Minderwaardig voelen - schildklier -bijnieren?

Ik heb heel vaak dat als een van mn kinderen iets ' stouts' doet,en ik er iets van zeg dat ik dan meteen denk,ja antwoord dat geldt ook voor mijzelf.

 
Wilma, mail je ook mee? :lol:

Rateltje en ik zijn al druk aan de mail geslagen. En we zijn geen buurvrouwen, maar wonen wel in hetzelfde dorp. Hoe klein kan de wereld zijn? Misschien zijn we elkaar al tig keer tegengekomen bij de biologische winkel;) Kortom, join the club! Zijn er trouwens nog meer noorderlingen?

 
Rateltje,

ik ben onlangs bij een gva avond geweest over dit spiegelen. Deze dame komt uit Friesland en geeft ook zelf helende reizen en coaching. Misschien interessant voor jou?

Quote:
Mijn naam is Marjan Tinga. Ik heb een boek geschreven met als titel: ’Met de billen bloot’.

Dit boek is geschreven nadat ik een pittig proces terecht ben gekomen nadat mijn jongste dochter op 4 jarige leeftijd

een hartstilstand kreeg en als gevolg daarvan nu zeer ernstig meervoudig gehandicapt is.

Dit heeft heel veel in mij losgemaakt en ik voelde me gedwongen om nu de confrontatie met mezelf aan te gaan.

Dat heeft me uiteindelijk absolute vrijheid gebracht om te zijn wie ik ben. Daarin hebben mijn kinderen , drie dochters, een grote rol gespeeld.

Zij hebben me laten zien, voelen en ervaren waar ik nog aan mezelf moest werken door me een spiegel voor te houden.

Door bang, boos, verdrietig, onzeker, faalangstig ja zelfs ziek te zijn. Ze hielden me alle drie een spiegel voor, elk op hun eigen specifieke manier.

En het mooie daarvan is dat door zelf de verantwoording voor deze spiegelstukken te nemen en die dingen in mijzelf op te lossen ik zag dat

ook het gedrag en welzijn van mijn kinderen met mij mee ging veranderen.

Dit proces heb ik beschreven in mijn boek en wil daar graag over komen vertellen. Omdat ik zag dat mijn kinderen gebukt gingen onder mijn

problemen en nu ik die in mijzelf heb opgelost heb ik daarmee niet alleen mijn eigen vrijheid verworven maar ook mijn kinderen hun vrijheid om kind,

om zichzelf te zijn teruggegeven.

Ik hoop daarmee om medeouders en ook leerkrachten te inspireren om eens met andere ogen te kijken naar onze kinderen en wat ze voor ons – kunnen – betekenen.

Omdat ik denk dat de problematiek waar ik met mijn kinderen tegen aanliep zeer herkenbaar is voor veel ouders en leerkrachten en alle mensen die op wat voor

manier dan ook met kinderen werken. Iets wat ik ook zie in mijn praktijk waar ik werk met ouders om te kijken naar wat het is dat hun kind ze spiegelt

omdat het vaak voor jezelf zo lastig is om de vinger op de zere plek te leggen.


 
@Tanya thx voor je info, ik heb zelf het boek van Janita Venema het heet fluisterkind.

Ik zal hier zeker op termijn wat mee gaan doen! Heb zelf iemand op twitter die hetzelfde doet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.453
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan