ik WAPF ben gaan eten.

Zie jij geen verbetering door WAP en ondersteuning bijnier/schildklier?

 
@angela dit stukje tekst gaf bij mij een glimlach :)

Ik zit meer richting westerkwartier.

Ik zag ook verbetering nadat ik meer en meer wapf ging eten, zowel lichamelijk als geestelijk.

Na de longontsteking gaat het bergafwaarts, ik vraag me dan ook af of het tot rust komen en de rust nemen meer losmaakt dan me lief is.......

Jouw woorden gaven herkenning in mijn gevoel, gevoel wat ik wel voelde, maar steeds weg drukte.

Mijn dochter is denk ik geboren met heel veel achterstand en dan heb ik het over mezelf:

stress

roken

alcohol

veel stappen

scheiding

ongewenst zwanger

schuldig voelen

opname ziekenhuis

spoedkeizersnede

wederom schuldgevoel omdat ze te vroeg kwam, lag aan mij, had niet zo moeten zijn

10 weken ziekenhuis dochter

enz enz

en dan te bedenken dat het maar een moment van een korte periode is uit je leven.

Moet je nagaan wat dit met mijn dochter heeft gedaan.

Het kan niet anders dan dat ze tekortkomingen heeft al vanaf begin.

Lastige is een puber bij te brengen dat goede voeding wel eens verstandiger kon zijn voor haar, al vind ze wel dat nu ze minder rotzooi eet zich rustiger voelt.

Lastig omdat de buitenwereld op een heel andere level leeft en zij ook daar bij wil horen, haar plekje zonder anders te zijn zoekt.

Angela ik heb nu pas gezien dat jij al best lang op het forum zit en ook een dochter hebt.

Hoe oud is ze en ben jij nu op dit moment nog steeds blij met het gevonden forum wap en de manier van voeding?

ratel

 
Hoi Ratel,

Daar woon ik vlakbij:)

Ik heb een dochter van bijna 18 en die proberen we ook erg bewust te maken wat voeding met je doet.

Ik moet eerlijk zijn dat ik niet echt 100% wapf volg, maar k ben wel heel blij met dit forum!

Ik haal er voor mij uit, wat voor mij goed voelt!

Ik ben inderdaad eentje van het eerste uur op dit forum;)

En als ik nu zie hoe ik me nu voel en hoe dat een jaar geleden was, dan is dat verschil heel groot!

Mijn man moest vanwege vaatproblemen aan de statines en bloedverdunners.

Dit heeft hij niet gedaan, maar wel zijn voeding aangepast. Zijn bloedwaardes zijn gigantisch verbeterd.

Zo goed zelfs dat de vaatchiriurg hem ontslagen heeft voor verdere behandeling.

Tot zover mijn 'ik' verhaal.

Pubers zijn best lastig om op te voeden, maar onthoud dat het een tijdelijke fase is.

Dat wat je erin gestopt hebt qua opvoeding en voeding komt er later echt wel uit!

Hoop houden, wat dat betreft.

Sinds ik mijn bijnieren versterk heb ik ook zeer regelmatig last van hoest (bronchiën, longen e.d.).

Ik zie dat als herstel en een opruimactie.

Het kan dus echt voor jou betekenen dat je aan het herstellen bent, maar ja , dan moet eerst de oude troep er wel uit hè;)

Rustig aan! Een spreuk van mij is ook: alleen kalmte kan u redden!

 
@Angela Nu ben ik toch wel lichtelijk nieuwsgierig ;-) Ik werk in Leek en alles er omheen is erg bekend.........lol

Wat mooi dat jouw man dit heeft kunnen oplossen met goede voeding!

Ik hoop en denk zolang er geluisterd wordt naar elkaar moet het goed komen, wanneer je in een negatieve spiraal zit gaat naar beneden veel sneller dan omhoog.

Het was een explosie afgelopen week, maar lijkt weer wat omhoog te gaan na een goed gesprek gisterenavond.

Ik heb het gevoel dat ontgifting ook met emoties gaat en niet alleen via het lichaam in de termen van huidklachten, diarree, ontstekingen enz.

Ben op zoek gegaan naar een biofotonentherapeut dichterbij en laat ik er eentje gevonden hebben die ik ken via de zwangerschapsyoga, zo grappig :)

Nog even kortsluiten wanneer het beste is te gaan qua geld en tijdstip.

Zijn naast de supplementen en aanschaf literatuur enz toch best wel uitgaven extra.

Zo ook ben ik op zoek gegaan naar mindfulness (tip van @Thijs) maar dat was nog redelijk duur vond ik.

spreuk van mij :) het leven bied evenveel kansen als er sterren aan de hemel staan

 
Ik woon in de gemeente N.....veld :D

Bioftonentherapie is dat met lichtflitsen?

Ik ben al een tijd met mijn gezondheid bezig en ben wel wat therapie-moe merk ik.

Ik ga ook niet zomaar naar elke therapie, daar ben ik best kritisch in.

Geen zweverig gedoe voor mij, maar daarmee gooi ik misschien het kind met het badwater weg...

Ik zag laatst dit op YouTube:



Ik denk dat hier best heel veel zit. Je gedachten bepalen je handelen...

 
@Angela haha me too erg grapsig dit!

Dat is met lichtstaven, ze gaat zoeken naar de verstoringen/problemen/blokkades in je lijf op welk gebied dan ook.

Ze werkt met Asyra Pro, zegt mij niet heel veel ;-)

Dan kijkt ze hoe ze dit kan ontstoren en/of oplossen, dit doet ze via homeopathie.

(het is een CEASE therapeut, inspiring Homeopaat en klassiek homeopaat)

ze zit in peize. als je info wilt wil ik het je wel toesturen, moeten we ff mike lief aankijken ;-)

ik zal eens kijken naar jouw filmpje.

 
Misschien ook maar even emailadressen uitwisselen? Dan 'bevuilen' we dit forum niet met onze gesprekken :lol:

Mike, kan jij daarin iets betekenen?

 
Rateltje,

Je dochter houdt jou een spiegel voor!zeker weten,jij moet aan jezelf werken,dan zal ook zij zich weer goed in haar vel voelen!zij is jij!

 
@Daniellemv4 ik snap waar je heen wilt ........... #spiegelkind

Ik voel het ook zo.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.447
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan